• Anonym (Ingen)

Stor brist på attraktiva män.

Någon annan här som tycker att det är stor brist på attraktiva män? Sverige anses ju ligga i topp vad gäller snygghet så då kan man ju verkligen undra hur illa det är på andra ställen..

När jag är ute och roar mig eller bara är ute för att gå till affären eller något så ser jag väldigt sällan en attraktiv, snygg man. Det händer, men det är inte ofta. Jag kan se någon som ser okej ut men oftast inte mycket mer än så. Var är alla snyggingar?  Jag känner att många män är direkt avtändande och många har något frånstötande utseendemässigt attribut som gör mig väldigt avtänd, som till exempel: fula tänder, någon dålig lukt, äcklig tunga eller ovårdad stil.

Vettefan hur man ska hitta någon. Väldigt många vill ha mig, men det hjälper ju inte när majoriteten av dem är avtändande. Själv tar jag hand om mig själv och ser alltid till att se vårdad och snygg ut. Jag ser väldigt bra ut (vilket jag ofta får bekräftat), så jag tänker givetvis inte nöja mig med vem som helst. 

• Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.
  • Anonym (Anna2)

Jag tyckte detsamma när jag var i 18-20-årsåldern. Nu vid 38 ser jag extremt attraktiva män överallt. Jag tror det beror på att åldersspannet för mig då var extremt smalt? jag ville ju helst ha en man som också var ung, samtidigt som jag det var viktigt att han var vuxen och färdigutvecklad rent utseendemässigt. Nu för tiden spelar det ju ingen roll om han är 30 eller 50, så spannet är mycket bredare och antalet potentiella partners har ökat.

Och angående om svenskar är snyggast, ja, i denna ålder kan jag uppskatta det skandinaviska utseendet. De flesta ljusa män i min ålder är mörkblonda nu för tiden, de har inte längre det där kalles-kaviar-Kalle-utseendet som får dem att se ut som 12 fast de är 25. När jag var yngre föredrog jag tex fransmän och italienare. 

• Anonym (Kenta33)
    molly50 skrev 2024-07-27 00:28:25 följande:
    Har du källa på den forskningen?

https://kvartal.se/artiklar/vem-ska-en-kvinnlig-akademiker-gifta-sig-med/

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/e8wyEg/darfor-hittar-akademikerkvinnor-inte-ratt-man

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/yv4QLK/hellre-rik-an-snygg

? Att mannen har snygg kropp är inte väsentligt.

Kvinnan är mer intresserad av hans pengar, status och makt när hon ska satsa på ett förhållande, visar en ny studie utförd vid Cornell-universitetet i New York, USA.?

? Traditionella mönster styr alltjämt i partnervalet. Forskning visar att kvinnor fortfarande vill ha män med hög utbildning och inkomst?

?
     Hög utbildning och hög lön ökar sannolikheten för (heterosexuella) män att bilda familj. Motsvarande samband finns inte för kvinnor?

Kan hitta 100 länkar till.

så. Visa nu relevant forskning som tyder på motsatsen. Annars bekräfta att jag har rätt.

• Anonym (Jag)

Håller med dig ts. Har sett tråden i flödet flera gånger men kommenterar först nu, för det känns bara så himla självklart.

Är strax över 40 själv och har varit ute "på marknaden" ett tag nu, inget fel med inflödet i antal karlar men herregud vad de ser ut! Åtminstone om man tittar på de som är ungefär i min ålder och uppåt, de flesta ser verkligen allt annat än attraktiva ut. Tar inte hand om sina kroppar och klär sig i slarviga hängiga kläder.

Så ts, var hittar vi dessa attraktiva karlar? Jo det ska jag tala om! I de yngre åldrarna! Och de vill ha oss också, bara så du vet!

• Anonym (Ena)
    Anonym (Jag) skrev 2024-07-27 09:53:54 följande:

Håller med dig ts. Har sett tråden i flödet flera gånger men kommenterar först nu, för det känns bara så himla självklart.

Är strax över 40 själv och har varit ute "på marknaden" ett tag nu, inget fel med inflödet i antal karlar men herregud vad de ser ut! Åtminstone om man tittar på de som är ungefär i min ålder och uppåt, de flesta ser verkligen allt annat än attraktiva ut. Tar inte hand om sina kroppar och klär sig i slarviga hängiga kläder.

Så ts, var hittar vi dessa attraktiva karlar? Jo det ska jag tala om! I de yngre åldrarna! Och de vill ha oss också, bara så du vet!

Jag är faktiskt förvånad över hur många yngre som är seriösa när de hör av sig. Jag kanske mest är ute efter något oseriöst själv, och många av de yngre männen är mer seriösa än vad jag är. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Ena) skrev 2024-07-27 11:00:48 följande:
    Jag är faktiskt förvånad över hur många yngre som är seriösa när de hör av sig. Jag kanske mest är ute efter något oseriöst själv, och många av de yngre männen är mer seriösa än vad jag är. 
    Ah, det finns många i den åldern som bara är ute efter sex också :) Inga problem att hitta älskare om man vill det. Kör på!
  • Anonym (Kille 28)
    Anonym (Jag) skrev 2024-07-27 11:06:48 följande:
    Ah, det finns många i den åldern som bara är ute efter sex också :) Inga problem att hitta älskare om man vill det. Kör på!
    Vilka åldrar pratar vi om?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Kille 28) skrev 2024-07-27 11:10:05 följande:
    Vilka åldrar pratar vi om?
    Ungefär från din ålder och uppåt, för min del iaf. Jag är 40+ om du undrar.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-07-27 01:55:41 följande:
    "Det spelar ingen roll om han har en fotomodells utseende och tjänar miljoner om han inte har något på insidan."

tolkar du påståendet "lika eller uppåt ekonomisk" som "ekonomi är det enda som räknas"?
    Nästan alla kvinnor fungerar så.
    "Hur vet du vad jag och alla kvinnor tänker?"
    Nej,men vissa män verkar tro att ekonomin är det enda som räknas för oss kvinnor.
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-27 08:11:07 följande:
    Vad har du för källa på att det inte gäller kvinnor som grupp?

Som många påpekat i tråden vet vi att kvinnor på gruppnivå väljer män med samma eller högre ekonomisk status som de själva. Det är därför det generaliseras.

Sedan kan man i och för sig alltid hävda att det beror på att egenskaper som skapar resurser också attraherar kvinnor rent genetiskt. Såsom att vara ambitiös, driftig, socialt kompetent, lång, ha goda ledaregenskaper mm.mm..

Och att kvinnor på gruppnivå inte aktivt söker sådana män utan hamnar med dem för att det attraherar dem omedvetet.
    Jag kan ju bara tala för mig själv och kvinnorna i min bekantskapskrets.
    Och ingen av oss är ihop med någon höginkomsttagare eller män som tjänar mycket mer än oss.
    Och hur många av alla män som lever i förhållanden tror du är höginkomsttagare eller tjänar mycket mer än kvinnan de lever med?
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.