• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • shimano
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-29 07:56:54 följande:
    Hade du också positivt idag? 😊
    samma lika här! Vi låg igår och tänkte mysa på varje dag nu i 3 dagar minst 😂 
    vet inte vad som är bäst egentligen varannan dag eller varje osv Egentligen.. 😅
    ja vad kul! Haha nej det är kanske svårt att veta vad som är bäst, bara chansa och köra på då 😃 visst har du BIM 15/9? Jag har 11/9 om jag räknar 28 dagar, men har ibland 26 dagar.
  • LifeGivesYouLemonade
    mothertotwo skrev 2024-08-29 08:59:26 följande:

Min ägglossningstest är lite svagare idag. Jag tyckter det i alla fall, men ni kan se dem i bilden. Fast om jag kände hugget igår kanske det ändå finns en chans. Vad tror ni? Jag "anföll" sambon igår kväll när barnen somnat.😂 Men jag har en känsla om att det är försent ändå. 

Jag tror det finns en chans! 🥰
  • mothertotwo
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-08-29 10:19:06 följande:
    Jag tror det finns en chans! 🥰
    Kan ha varit att jag hade ägglossning redan den 26 eller 27. Men då testade jag inte mig med ägglossningstest. Trodde verkligen inte att det skulle ske någon så snabbt efter min mens avslutade med tanken på alla långa menscyklar jag haft. Nästa månad får jag testa från första dagen efter att min mens slutat haha och så ska jag köra med dem där ägglossningstesten från CB i stället. Advance eller vad dem nu hette. Läste lite om dem så får ta och testa såna i en hel månad för att kolla när ägglossning sker. Men om jag haft ägglossning så borde mensen komma runt den 15 september. För jag får alltid mensen mellan 14-15 dagar efter ägglossning enligt min kalender som jag skrivit i. Har rättat utifrån mina cyklar varje månad, sen räknar jag tillbaka för att kolla på ett ungefär när jag hade ägglossning. Så rörigt med oregelbundna. 
  • Siripiri
    mothertotwo skrev 2024-08-29 09:36:21 följande:
    Med mina förra graviditeter så slutade jag röka, men var dum nog och började igen. Ja, det är verkligen segt med celiaki. Men jag tar ett nyss ägglossningstest i morgon och är den ännu svagare får jag nog ta och försöka nästa menscykel istället.

Tycker du ska fortsätta med en sticka på eftermiddagen varannan dag framöver iallafall för som du säger så har du ju haft väldigt mycket längre cykler innan. I snitt 40 dagar typ så att den skulle komma så tidigt känns inte som det rimligaste, samt du borde fått utslag på LH på dagen du trodde du kände ÄL. För min vänstra streck var starkare än det högra när jag hade ont 😊 

• hej567

Hoppar också in här. Bim 10/9 (tror jag), inte helt 100 på när ägglossningen var. Spännande! 😊

• mothertotwo
    Siripiri skrev 2024-08-29 10:54:35 följande:

Tycker du ska fortsätta med en sticka på eftermiddagen varannan dag framöver iallafall för som du säger så har du ju haft väldigt mycket längre cykler innan. I snitt 40 dagar typ så att den skulle komma så tidigt känns inte som det rimligaste, samt du borde fått utslag på LH på dagen du trodde du kände ÄL. För min vänstra streck var starkare än det högra när jag hade ont 😊 

Ja det är detta som är så svårt. I oktober förra året var den 26 dagar. Den varierar mycket så detta innebär att jag egentligen måste ta ägglossningstest varje dag för att se haha. Kanske lättare att bli gravid om man har mys varannan dag i 1 1/2 månad med mina menscyklar 😂. Men den verkar vara längre varannan månad så kanske är den normalare denna månad. Kanske var hugget en cysta, men det lär dem se den 12 sep när jag ska till gyn. 
  • Anonym (Sladdis2025)
    Siripiri skrev 2024-08-29 09:30:14 följande:
    Ser ju riktigt bra ut 😍😍 
    Jag hoppas det iallafall 😍😍
    bara mysa på nu då 😂🥰🥵
  • Anonym (Sladdis2025)
    shimano skrev 2024-08-29 10:16:50 följande:
    ja vad kul! Haha nej det är kanske svårt att veta vad som är bäst, bara chansa och köra på då 😃 visst har du BIM 15/9? Jag har 11/9 om jag räknar 28 dagar, men har ibland 26 dagar.
    Exakt! Jag hade 15/9, men nu står det 13/9 i NC och andra sidan har inte NC satt ut Äl så hoppas tempen fortsätter stiga nu eller iallafall håller sig högt ☺️
    har ni lyckas mysa på ?rätt dagar då??😄
  • Anonym (Sladdis2025)
    mothertotwo skrev 2024-08-29 11:21:14 följande:
    Ja det är detta som är så svårt. I oktober förra året var den 26 dagar. Den varierar mycket så detta innebär att jag egentligen måste ta ägglossningstest varje dag för att se haha. Kanske lättare att bli gravid om man har mys varannan dag i 1 1/2 månad med mina menscyklar 😂. Men den verkar vara längre varannan månad så kanske är den normalare denna månad. Kanske var hugget en cysta, men det lär dem se den 12 sep när jag ska till gyn. 
    Håller med Siripiri! Ta test varannan dag så du har koll på stegring, jag började 2 dagar efter mens och kolla, då jag har haft mellan 30-33 dagar i snitt. 😊
  • Anonym (Sladdis2025)
    hej567 skrev 2024-08-29 11:13:38 följande:

Hoppar också in här. Bim 10/9 (tror jag), inte helt 100 på när ägglossningen var. Spännande! 😊

Välkommen!😍
    tar du ägglossningstester eller tempar eller gissar ?😄😍
Svar på tråden BIM September 2024