• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • mothertotwo
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-29 12:02:49 följande:
    Håller med Siripiri! Ta test varannan dag så du har koll på stegring, jag började 2 dagar efter mens och kolla, då jag har haft mellan 30-33 dagar i snitt. 😊
    Hur många dagar efter mens fick du ägglossning? :)
  • hej567
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-29 12:03:34 följande:
    Välkommen!😍
    tar du ägglossningstester eller tempar eller gissar ?😄😍
    Tackar! Jag gissar lite haha 😅 trodde att jag hade ÄL tidigare men sen fick jag känningar så tog ett ÄL test och då fick jag glad gubbe direkt, så oklart om jag hade fått glad gubbe om jag testat någon dag tidigare. Men vi fick iallafall till det på en dag med glad gubbe så hoppas vi prickade in något iallafall 😍
  • Anonym (Sladdis2025)
    mothertotwo skrev 2024-08-29 12:20:43 följande:
    Hur många dagar efter mens fick du ägglossning? :)
    Idag! Alltså cykeldag 15😊
    har haft blinkande gubbe i 6 dagar innan (på det lila advanced CB) Har lagt upp här i tråden imorse hur tydligt det var på stegring från igår tills idag bara.
    😊
  • Anonym (Sladdis2025)
    hej567 skrev 2024-08-29 12:21:16 följande:
    Tackar! Jag gissar lite haha 😅 trodde att jag hade ÄL tidigare men sen fick jag känningar så tog ett ÄL test och då fick jag glad gubbe direkt, så oklart om jag hade fått glad gubbe om jag testat någon dag tidigare. Men vi fick iallafall till det på en dag med glad gubbe så hoppas vi prickade in något iallafall 😍
    Snyggt 😍😍
    spännande!!
  • Siripiri
    mothertotwo skrev 2024-08-29 11:21:14 följande:
    Ja det är detta som är så svårt. I oktober förra året var den 26 dagar. Den varierar mycket så detta innebär att jag egentligen måste ta ägglossningstest varje dag för att se haha. Kanske lättare att bli gravid om man har mys varannan dag i 1 1/2 månad med mina menscyklar 😂. Men den verkar vara längre varannan månad så kanske är den normalare denna månad. Kanske var hugget en cysta, men det lär dem se den 12 sep när jag ska till gyn. 

Ja alltså orkar du med både sex och äl-test varje/varannan dag så kör, jag hade inte pallat 😂 cred till dig! 💪🏼 Vad har du för sekret nu? Fortfarande rätt torr eller börjar det bli lite mer lotionaktigt? 

Ja gyn ser ju var i cykeln du är med ☺️ 

• mothertotwo
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-29 12:46:48 följande:
    Idag! Alltså cykeldag 15😊
    har haft blinkande gubbe i 6 dagar innan (på det lila advanced CB) Har lagt upp här i tråden imorse hur tydligt det var på stegring från igår tills idag bara.
    😊
    Då får du passa på att baka bebis Skrattande. Jag såg dina äl tester innan, men visste inte din senaste mens. Jag får köpa hem såna, så kan jag använda dem efter min nästa mens om jag får någon. Men läste något om att man max ska ta dem i 9 dagar och visar det ingen maximal fertilitet innan det så skulle man sluta testa. Men om man har oregelbunden så måste man väl kunna fortsätta tills man får? 
  • mothertotwo
    Siripiri skrev 2024-08-29 12:59:43 följande:

Ja alltså orkar du med både sex och äl-test varje/varannan dag så kör, jag hade inte pallat 😂 cred till dig! 💪🏼 Vad har du för sekret nu? Fortfarande rätt torr eller börjar det bli lite mer lotionaktigt? 

Ja gyn ser ju var i cykeln du är med ☺️ 

Hahah nej jag orkar inte med sex varannan dag. Men tänkte att det skulle öka chanserna till att bli gravid. Jag orkade knappt med det igår heller, men vill liksom inte riskera att inte ha det för man vet aldrig. Min flytning är lite trådig, men den bryts liksom efter någon millimeter. Sen kan jag inte tråda med samma sekret igen, utan den "torkar". Den var nu genomskinlig med lite vitt i. Den har inte varit som lotion. Hur är ditt sekret nu när du har ägglossning idag?
  • Anonym (Trean)

Hej. Hoppar in här med då jag inväntar mens. 
    Vi försöker oss få ett tredje barn. Jag var gravid men fick ett MA i Juli i v11. Hade mens som vanligt en månad senare och inväntar nu augusti mensen. Trodde den skulle ha kommit igår eller idag men den kommer förhoppningsvis imorgon. Alla gravtest är negativa.

• Anonym (Sladdis2025)
    Anonym (Trean) skrev 2024-08-29 13:49:40 följande:

Hej. Hoppar in här med då jag inväntar mens. 
    Vi försöker oss få ett tredje barn. Jag var gravid men fick ett MA i Juli i v11. Hade mens som vanligt en månad senare och inväntar nu augusti mensen. Trodde den skulle ha kommit igår eller idag men den kommer förhoppningsvis imorgon. Alla gravtest är negativa.

Beklagar först , ledsamt att höra ❤️
    Vi håller tummarna nu framöver😊!
    Tempar du eller kör på tester eller på känn?😁
    Vi försöker också få vårt tredje! Eller har 2 innan med nytt försök med ny sambo 😊
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2024-08-29 13:14:02 följande:
    Hahah nej jag orkar inte med sex varannan dag. Men tänkte att det skulle öka chanserna till att bli gravid. Jag orkade knappt med det igår heller, men vill liksom inte riskera att inte ha det för man vet aldrig. Min flytning är lite trådig, men den bryts liksom efter någon millimeter. Sen kan jag inte tråda med samma sekret igen, utan den "torkar". Den var nu genomskinlig med lite vitt i. Den har inte varit som lotion. Hur är ditt sekret nu när du har ägglossning idag?
    Haha såg nu att frågan var kanske ställd till fel person. För SIRIPIRI du hade väl inte ägglossning idag utan det var väl sladdis? 😂 Är så vimsig idag! Skyller på värmen!
Svar på tråden BIM September 2024