• Anonym (Hubbler)

Sexuell jämställdhet

Hej, vad tycker ni på forumet om sexuell jämställdhet? Där män och kvinnor har samma chans att få ha sex och ha få njuta av den delen av livet? Som det ser ut idag så är det betydligt enklare för tjejer att få ligga. Många av oss men kan gå år efter år och passera ett decennium utan att få ligga. Tjejer kan skapa en dejtprofil på nätet eller gå ut på krogen och få ligga om hon vill samma kväll.

Detta är inte bra och många män mår dåligt utav detta. Jag tycker det vore en bra idé att legalisera sexköp så att män också kan få sexuell intimitet och få må bra.

Vi är många män som mår sjukt dåligt av detta. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sexuell jämställdhet
  • sillson
    baam77 skrev 2024-08-18 15:05:02 följande:
    jag vill bara belysa att det finns flera allvarliga jämställdhets problem som måste lösas. 
    Vad är problemet? Hur vill du lösa det? 

Det är ju viktigt att rätt person blir pappa till barnet även officiellt. 
  • Anonym (Glä)
    sillson skrev 2024-08-18 15:12:55 följande:
    Vad är problemet? Hur vill du lösa det? 

Det är ju viktigt att rätt person blir pappa till barnet även officiellt. 
    Det löses i de få fall när konflikt uppstår. Så fungerar biologi förresten, en part har möjlighet att bära barnet och det kan inte bli jämlikt.
  • Meddelande borttaget
  • baam77
    sillson skrev 2024-08-18 15:08:24 följande:
    Det blir ditt barn när faderskapet faställs. Faderskap kan fastställas på olika sätt.
    Om hon vill så kan faderskaps fastställas inte annars. 
  • Anonym (???)
    Anonym (Hubbler) skrev 2024-08-17 16:10:48 följande:
    Så länge dom väljer att sälja har jag inget emot det. Jag tycker det är hemskt att göra det för sin överlevnad som i många länder tyvärr. Men i Sverige t.ex har vi sociala skyddsnät för människor som inte kan försörja sig själva.
    Om prostitutionen var helt frivillig på alla sätt, varför skulle någon prostituerad välja att sälja sex till män de inte är attraherade av? Varför skulle du vara attraktiv nog för att prostituerade skulle välja att sälja sex till dig? 

För att alla de oattraktiva männen ska ha möjlighet att köpa sex måste det finnas ett tvång. Skulle det inte finnas något tvång skulle de oattraktiva männen bli utan lik förbannat. 
  • Anonym
    baam77 skrev 2024-08-18 19:37:10 följande:
    Om hon vill så kan faderskaps fastställas inte annars. 
    Om ni bodde på samma adress vid tiden då barnet avlades så kommer sannolikt öppnas en utredning 
  • Anonym (*)

Att kvinnan överhuvudtaget lyckas få ha tillfälligt sex beror ju på att hon gör sig själv till ett objekt som uppskattas efter motpartens ögon. Så bara för att kvinnan får ha detta sex så behöver inte det betyda att hon är lyckligare än att alla de som inte lyckas hitta någon att ha sex med. 

Om inte samhället hade varit så objektifierat så är min övertygelse att människor, oavsett kön, hade haft det lättare att hitta rätt människor än att ha dessa tillfälliga kontakter för korta kickar som ändå bara skapar sår i själen. 

• KimLinnefeldt

Enligt en amerikansk forskare, Michael Kimmel, har jämställda män sex oftare än gnälliga soffpotatisar. 

• Anonym (Örjan)
    KimLinnefeldt skrev 2024-08-19 09:37:22 följande:

Enligt en amerikansk forskare, Michael Kimmel, har jämställda män sex oftare än gnälliga soffpotatisar. 

Finns en riktigt bra TED-talks med honom.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Örjan) skrev 2024-08-19 09:48:05 följande:
    Finns en riktigt bra TED-talks med honom.
    Tittade på Michael Kimmels tedtalk nu. Alla män borde se den. Jämställdhet gynnar företag, äktenskap, nationer. Alla vinner på jämställdhet, enligt Kimmel. Och en detalj i sammanhanget är att jämställda män som sagt har mer sex.
Svar på tråden Sexuell jämställdhet