• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Linmathi
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-31 09:47:11 följande:
    Snyggt?😍Kul att följas åt!
    tempar du eller kör ägglossningstester? Så intressant att höra vad alla kör😊
    Jag kör egentligen inget av det. Jag går på sekret och så avslutas min ägglossning alltid med kortvarig mensvärks- liknande känsla och då vet jag att mensen kommer om 13-14 dagar. Men just denna cykeln ville jag få det bekräftat med ÄL-test så tog ett igår och idag, idag var strecken lika starka, så visst stämde känslan och symtomen😍
  • Anonym (Sladdis2025)
    Linmathi skrev 2024-08-31 10:47:23 följande:
    Jag kör egentligen inget av det. Jag går på sekret och så avslutas min ägglossning alltid med kortvarig mensvärks- liknande känsla och då vet jag att mensen kommer om 13-14 dagar. Men just denna cykeln ville jag få det bekräftat med ÄL-test så tog ett igår och idag, idag var strecken lika starka, så visst stämde känslan och symtomen😍
    Super 😍 bara mysa på då med andra ord!😊
    när har du bim? 
  • Anonym (Sladdis2025)
    angermanlandskan skrev 2024-08-31 10:30:02 följande:

Godmorgon! 

Okej, jag har aldrig upptäckt det annat än i slutet av juli när jag plussade. Kanske är något som förekommit annars för mig också, men jag har inte märkt det. ☺️

Jag har BIM imorgon den 1/9! 

Oj så snart!😊 Någon feeling eller har du tagit test?
  • mothertotwo

Vilken tålamod det krävs för att testa. 😅 inget just nu heller. Jag gissar på att det blir positivt någon gång mellan tis-tors. När gissar ni? 😂
  • Lilo1212

Hej! Ny här i tråden. Har bim 5/9 så det närmar sig. Har ett barn född maj 2023 så det blir förhoppningsvis ca 2 år mellan om jag är/blir gravid snart. 

Tog clearblue testa tidigt idag och det ser ut såhär. 

vad tror ni? Är det fel på testet eller kan det vara ett ?riktigt streck?? (ska bara bli ett streck och inget plus) 

• Lilo1212

Nu kom bilden med :)

Lilo1212 skrev 2024-08-31 11:54:34 följande:

Hej! Ny här i tråden. Har bim 5/9 så det närmar sig. Har ett barn född maj 2023 så det blir förhoppningsvis ca 2 år mellan om jag är/blir gravid snart. 

vad tror ni? Är det fel på testet eller kan det vara ett ?riktigt streck?? (ska bara bli ett streck och inget plus) 

• mothertotwo
    Lilo1212 skrev 2024-08-31 12:00:05 följande:
    Nu kom bilden med :)

Hej! Välkommen hit :) Ser definitivt ett svagt sträck. Hur lång tid efter testet togs bilden? CB test är ganska kända på att ge falskt positivt efter avläsningstiden. Ta ett nytt test om några dagar. Håller tummarna på att det ger ett starkare resultat om några dagar Skrattande
  • angermanlandskan
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-31 11:01:36 följande:
    Oj så snart!😊 Någon feeling eller har du tagit test?

Ja, det är inte alls långt bort nu! Imorgon?
    Jag försöker att inte överanalysera och i det ingår att inte testa för tidigt. Det här är femte försöket och jag har inbillat mig saker alldeles för många gånger de senaste månaderna, haha. 

Jag har mycket flytningar (mer än vad jag brukar innan mens), har molande värk i magen sen över en vecka tillbaka och båda delar påminner om hur det var efter min senaste ägglossning då det tog sig (men slutade i ett tidigt missfall i mitten av v.5). Nu har jag ju också fått erfara att ett plus kan innebära falska förhoppningar, så jag väntar helst in BIM innan jag testar. :)

• Anonym (Myggan89)
    Siripiri skrev 2024-08-31 08:54:12 följande:

1/9 - Sucken (+)
    6/9 - cheryblossom
    7-9/9 - Siripiri 
    10/9 - Supermario91
    10/9 - hej567
    10/9 - knyttets
    11/9 - Anonym (Nr3)
    11/9 - shimano
    13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 
    15/9 - Anonym (Sladdis2025)
    17/9 - TrueResolution
    18/9 - Froglet
    20/9 (ungefär - har oregelbunden ÄL) - EJT
    20/9 - Augustilejon
    27/9 - Heybae ( inte helt säker, har oregelbunden cykel)

28/9 - Popcorn1990

? - Nanathalie

? - LifeGiveYouLemonade 

? - Anonym(trean)

? - Anon0141 

Har jag missat någon?! Gick tillbaka några sidor men det är lätt ändå att missa bland alla inlägg hehe 

Jag är också missad 😅 med BIM typ 27/9 🥰
  • Anonym (Myggan89)

Nu kommer ett ev lite annorlunda inlägg.. hur känner ni inför gravidbesked runtom er? En av mina närmsta vänner berättade precis att hon väntar sin tredje. Jag väntar fortfarande på min första 💔 alla nära vänner vet att jag längtar och att vi kämpar och är OTROLIGT förstående och osjälviska. De tar alltid mina känslor i beaktning, nästan mer än de borde.. men det blir tyvärr inte lättare för det. 

Jag känner mig så FRUKTANSVÄRT utanför. Utanför den här världen som det innebär att vara förälder. Jag känner mig misslyckad. Det känns som folk runtom kring tycker synd om mig och att vekanta som inte känner mig så väl funderar varför inte jag har barn. Jag känner mig omsprungen och tvingas ständigt glädjas åt ALLA andra fastän jag går sönder varje dag. Jag stålsätter mig för babyshowers, för gravidmagar och för barnvagnar VARJE dag. Och det känns verkligen som alla runt mig är gravida. Liksom till och med min frisör idag hade en kula och överallt ser jag bara kulor på magen. 

Jag vet inte om jag orkar mer. När blir det min tur? Och hur gör ni med eventuella liknande känslor? 

Sorry för långt och blottande inlägg. Hoppas okej och hoppas nån förstår ❤️

Svar på tråden BIM September 2024