• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • cheryblossom
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-30 20:03:21 följande:

Så spännande! 😍 Välkommen! 
    kör du ägglossningstester eller tempar eller chansar?😁

Tack! Skrattande 

Chansar just nu men tänkte börja med äl-tester nästa månad om det inte tar sig denna. 

• Anonym (Sladdis2025)
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-08-30 20:42:27 följande:
    Tror absolut det räcker! Jag sa själv att vi ska köra varannan dag. Nu blev det inte alls så men satsa på det du skriver! hahaha jag vill också ha paus sen ett tag 😂
    Paus😂😂 håller med 😂
  • angermanlandskan
    Sucken skrev 2024-08-30 07:32:18 följande:

Hörrni. Är på äl+11 och har hittills inte haft några symtom alls. Temperaturen har varit rätt låg, inga flytningar alls och ingen molvärk. Jag jämför med förra graviditeten och då hade jag redan alla dessa symtom vid det här laget plus en liten implantationsblödning. Tog ändå ett graviditetstest i morse. Ser jag ett streck? Är det positivt? Är så rädd att det ska vara nått fel 😮 Mensen borde annars dyka upp på måndag. Är det någon här inne som varit tidigt gravid utan symtom och att det ändå gick bra?

Åh så spännande, jag ser också ett streck! Grattis! 
    Jag tror att det kan variera mycket i symptom, inte bara från person till person utan också mellan enskilda graviditeter. Du behöver nog inte bekymra dig över avsaknaden av symptom - har det tagit sig så har det tagit sig. :) 

Själv är jag inne på 10 raka dagen med molande värk i buken, är nu på ÄL + 12 och smärtorna gör att det känns som att mensen kommer att komma på söndag som beräknat. Jag har bestämt med mig själv att ta test först på måndag om mensen uteblir. Förra gången gjorde jag av med 15 tester (trots att redan det första var positivt) men det blev ju inte mer bebis för det. :)

• angermanlandskan

Det har ju skrivits en hel del om sekret i tråden sedan tidigare, så jag passar på jag också! Oskyldig

Är van vid mycket tydliga tecken på fertila flytningar. Jag har rejäla, genomskinliga äggviteblobbor eller strängar som skriker att ägglossning är på ingång. Jag har den typen av slemmigt sekret till och från hela den fertila perioden. Innan mitt missfall hade jag liknande fertila flytningar fast i mindre/lugnare form, typ den jag läser mig till att ni andra här i tråden har. Lite strängigt och stretchigt. Något man kan ?bygga broar mellan fingrarna med?.

Kanske försöker leta för mycket efter tecken nu, men klurar på om hormonet som ger ÄL-flytningen påminner om HCG? För är på ÄL+12 och har haft den typen av flytning sedan ÄL+5. Idag kom det lite genomskinligt, äggviteliknande också - trots att jag inte borde kunna ha ÄL nu. 

• Anonym (Sladdis2025)
    angermanlandskan skrev 2024-08-31 01:41:28 följande:

Det har ju skrivits en hel del om sekret i tråden sedan tidigare, så jag passar på jag också! Oskyldig

Är van vid mycket tydliga tecken på fertila flytningar. Jag har rejäla, genomskinliga äggviteblobbor eller strängar som skriker att ägglossning är på ingång. Jag har den typen av slemmigt sekret till och från hela den fertila perioden. Innan mitt missfall hade jag liknande fertila flytningar fast i mindre/lugnare form, typ den jag läser mig till att ni andra här i tråden har. Lite strängigt och stretchigt. Något man kan ?bygga broar mellan fingrarna med?.

Kanske försöker leta för mycket efter tecken nu, men klurar på om hormonet som ger ÄL-flytningen påminner om HCG? För är på ÄL+12 och har haft den typen av flytning sedan ÄL+5. Idag kom det lite genomskinligt, äggviteliknande också - trots att jag inte borde kunna ha ÄL nu. 

godmorgon! 😁 Jag har dock typ alltid så från någon dag efter mens, typ 4 dagar efter mens framåt till typ 5 dagar innan mens 😄 Så svårt, för minns inte hur det var när jag var gravid..
    men när är BIM? ☺️
  • Anonym (Sladdis2025)
    Popcorn1990 skrev 2024-08-31 06:41:48 följande:

Idag kom mensen. Nytt BIM 28/9. Känner mig helt förstörd nu. 😔
    Men bara att fortsätta.

Så tråkigt för dig 😔 Förstår dig verkligen! 
    Man blir så himla less och frustrerad.
    Man har rätt och vara det också ❤️
    Det enda och då menade jag enda man kan glädjas av är att kroppen fungerar och man har mens.
    Ska du tempa nu? Eller har du gjort? Minns ej ☺️
  • Anon0141

Ganska säker på att ägglossning är på g. Synd bara att vi ska åka bort idag 😅
  • Anonym (Trean)
    Popcorn1990 skrev 2024-08-31 06:41:48 följande:

Idag kom mensen. Nytt BIM 28/9. Känner mig helt förstörd nu. 😔
    Men bara att fortsätta.

Samma här! 
  • Anonym (Sladdis2025)
    Anon0141 skrev 2024-08-31 08:02:15 följande:

Ganska säker på att ägglossning är på g. Synd bara att vi ska åka bort idag 😅
    Snyggt! Försök verkligen få till det ändå😍 och imorgon och i övermorgon 😁😍
Svar på tråden BIM September 2024