• Anonym (Hubbler)

Sexuell jämställdhet

Hej, vad tycker ni på forumet om sexuell jämställdhet? Där män och kvinnor har samma chans att få ha sex och ha få njuta av den delen av livet? Som det ser ut idag så är det betydligt enklare för tjejer att få ligga. Många av oss men kan gå år efter år och passera ett decennium utan att få ligga. Tjejer kan skapa en dejtprofil på nätet eller gå ut på krogen och få ligga om hon vill samma kväll.

Detta är inte bra och många män mår dåligt utav detta. Jag tycker det vore en bra idé att legalisera sexköp så att män också kan få sexuell intimitet och få må bra.

Vi är många män som mår sjukt dåligt av detta. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sexuell jämställdhet
  • Anonym (Ert6)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 12:02:18 följande:
    Som jag sa, du vet inte hur mycket pengar som jag har. 
    Då handlar det väl om tvång och desperation när någon har sex med dig!? 
    Så löjligt. Fundamentala funktionshinder går inte att dölja.
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (Skyldighet) skrev 2024-08-17 16:36:45 följande:

Kvinnor har ingen skyldighet att tillfredsställa dig. Att vilja köpa övergrepp är vidrigt. Att tro att prostituerade gör det för att de vill tjäna lite extra pengar etc eller bara är allmänt kåta är skrattretande. Att tro att det skulle bli bättre med legalisering av sexköp är imbecillt. Titta bara på Tyskland, där sexköp är lagligt. Trafficking är än mer vanligt där, kvinnor hålls mer eller mindre som slavar att utnyttjas på bordellerna. 

Vill ni veta hur det ser ut gällande prostitutionen i Stockholm (och även till viss del utomlands) så kan ni ju kolla in polisen Simon Häggströms sida på Instagram, eller läsa hans böcker som baseras på det har sett genom åren i prostitutionsgruppen hos polisen. Det är inte någon lätt läsning. 

Är det synd om de som vill ha en partner, en livskamrat, men inte får det? Absolut, oavsett om man är man eller kvinna. Men de som startar dessa trådar vill inte ha en partner, de vill ha ett ledigt hål att stoppa in kuken i. 

Han tog upp om en lagändring 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 12:24:24 följande:
    Det är ingen rättighet heller att få sälja sex till personer man gillar. 

Jag skrev bara att i teorin så skulle pengar kunna avgöra om någon vill sälja sex till någon, inte att jag är för prostitution 
    Vilken lag menar du förbjuder prostituerade att bara sälja sex till män de attraheras av och tycker om? Eller har du fortfarande lika usel ordförståelse som tidigare? 

Ja pengar är såklart avgörande. Om man är prostituerad så säljer man ju såklart till den som kan betala bäst och är mest attraktiv. Det är så helt frivillig prostitution skulle fungera. De oattraktiva och de fattiga männen skulle aldrig hitta någon som frivilligt säljer sex dom. 
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (Ert6) skrev 2024-08-19 12:29:17 följande:
    Så löjligt. Fundamentala funktionshinder går inte att dölja.
    Om hen kallar det tvång och desperation när personer har ev sex med mig så kan jag kalla det att det handlar om det när någon har ev sex med hen
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (???) skrev 2024-08-19 12:32:40 följande:
    Vilken lag menar du förbjuder prostituerade att bara sälja sex till män de attraheras av och tycker om? Eller har du fortfarande lika usel ordförståelse som tidigare? 

Ja pengar är såklart avgörande. Om man är prostituerad så säljer man ju såklart till den som kan betala bäst och är mest attraktiv. Det är så helt frivillig prostitution skulle fungera. De oattraktiva och de fattiga männen skulle aldrig hitta någon som frivilligt säljer sex dom. 
    Det är fortfarande ingen rättighet samt sexköpslagen är till för att färre män ska köpa sex. 
  • Anonym (2024 augusti)

Sexköp är inte tillåtet även om den som säljer sex njuter av det.
    Det finns en orsak varför man inte frågar de kvinnor som säljer sex om de njöt av det 
  • Anonym (Q)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 11:28:26 följande:
    Det beror på vad man menar med jämställda män. 
    Kan du utveckla?
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 12:33:28 följande:
    Om hen kallar det tvång och desperation när personer har ev sex med mig så kan jag kalla det att det handlar om det när någon har ev sex med hen
    Av vilken annan anledning än desperation och tvång skulle någon ligga med dig? 
  • Anonym (2024 augusti)

Exempelvis det inte är en rättighet att få sälja sex så skulle det räknas som en våldtäkt om någon vill tvinga någon att köpa sex. 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 12:36:06 följande:
    Sexköp är inte tillåtet även om den som säljer sex njuter av det.
    Det finns en orsak varför man inte frågar de kvinnor som säljer sex om de njöt av det 
    Det är inte sexköpslagen jag pratar om. Herregud, hur trög får man vara? 

Jag förklarar för dig att prostitutionen som är helt frivillig och helt utan tvång på något sätt skulle leda till att oattraktiva och fattiga män inte skulle kunna köpa sex. De skulle bli utan för att de prostituerade skulle välja att sälja till de rika och snygga. Om prostitution vore fullständigt frivilligt så kan de prostituerade välja att bara sälja sex till män som de tänder på och kan njuta med. 
Svar på tråden Sexuell jämställdhet