• Anonym (Hubbler)

Sexuell jämställdhet

Hej, vad tycker ni på forumet om sexuell jämställdhet? Där män och kvinnor har samma chans att få ha sex och ha få njuta av den delen av livet? Som det ser ut idag så är det betydligt enklare för tjejer att få ligga. Många av oss men kan gå år efter år och passera ett decennium utan att få ligga. Tjejer kan skapa en dejtprofil på nätet eller gå ut på krogen och få ligga om hon vill samma kväll.

Detta är inte bra och många män mår dåligt utav detta. Jag tycker det vore en bra idé att legalisera sexköp så att män också kan få sexuell intimitet och få må bra.

Vi är många män som mår sjukt dåligt av detta. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sexuell jämställdhet
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Hubbler) skrev 2024-08-16 23:01:17 följande:
    Sexuell jämställdhet

Hej, vad tycker ni på forumet om sexuell jämställdhet? Där män och kvinnor har samma chans att få ha sex och ha få njuta av den delen av livet? Som det ser ut idag så är det betydligt enklare för tjejer att få ligga. Många av oss men kan gå år efter år och passera ett decennium utan att få ligga. Tjejer kan skapa en dejtprofil på nätet eller gå ut på krogen och få ligga om hon vill samma kväll.

Detta är inte bra och många män mår dåligt utav detta. Jag tycker det vore en bra idé att legalisera sexköp så att män också kan få sexuell intimitet och få må bra.

Vi är många män som mår sjukt dåligt av detta. Vad tycker ni?

Nej det är inte sexuellt jämställt idag. Tex så får betydligt färre kvinnor orgasm än män. Vissa kvinnor får det aldrig. Kvinnor riskerar att våldtas och dödas av män och kvinnor som söker en seriös partner riskerar att utnyttjas och luras där mannen enbart varit ute efter sex.

Män kan alltid få ligga (om de inte är konstiga), men kvinnor är inte garanderad den kärlek och familjeliv de längtar efter. Är lösningen för kvinnor då att mannen ska tvingas till att gifta sig?
  • Mimosa86

Jag är för prostitution OM den som säljer sex:

- inte är finansiellt beroende av det utan gör fettsvansfår en trevlig hobby.
    - inte lider av drogmissbruk
    - inte lider av självskadebeteende eller psykisk ohälsa
    - inte har övergrepp i bagaget
    - inte är finansiell nöd
    - själv sätter spelreglerna för umgänget med krav på skydd och att någon bevakar det hela så hon inte riskerar att utsättas för hot och våld

.. men med dessa (självklara) kriterier så finns det knappt några kvinnor som kommer sälja.

• Tyra myra

Vi är så sexuellt jämställda man kan vara. Både män ock kvinnor får säga ja eller nej till sex. Vi har en medgivande lag som är ämnad att säkerställa att ingen vilken könstillhörighet man än har ska bli utsatt för tvång och sexuella övergrepp.

Idag finns dessutom åtskilliga media för egen sexuell tillfredställelse för dem som av någon orsak inte klarar av dating cirkusen eller helt enkelt inte vill ha relationer med en annan människa.

Att påstå att vi behöver prostitution i vårt samhälle är mins sagt märkligt.
    En kvarleva från en tid där den sexuella jämställdhet mellan könen var lika med 0

• Anonym (JB)

Men TS, om alla dessa kvinnor som säljer sex gör det frivilligt så hade de nog inte sålt till dig. Eller menar du har betalningen sänker ribban, att männen då helt plötsligt blir knullbara för kvinnan?

• Anonym (Luttrad)
    Mimosa86 skrev 2024-08-17 16:43:15 följande:

Jag är för prostitution OM den som säljer sex:

- inte är finansiellt beroende av det utan gör fettsvansfår en trevlig hobby.
    - inte lider av drogmissbruk
    - inte lider av självskadebeteende eller psykisk ohälsa
    - inte har övergrepp i bagaget
    - inte är finansiell nöd
    - själv sätter spelreglerna för umgänget med krav på skydd och att någon bevakar det hela så hon inte riskerar att utsättas för hot och våld

.. men med dessa (självklara) kriterier så finns det knappt några kvinnor som kommer sälja.

Tidelag eller slarvig genomläsning före postning?😝
  • Anonym (JB)
    Lynx123 skrev 2024-08-17 16:30:33 följande:

Helt galet! Hoppas att du inte menar allvar!!!

Det här är Familjelivs incel-troll som skriver då och då. Fattar inte att admin inte stänger av honom. Eller så gör de det men han skapar nya konton hela tiden. Tänk vad mycket sex han hade fått om han istället lagt sin energi på gymmet, hygien och reda ut sitt psyke hos en professionell psykolog.
  • Anonym (Hubbler)
    Anonym (JB) skrev 2024-08-17 16:58:19 följande:

Men TS, om alla dessa kvinnor som säljer sex gör det frivilligt så hade de nog inte sålt till dig. Eller menar du har betalningen sänker ribban, att männen då helt plötsligt blir knullbara för kvinnan?

Varför skulle de inte gjort det? Ja betalningen sänker ribban. Jag har bekanta som köpt sex men som annars varit incels.

• Anonym (JB)
    Anonym (Hubbler) skrev 2024-08-17 17:45:53 följande:
    Varför skulle de inte gjort det? Ja betalningen sänker ribban. Jag har bekanta som köpt sex men som annars varit incels.
    Så man köper alltså samtycke?
  • Tukt

Sexuell jämställdhet kan ju vara så mycket. Det kan exempelvis handla om orgasm, där 95 procent av männen får orgasm vid sex, men bara 65 procent av kvinnorna. Det är inte så jämställt det heller.

• Överste Senap

Både män och kvinnor har rätt att ligga med vem de vill så länge bägge parter är med på det och man har åldern inne. Det är sexuell jämställdhet för mig. Att några har svårare att hitta någon att ha sex med är visserligen tråkigt men det enda man kan göra är att hjälpa dem
    bli mer attraktiva, främst med att utveckla personligheten. Tro mig, jag vet hur det känns att aldrig träffa någon men att införa någon som helst rätt till sex i övrigt innebär oundvikligen att någon behöver ligga med någon man inte tänder på. Är det jämställdhet för dig? Inte för mig i alla fall.

Svar på tråden Sexuell jämställdhet