• Anonym (Lisa)

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Nu när FL har har plockat ner tråden vad gör du just i sex forumet nu så startar jag en ny tråd under övrigt  istället 

• Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-01-29 22:35:52 följande:
    Ja, det låter väldigt intressant och alltifrån mat, fika, inredning och kläder ska ha hämtat inspiration från 1800-talet. Stolarna såg träiga och hårda ut, men det får jag leva med 😅 Tack så mycket! Jag reser inte riktigt än, utan ska vänta några veckor tills det blir varmare ute, men jag pratar om det redan nu eftersom jag ser fram emot det. Ja, jag älskar Stockholm och bodde där i två år Solig
    Är det caféet Augustas folksalong du menar? Kollade upp detta häromdagen men lyckades inte hitta några detaljer kring deras fikameny tyvärr.
    Du får gärna berätta mer om detta sen när du kommit tillbaka från din vistelse Glad
    Och om allt det andra också förstås. 
  • Anonym (Micke gullefjun)

Tänker på alla heta grabbatag på jobbet. Mmmmm härligt med svettiga tunga lyft. Kroppskontakt när den är som bäst! 

• Anonym (Donnan)

Har en spinnande katt i knät  🐈 

• Eurydike
    Anonym (Donnan) skrev 2025-02-01 23:52:31 följande:

Har en spinnande katt i knät  🐈 

Det är så mysigt och rogivande! 😻
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-01-31 06:48:03 följande:
    Är det caféet Augustas folksalong du menar? Kollade upp detta häromdagen men lyckades inte hitta några detaljer kring deras fikameny tyvärr.
    Du får gärna berätta mer om detta sen när du kommit tillbaka från din vistelse Glad
    Och om allt det andra också förstås. 
    Exakt! Jag såg ett klipp och läste en intervju om caféet, men någon fikameny såg jag nog inte till. Fast jag läste att de serverar vegetariska kroppkakor, vilket jag tycker om 😋 Jag ska absolut berätta mer om fiket och resan sedan!
  • Eurydike
    Anonym (Micke gullefjun) skrev 2025-02-01 20:34:02 följande:

Tänker på alla heta grabbatag på jobbet. Mmmmm härligt med svettiga tunga lyft. Kroppskontakt när den är som bäst! 

Tunga lyft kan vara upplyftande! Nu blir det styrketräning 💪
  • Mayjel

Varit igång sen 9 imorse med dammsugning, dammtorkning av golv och övriga ytor, tvättat och hängt upp kläder och ska snart ånga lite byxor innan dusch. Ser det som en tidig vårstädning. 

Slappnar av i soffan just nu framför en ryslig film med titeln "Valentine" från tidigt 2000-tal. Tyckte det lät lite passande med tanke på kommande kärlekshögtid. Fast filmen är inte så kärleksfull faktiskt Förvånad

Mumsar samtidigt på ett par vetekex med ekololgisk färskost och min hemgjorda jordgubbsssylt, gjord med druvsaft och en en skvätt Baileys för att ta fram bärsmaken lite mer. Jättegott!

• Mayjel
    Eurydike skrev 2025-02-03 22:31:50 följande:
    Exakt! Jag såg ett klipp och läste en intervju om caféet, men någon fikameny såg jag nog inte till. Fast jag läste att de serverar vegetariska kroppkakor, vilket jag tycker om 😋 Jag ska absolut berätta mer om fiket och resan sedan!
    Kroppkakor är väl en sorts maträtt? Ja, berätta mer lite senare! Må så gott så ses vi snart Glad
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-02-05 16:15:46 följande:
    Kroppkakor är väl en sorts maträtt? Ja, berätta mer lite senare! Må så gott så ses vi snart Glad
    Precis! Det är en slags potatisbollar som brukar serveras med brynt smör och lingon. Men med tanke på att namnet innehåller ordet kakor så kan man nästan tro att det är fika 😂🍪 Må så gott du med och vi ses snart! 😊
  • Mayjel

Hämtat mina nya ljusgula sommarjeans från en närbutik, köpt nutellasemlor och haft filmkväll med modern. Rysare med Richard Gere om nån nattfjärilsman som härjade. Rätt otäck. 

Ska chilla och ta det lugnt för resten av kvällen. 

• Anonym (Tjorven)

Jag är ute och rastar Båtsman

• Mayjel

Burit lite tyngre kassar åt modern och tittade på en spännande film tillsammans igen. En amerikansk deckare - Knives out - hette den. Många oväntade vridningar och vändningar i denna rulle. Man satt på helspänn ända mot slutet. Mycket bra och välgjord film.

Köpte lite dadlar som jag smaskar på just nu. De fanns i fruktdisken och var smaksatta med "jordgubbsmilkshake". Faktiskt rätt goda. Kan tänka mig att dessa smaksatta dadlar går hem bland många veganer. Inte äta upp hela påsen bara för då kanske magen ballar ur. Dadlar är rika på fibrer. 

Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag