• Anonym (Hubbler)

Sexuell jämställdhet

Hej, vad tycker ni på forumet om sexuell jämställdhet? Där män och kvinnor har samma chans att få ha sex och ha få njuta av den delen av livet? Som det ser ut idag så är det betydligt enklare för tjejer att få ligga. Många av oss men kan gå år efter år och passera ett decennium utan att få ligga. Tjejer kan skapa en dejtprofil på nätet eller gå ut på krogen och få ligga om hon vill samma kväll.

Detta är inte bra och många män mår dåligt utav detta. Jag tycker det vore en bra idé att legalisera sexköp så att män också kan få sexuell intimitet och få må bra.

Vi är många män som mår sjukt dåligt av detta. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sexuell jämställdhet
  • Anonym (46-åring)

Så ser livet ut helt enkelt. Det är inte rättvist och jag som man blir rätt frustrerad över hur svårt det kan vara att få till något när min kvinnliga kamrat jag delar säng med kan få hur många män hon vill, när hon vill. Inte så mycket man kan göra åt det för män och kvinnor är olika. 
    Fast ser vi på det som orättvisa mellan könen, hur många andra orättvisor har vi i livet mellan män och kvinnor. I väldigt många områden är det orättvist till mannens fördel och en hel del till kvinnans. Ska det vara fullständig jämställdhet vad gäller sex måste väl det gälla alla andra områden med? Eller? 

• Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 12:38:01 följande:
    Exempelvis det inte är en rättighet att få sälja sex så skulle det räknas som en våldtäkt om någon vill tvinga någon att köpa sex. 
    Men nu snurrar det rejält i vakuumkammaren där innanför pannbenet. 

Det är lagligt att sälja sex. Det är olagligt att köpa sex. Vad menar du med att bli tvingad att köpa sex? Vem blir tvingad? Tvingad av vem? 
  • Anonym (Ert6)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 12:33:28 följande:
    Om hen kallar det tvång och desperation när personer har ev sex med mig så kan jag kalla det att det handlar om det när någon har ev sex med hen
    Ja,exakt,  på grund av fundamentalt funktionshinder.
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (???) skrev 2024-08-19 12:45:20 följande:
    Det är inte sexköpslagen jag pratar om. Herregud, hur trög får man vara? 

Jag förklarar för dig att prostitutionen som är helt frivillig och helt utan tvång på något sätt skulle leda till att oattraktiva och fattiga män inte skulle kunna köpa sex. De skulle bli utan för att de prostituerade skulle välja att sälja till de rika och snygga. Om prostitution vore fullständigt frivilligt så kan de prostituerade välja att bara sälja sex till män som de tänder på och kan njuta med. 
    Så du menar att det skulle vara lagligt om en kvinna fick hypotetiskt exempelvis 100 miljoner för varje samlag med en person som hon attraheras av utan att det kallas sexköp? 
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (???) skrev 2024-08-19 12:49:07 följande:

Det är lagligt att sälja sex. Det är olagligt att köpa sex. Vad menar du med att bli tvingad att köpa sex? Vem blir tvingad? Tvingad av vem? 
    Det är lagligt att sälja sex men det är ingen rättighet att få göra det. 
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (???) skrev 2024-08-19 12:49:07 följande:

Det skulle säkert räknas som en våldtäkt om en kvinna tvingade en man att köpa sex av henne. 
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (???) skrev 2024-08-19 12:45:20 följande:
    Det är inte sexköpslagen jag pratar om. Herregud, hur trög får man vara? 

Jag förklarar för dig att prostitutionen som är helt frivillig och helt utan tvång på något sätt skulle leda till att oattraktiva och fattiga män inte skulle kunna köpa sex. De skulle bli utan för att de prostituerade skulle välja att sälja till de rika och snygga. Om prostitution vore fullständigt frivilligt så kan de prostituerade välja att bara sälja sex till män som de tänder på och kan njuta med. 
    Andra kan också drömma om hur de hade velat prostitutionen skulle se ut. 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 13:39:59 följande:
    Så du menar att det skulle vara lagligt om en kvinna fick hypotetiskt exempelvis 100 miljoner för varje samlag med en person som hon attraheras av utan att det kallas sexköp? 
    Men för i helvete människa. Jag pratar inte om vad som är lagligt eller inte. Jag tar upp ett hypotetiskt scenario för att förklara för dig att om all prostitution skulle fungera om det var 100% frivilligt, utan tvång på något sätt så skulle fattiga och oattraktiva män inte kunna köpa sex. Dvs du och många andra oattraktiva män inte skulle dra någon som helst nytta av lagligt sexköp utan tvång desperation och trafficking. För utan tvång skulle ingen sälja sex till er. 

För att alla män ska kunna köpa sex måste det finnas ett tvång, ett hot, en fånge. Det måste finnas någon som tvingas. Det måste finnas någon som blir våldtagen och utnyttjad. 

Fattar du överhuvudtaget något av det du läser? Är det någon hemma där inne? 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 13:42:07 följande:
    Det skulle säkert räknas som en våldtäkt om en kvinna tvingade en man att köpa sex av henne. 
    Varför skulle en kvinna tvinga män att köpa sex av henne? Då är det väl ändå väldigt mycket smartare att bara tvinga av männen plånbok, mobil, klocka mm och därmed slippa knulla aset. För du inbillar dig inte att kvinnor som säljer sex gör det för att de tycker om att knulla med främmande gubbar så mycket? Du vet att dom säljer sig för att få pengar och inte gubbjuk? 
  • KimLinnefeldt
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 11:28:26 följande:
    Det beror på vad man menar med jämställda män. 
    Ja, det finns ju inget exakt mått. Vad är en jämställd man?

Men jag kan tänka mig att om kvinnan är nöjd med att båda tar ansvar för tvätt, städning, handling, matlagning med mera, då är det lättare för henne att leva. Och om det är lättare att leva så vill hon kanske ha mer sex än om hon dras med en slashas som aldrig "hjälper till" om hon inte säger åt honom, som gör hennes liv lite tristare.

Happy wife - happy life.
    Happy hubby - happy life.
    Win-win.
  • Anonym (2024 augusti)
    KimLinnefeldt skrev 2024-08-19 16:09:35 följande:
    Ja, det finns ju inget exakt mått. Vad är en jämställd man?

Men jag kan tänka mig att om kvinnan är nöjd med att båda tar ansvar för tvätt, städning, handling, matlagning med mera, då är det lättare för henne att leva. Och om det är lättare att leva så vill hon kanske ha mer sex än om hon dras med en slashas som aldrig "hjälper till" om hon inte säger åt honom, som gör hennes liv lite tristare.

Happy wife - happy life.
    Happy hubby - happy life.
    Win-win.
    Eller att hon vill bara ha jämställdhet när kvinnan gynnas av det. 
  • Anonym (2024 augusti)
    Anonym (???) skrev 2024-08-19 14:17:48 följande:
    Varför skulle en kvinna tvinga män att köpa sex av henne? Då är det väl ändå väldigt mycket smartare att bara tvinga av männen plånbok, mobil, klocka mm och därmed slippa knulla aset. För du inbillar dig inte att kvinnor som säljer sex gör det för att de tycker om att knulla med främmande gubbar så mycket? Du vet att dom säljer sig för att få pengar och inte gubbjuk? 
    Du skrev ju som att det inte finns något som stoppar en att sälja sex. 
  • Anonym (???)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 17:56:14 följande:
    Du skrev ju som att det inte finns något som stoppar en att sälja sex. 
    Vad menar du nu? Herregud.... Du förstår verkligen ingenting av det du läser. Hur lyckades du komma fram till den här tolkningen? 
  • Anonym (Glä)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 17:54:47 följande:
    Vad tror du själv är incitamentet för ett par att ha sex med varandra?
  • Anonym (Q)
    Anonym (2024 augusti) skrev 2024-08-19 17:54:47 följande:
    Vad baserar du detta på?
    Jag väntar fortfarande på svar på min tidigare fråga då jag bad dig utveckla vad du menar med ?Det beror på vad man menar med jämställda män.?.
Svar på tråden Sexuell jämställdhet