• Anonym (Lisa)

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Nu när FL har har plockat ner tråden vad gör du just i sex forumet nu så startar jag en ny tråd under övrigt  istället 

• Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2024-12-05 19:12:31 följande:
    Jag hade roligt, men inte på Liseberg. Av någon anledning hade jag missat att det var stängt på måndagen och först trodde jag att julbordet var inne i parken. Det var därför jag upprepade det som ett mantra här i tråden, att jag skulle äta julbord och gå på Jul på Liseberg 😂

Julbordet var fantastiskt (i hotellet precis utanför) och jag har aldrig sett ett så stort dessertbord 🤤 Dagen efter skulle vi ha gått på Liseberg, men nu ska jag gå med en annan kompis istället eftersom jag har gratis inträde för två hela december. Tänkte kolla in kronhusbodarnas julmarknad också! Ja, det låter lite kallt med åkattraktioner nu.

Tycker verkligen att du ska gå dit med din mamma! Det brukar vara väldigt mysigt och maxad julstämning 🤶🏻 Sippa på en Irish coffee i en plastigloo låter mysigt det. Fick du till den där julkalendern med handgjorda praliner? Min kalender är redan på 10 december konstigt nog 😅
    Vad inbjudande det hela låter! 

Jag kollade just på Lisebergs olika julbord. Är det julbordet på hotell Grand Cuiosas saluhall som du besökte? Det som kostar 685-885 kr per person, beroende på vilken tid man är där?

Jag vill också gå nu när du skrivit så lockande om dessertbordet där. Jag älskar sötsaker! Fanns där alla de klassiska julsötsakerna då, som knäck, ischoklad, malta, tomtegröt? Förlåt alla frågor men undrar bara om det är värt ett besök.

Jag har aldrig varit på ett offentligt julbord förut så undrar även lite över hur man ska vara klädd. Räcker det med en enkel stickad julkänning och strumpbyxor till eller ska man vara lite "finare", mer uppklädd, för att följa kutymen? 

Och hur ser det ut med bordsplacering? Jag har ingen att gå med och tänkte gå dit som ensam gäst istället. Tror du det är möjligt att få sitta vid ett ensamt bord eller måste alla fösas ihop som boskap? Solig Förlåt en gång till för dumma frågor från en ovan restaurangbesökare Skäms
  • Mayjel

Och ja, jag fick köpt mina 24 olika julpraliner på Göteborgs pralinbod. Det gick snabbt och smidigt och mamsingen blev glad för sin alldeles egna chokladkalender. 

Hoppas också att du, Eurydike, får en fortsatt trevlig vistelse i goa götet med din kompis Glad Både Kronhusbodarna och Liseberg är mysiga ställen att besöka i juletider Tomte

• Eurydike
    Mayjel skrev 2024-12-06 02:57:11 följande:
    Vad inbjudande det hela låter! 

Jag kollade just på Lisebergs olika julbord. Är det julbordet på hotell Grand Cuiosas saluhall som du besökte? Det som kostar 685-885 kr per person, beroende på vilken tid man är där?

Jag vill också gå nu när du skrivit så lockande om dessertbordet där. Jag älskar sötsaker! Fanns där alla de klassiska julsötsakerna då, som knäck, ischoklad, malta, tomtegröt? Förlåt alla frågor men undrar bara om det är värt ett besök.

Jag har aldrig varit på ett offentligt julbord förut så undrar även lite över hur man ska vara klädd. Räcker det med en enkel stickad julkänning och strumpbyxor till eller ska man vara lite "finare", mer uppklädd, för att följa kutymen? 

Och hur ser det ut med bordsplacering? Jag har ingen att gå med och tänkte gå dit som ensam gäst istället. Tror du det är möjligt att få sitta vid ett ensamt bord eller måste alla fösas ihop som boskap? Solig Förlåt en gång till för dumma frågor från en ovan restaurangbesökare Skäms
    Kul att jag kunde inspirera! Precis, det är det julbordet och vi var där på en söndag. Då var det inte så fullt och vi var där runt halv fyra. En sittning är två timmar.

Det tycker jag verkligen att du ska göra! Dessertbordet var väldigt stort och det fanns bland annat knäck, olika sorters fudge och tryfflar, ischoklad, knäck, många småkakor, några mjuka kakor, annat godis och tre olika sorters malta. Tyvärr ingen tomtegröt, men annars fanns allt jag kunde tänka mig. Saffranstryfflarna var riktigt goda! 😋

Folk var klädda väldigt olika! Vissa hade klätt upp sig mer, andra mindre. Några hade klänning, andra mer vardagliga kläder. Jag hade kostymbyxor, midjekort stickad kofta med pärlor (låtsaspärlor 🥹) och jag kände mig lagom uppklädd. Så en stickad julklänning och strumpbyxor blir säkert toppen! 💃

Vi fick sitta för oss själva och ville inte heller fösas ihop som boskap 😅 Tror inte man kan be om eget bord när man bokar, men säger du till i disken precis vid ingången till Saluhallen, då går det säkert att fixa. Jag tror ändå att de kommer placera dig vid ett eget bord, men annars kan du säga att du vill ha ett eget bord om det finns möjlighet.

Inga frågor är dumma och jag hade också undrat samma saker om jag inte redan varit där ☺️

Hoppas du får en jättefin julbordsupplevelse om du väljer att gå dit! Det fick jag 🤶🏻
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2024-12-06 03:02:34 följande:

Och ja, jag fick köpt mina 24 olika julpraliner på Göteborgs pralinbod. Det gick snabbt och smidigt och mamsingen blev glad för sin alldeles egna chokladkalender. 

Hoppas också att du, Eurydike, får en fortsatt trevlig vistelse i goa götet med din kompis Glad Både Kronhusbodarna och Liseberg är mysiga ställen att besöka i juletider Tomte

Vad härligt! Kan tänka mig att mamsingen blev glad och nu fick jag ett till ställe jag måste besöka i Göteborg. Den där pralinboden låter lockande! Kul när man kan inspirera varandra 😊

Tack så mycket! 🤩 Nu är jag hemma och laddar om. Den här helgen ska jag baka julgodis med en annan kompis, men nästa helg ska jag jula till det igen och då blir det Kronhusbodarna eller Liseberg. Eller både och 😂🤶🏻
  • Anonym (Hm)

Dags att sova efter en lugn och mysig fredagskväll. 

• Eurydike
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-06 23:37:58 följande:

Dags att sova efter en lugn och mysig fredagskväll. 

God natt på rej! 😴⭐️🌙
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2024-12-06 18:28:50 följande:
    Kul att jag kunde inspirera! Precis, det är det julbordet och vi var där på en söndag. Då var det inte så fullt och vi var där runt halv fyra. En sittning är två timmar.

Det tycker jag verkligen att du ska göra! Dessertbordet var väldigt stort och det fanns bland annat knäck, olika sorters fudge och tryfflar, ischoklad, knäck, många småkakor, några mjuka kakor, annat godis och tre olika sorters malta. Tyvärr ingen tomtegröt, men annars fanns allt jag kunde tänka mig. Saffranstryfflarna var riktigt goda! 😋

Folk var klädda väldigt olika! Vissa hade klätt upp sig mer, andra mindre. Några hade klänning, andra mer vardagliga kläder. Jag hade kostymbyxor, midjekort stickad kofta med pärlor (låtsaspärlor 🥹) och jag kände mig lagom uppklädd. Så en stickad julklänning och strumpbyxor blir säkert toppen! 💃

Vi fick sitta för oss själva och ville inte heller fösas ihop som boskap 😅 Tror inte man kan be om eget bord när man bokar, men säger du till i disken precis vid ingången till Saluhallen, då går det säkert att fixa. Jag tror ändå att de kommer placera dig vid ett eget bord, men annars kan du säga att du vill ha ett eget bord om det finns möjlighet.

Inga frågor är dumma och jag hade också undrat samma saker om jag inte redan varit där ☺️

Hoppas du får en jättefin julbordsupplevelse om du väljer att gå dit! Det fick jag 🤶🏻
    Då får man tacka så hjärtligt för ett gott och informativt svar! Jag bokar plats inom kort då.

Blir nog en tidig lunch för egen del då man ändå sparar 200 kr på detta. Och en lång fastedag innan så man hinner bygga upp en rejäl aptit och plats i maggen för mycket buffémat. Det tjänar man ju lite på också Solig

Tack för din lyckoönskan och jag önskar den i retur till dig Glad Pralinboden finns både i Haga och borta vid Domkyrkan, bakom Buttericks. Skulle rekommendera den senare då denna pralinbod har ett större utbud än den i Haga.

Må så gott!
  • Anonym (Lisa)
    Eurydike skrev 2024-12-05 22:59:33 följande:
    Vad skönt! Aha! Då får du ta det lite lugnt med foten ett tag.
    Det blir inget joggingtur innan jul 
  • Anonym (Lisa)

Försöker att få lite motivation att städa 🧹

• Anonym (Längtar)

Hade hoppats på att min vän skulle ha kommit igår då båda är barnlediga. Nu blev det inte så och lika bra är det eftersom jag under eftermiddagen fått feber, blivit illamående och kräkts.. jag har inte tid att vara sjuk....

Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag