• Anonym (Lisa)

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Nu när FL har har plockat ner tråden vad gör du just i sex forumet nu så startar jag en ny tråd under övrigt  istället 

• Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag
  • Anonym (Lisa)

Jag är på väg till gymmet 💪

• Mayjel

Tar det lugnt i soffan. 

Det har varit en väldigt röd dag idag. Råkade skära mig i fingret när jag diskade en mindre kniv förut, blodet fick mig att tänka på hjärtan och Valentin av nån makaber anledning.

Fick en liten rosenfärgad gåva av Moder Natur imorse också. Hennes present till mig på Valentin - att man ännu har en sund och välfungerande kropp, så får man se det.

Mamma fick en annan gåva i form av en fin pumptvål med doft av apelsin och bergamott. Och lite röda tulpaner. Sen en fika med röd cider och en röd liten hjärtformad tårta i miniformat, inköpt på Steinbrenner & Nyberg. Gott med lite vaniljkräm och hallonmousse i denna.

Och rödrosa kläder har man burit, dagen till ära. 

• Eurydike
    Anonym (Jaha ...) skrev 2025-02-13 22:21:36 följande:

Första Mars firar jag två år som arbetslös. Idag har jag gjort ungefär samma som de senaste två åren - ingenting!
    Går ut när jag måste till ICA, Bolaget eller tanka bilen, vilket jag ändå gör när jag är till ICA....
    Annars TV och internet.
    Rätt jobbigt när man haft ett väldigt socialt jobb med många kontakter under 35 års tid.
    Lite som att kasta en pinne i framhjulet på en cykel typ..

Det låter som en jobbig omställning! Jag kände lite så när jag pluggade på distans för flera år sedan. Det var faktiskt så jag hamnade här på Familjeliv 😄 Hoppas det löser sig med vardagstristessen och att du hittar ett nytt jobb snart!
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-02-13 22:05:35 följande:
    Uppförsbackar är jobbiga. Men ibland kan de göra en gott iallafall. Så man inte blir alltför seg och bekväm av sig i livet. Kör på bara och känn endorfinerna flöda efteråt Solig
    Ja, och dessutom måste uppförsbackar följas av nedförsbackar, så något gott borde de ju föra med sig 🤩 Förutom på min trappmaskin då, för där går det bara uppför, men det är en härlig känsla efteråt! 🌞
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-02-15 21:15:50 följande:
    Ja, och dessutom måste uppförsbackar följas av nedförsbackar, så något gott borde de ju föra med sig 🤩 Förutom på min trappmaskin då, för där går det bara uppför, men det är en härlig känsla efteråt! 🌞
    Ja, det är väl känslan efteråt som utgör själva "nedförsbacken" Solig Plus alla övriga fördelar med träning, såsom en bättre kondition och hälsa överlag. 
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-02-13 22:10:21 följande:

Varit på torget och senare firat hjärtedagen lite i förväg med ett glas hallon-flädercider och två hjärtformade macaronger. 

Tog en jordgubbe till varje glas och gjorde ett snitt längst ner för att kila in den i glasets kant och så skar jag bort en bit i mitten på jordgubbens topp så att bäret skulle likna ett hjärta.

Blev rätt fint faktiskt. Tog en bild på det hela men det funkar tyvärr inte att lägga upp här i tråden då bilden blir för stor av nån anledning. Lite trist.

Nu ska jag göra hjärtformade vita chokladpraliner till imorgon. Lika bra att sätta igång. 

Det låter som ett mysigt firande! 🥳

Vackert med en hjärtformad jordgubbe på glaset, men synd att bilden inte gick att ladda upp. Det hade varit kul att se! 🍓

Hoppas att de egengjorda pralinerna blev bra! 🤍
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-02-15 21:18:49 följande:
    Ja, det är väl känslan efteråt som utgör själva "nedförsbacken" Solig Plus alla övriga fördelar med träning, såsom en bättre kondition och hälsa överlag. 
    Det har du rätt i! Jag var så konkret 😂
  • Eurydike
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-14 17:14:27 följande:

Jag är på väg till gymmet 💪

Det var duktigt av dig! 💪
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-02-15 21:19:10 följande:
    Det låter som ett mysigt firande! 🥳

Vackert med en hjärtformad jordgubbe på glaset, men synd att bilden inte gick att ladda upp. Det hade varit kul att se! 🍓

Hoppas att de egengjorda pralinerna blev bra! 🤍
    Det går men bilden blir för stor av nån anledning. Man ser bara köksduken typ Skrikandes Blir så frustrerad. Har flera fina bilder i mobilkameran som jag skulle vilja dela i olika trådar. Får kontakta min svåger om saken. Han kan sånt Glad
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-02-14 21:58:18 följande:

Tar det lugnt i soffan. 

Det har varit en väldigt röd dag idag. Råkade skära mig i fingret när jag diskade en mindre kniv förut, blodet fick mig att tänka på hjärtan och Valentin av nån makaber anledning.

Fick en liten rosenfärgad gåva av Moder Natur imorse också. Hennes present till mig på Valentin - att man ännu har en sund och välfungerande kropp, så får man se det.

Mamma fick en annan gåva i form av en fin pumptvål med doft av apelsin och bergamott. Och lite röda tulpaner. Sen en fika med röd cider och en röd liten hjärtformad tårta i miniformat, inköpt på Steinbrenner & Nyberg. Gott med lite vaniljkräm och hallonmousse i denna.

Och rödrosa kläder har man burit, dagen till ära. 

Det låter verkligen som om dagen hade en röd tråd! 🧶 Alltifrån blod till röda tulpaner 🌷

Tårta i miniformat är extra gott av någon anledning, kanske för att det är så sött med små sötsaker.

De rödrosa kläderna var ju pricken över i!
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag