• Anonym (Lisa)

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Nu när FL har har plockat ner tråden vad gör du just i sex forumet nu så startar jag en ny tråd under övrigt  istället 

• Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag
  • Anonym (Lisa)

Äter frukost och dricker kaffe🥪☕

• Eurydike
    Mayjel skrev 2025-01-20 14:48:12 följande:

Hallonkompott och hallonsylt blir sååå mycket godare utan alla otäcka små frön. Bara att hälla i en sil och sen trycka ut med en sked i tallrik under. 

Förstår detta. Det är något med oskyldiga söta djurungar som upplever sorg och övergivenhet i tidig ålder.

Lejonkungen är en gråtmild film av den anledningen. Blir också alltid tårögd när jag ser filmer som Micke och Molle och Oliver & gänget. I början där när alla andra kattungar blir valda och han blir ensam kvar där i regn och rusk. Man får nästan ont i bröstet av tanken på en övergiven och ensam liten kattunge 😭

Det måste jag testa! Vore himla skönt att slippa alla de där hemska kärnorna 😅

Ja, den är väldigt gråtmild och Micke och Molle innehåller flera sorgliga scener. När den gamla damen ska lämna tillbaka honom till skogen och när Molle har blivit en vuxen jakthund och inte kan vara kompis med Micke längre 🐶🦊 Det är riktigt sorgligt! Oliver & gänget har jag tyvärr inte sett, men det låter som en sorglig film helt i min smak 🥹
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-01-22 20:07:23 följande:
    Det måste jag testa! Vore himla skönt att slippa alla de där hemska kärnorna 😅

Ja, den är väldigt gråtmild och Micke och Molle innehåller flera sorgliga scener. När den gamla damen ska lämna tillbaka honom till skogen och när Molle har blivit en vuxen jakthund och inte kan vara kompis med Micke längre 🐶🦊 Det är riktigt sorgligt! Oliver & gänget har jag tyvärr inte sett, men det låter som en sorglig film helt i min smak 🥹
    Scenen där den äldre damen lämnar Micke på ett naturreservat fick mig att tänka på när vi avlivade familjens hund för många år sen. Båda händelser handlar ju om ett evigt avsked till ett husdjur man älskat sen första mötet. Kommer nog alltid att fälla en tår när jag ser just den delen av filmen. Och ja, den brustna vänskapen mellan hund och räv är också mycket sorglig. 

Oliver & gänget har hämtat sin handling från den klassiska sagan om Oliver Twist, fast i Disneys version är det katter och hundar som står i centrum istället för människor. Lite halvt bortglömd rulle från slutet av 80-talet. Jag gillar den fortfarande av nostalgiska skäl. Var den allra första Disneyfilm jag såg på bio. 

Idag har jag varit lat, stannat inne hela dagen och inte gjort nånting i stort sett. Får väl ta mig samman nu och laga lite mat till imorgon och för resten av veckan. 
  • Anonym (Hm)

Precis loggat in och sitter och läser här.

• Anonym (Hm)

Haft en lugn fredagskväll efter arbetsveckan, skönt.

• Mayjel

Destillerar vatten och är inne på SVT-play och tittar på filmen Lilja 4-ever. Det sista vet jag inte varför dock för jag blir alltid nedstämd när jag sett denna film. 

Önskar att samma kanal kunde visa filmen Tillsammans (1999) istället. Min favoritfilm av Lukas Moodyson, även om den också har sina mörka stunder.

Får väl diska, köket är rena bombnedslaget. 

• Anonym (Lisa)

Är på väg till Stockholm

• Mayjel

Kollar på Youtube och äter blodapelsiner. Så mjuka, söta och saftiga klyftor. Man får passa på nu när det är säsong för detta röda citrusguld. 

Har inte gjort nåt särskilt annars. Vaknade först igårkväll och har vänt på dygnet. Inte bra. Kommer bli som en halvsovande mumie sen hos systern. Bah!

• Eurydike
    Anonym (Lisa) skrev 2025-01-25 14:54:27 följande:

Är på väg till Stockholm

Ha det så kul! Jag ska också resa dit snart 😊
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-01-22 20:27:26 följande:
    Scenen där den äldre damen lämnar Micke på ett naturreservat fick mig att tänka på när vi avlivade familjens hund för många år sen. Båda händelser handlar ju om ett evigt avsked till ett husdjur man älskat sen första mötet. Kommer nog alltid att fälla en tår när jag ser just den delen av filmen. Och ja, den brustna vänskapen mellan hund och räv är också mycket sorglig. 

Oliver & gänget har hämtat sin handling från den klassiska sagan om Oliver Twist, fast i Disneys version är det katter och hundar som står i centrum istället för människor. Lite halvt bortglömd rulle från slutet av 80-talet. Jag gillar den fortfarande av nostalgiska skäl. Var den allra första Disneyfilm jag såg på bio. 

Idag har jag varit lat, stannat inne hela dagen och inte gjort nånting i stort sett. Får väl ta mig samman nu och laga lite mat till imorgon och för resten av veckan. 
    Det är alltid svårt att säga hej då till en så kär vän/familjemedlem som ett djur faktiskt är! Förstår att scenen fick dig att tänka på det avskedet och eviga avsked är de värsta. Jag omplacerade pappas hund och då lät jag henne hoppa in i bilen själv och gav jag henne en puss på huvudet. Sedan var jag tvungen att stålsätta mig och ta ett snabbt farväl för att inte börja gråta. Nu skickar den nya ägaren fina bilder på hur hon har det i det nya hemmet och det kunde inte ha blivit bättre. Men ja, det är svårt att inte bli tårögd när man ser vissa scener!

Då förstår jag! Jag har sett många Disneyfilmer, men just den har jag lyckats missa. Den första biofilmen minns man för resten av livet, så jag förstår dig. Jag går gärna på bio då och då och det brukar bli en mäktig upplevelse.

Ja, ibland får man ta sig samman och laga mat, även om man behöver lata sig också 😊
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-01-26 06:55:02 följande:

Kollar på Youtube och äter blodapelsiner. Så mjuka, söta och saftiga klyftor. Man får passa på nu när det är säsong för detta röda citrusguld. 

Har inte gjort nåt särskilt annars. Vaknade först igårkväll och har vänt på dygnet. Inte bra. Kommer bli som en halvsovande mumie sen hos systern. Bah!

Det var länge sedan jag åt blodapelsin, men det är gott! 😋
  • Eurydike
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-24 23:05:42 följande:

Haft en lugn fredagskväll efter arbetsveckan, skönt.

Det låter skönt det! 🤩
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-01-26 22:51:33 följande:
    Det var länge sedan jag åt blodapelsin, men det är gott! 😋
    Ja, faktiskt godare än vanliga apelsiner i mitt tycke Glad

Nåt särskilt som händer i Stockholm när du åker dit?
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag