• Anonym (Ingen)

Stor brist på attraktiva män.

Någon annan här som tycker att det är stor brist på attraktiva män? Sverige anses ju ligga i topp vad gäller snygghet så då kan man ju verkligen undra hur illa det är på andra ställen..

När jag är ute och roar mig eller bara är ute för att gå till affären eller något så ser jag väldigt sällan en attraktiv, snygg man. Det händer, men det är inte ofta. Jag kan se någon som ser okej ut men oftast inte mycket mer än så. Var är alla snyggingar?  Jag känner att många män är direkt avtändande och många har något frånstötande utseendemässigt attribut som gör mig väldigt avtänd, som till exempel: fula tänder, någon dålig lukt, äcklig tunga eller ovårdad stil.

Vettefan hur man ska hitta någon. Väldigt många vill ha mig, men det hjälper ju inte när majoriteten av dem är avtändande. Själv tar jag hand om mig själv och ser alltid till att se vårdad och snygg ut. Jag ser väldigt bra ut (vilket jag ofta får bekräftat), så jag tänker givetvis inte nöja mig med vem som helst. 

• Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-07-28 22:31:11 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-07-28 19:22:22 följande:
    Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden så jag vet inte vad alla menar med status.

Det är väl ändå så att det finns en korrelation mellan kvinnors preferenser och det som ger status?

Fly girl är inte omtyckt på forumet för att hon har hög social status, det är helt tvärt om, om man vill göra det lättare för sej om man ska leta bra kvinna på FL så kan man ju börja leta bland de kvinnor som har hög social status.
    Kvinnor som har låg social status bland männen kan man nog skita i helt.

IRL är inte hög social status bland män ett säket kort, det är så många som tänker med kuken.
    Jag tolkar det som att de menar män med hög inkomst.
    Men,som sagt,jag kan ha fel.

Varför skulle män skita i kvinnor med lägre status?
    Det finns bra kvinnor i den gruppen också.

Ja,det sistnämnda kan jag nog hålla med dig om.
    "Varför skulle män skita i kvinnor med lägre status?"

Jag vill svara med en motfråga
    Om du som är kvinna skulle leta bra man på FL, varför skulle du inte leta bland männen som de flesta kvinnor tycker är dumma i huvudet?
  • ClumsySmurf
    StudierKemi skrev 2024-07-28 23:18:38 följande:

ClumsySmurf, ska män inte bry sig om kvinnor med t.ex. autism, som för övrigt är schyssta och kreativa? Bara för den låga sociala statusen? Är det dem du menar? I så fall, varför ska män inte bry sig om dem? 

Sociala status är ett ganska brett begrepp men när det handlar om mänskliga relationer handlar ju social status om någons sociala position inom en grupp, i det samanhanget är ju inte autism i sej något som ger låg social status.

• ClumsySmurf
    StudierKemi skrev 2024-07-24 08:27:02 följande:

När det inte är aktuellt med att bilda familj längre så vill kvinnor få någon så ung och vacker som möjligt, och båda könen ser samma saker och har samma parametrar. På FL har kvinnor väldigt unga älskare hela tiden och klarar inte av att ha sex med sina gamla gubbar hemma, men stannar av kärlek, så självklart är utseendet viktigt. Varför annars skulle kvinnor reagera såhär? Svara gärna.

Sångerskan Madonna drogs inte till gamla gubbar trots att hon själv passerat 60-strecket. Orsaken var att det inte var aktuellt att bilda familj. Hon var i en ålder då hon var fri istället. Och hade pengar. Då förverkligades drömmen om någon ung och läcker. Jag skulle gjort samma här, om jag var en rik tant. 

Det är bara ett fåtal av männen som slutar knulla med sina fruar och söker 20 år yngre bekräftelse boost, de narcissistiska bekräftelse hororna, antar att de kvinnorna också är narcissistiska bekräftelse horor.

• rille3

Varför döma efter utseende. Väldigt få av dom längsta relationerna började med att man gick på utseendet. Däremot är väldigt många av dom män som dömts för kvinnomisshandel väldigt snygga till utseendet. Det är lätt att förfalska sin personlighet med utseendet så lär känna insidan istället. Den är viktigare för en bra relation.

• molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-07-29 01:32:06 följande:
    "Varför skulle män skita i kvinnor med lägre status?"

Jag vill svara med en motfråga
    Om du som är kvinna skulle leta bra man på FL, varför skulle du inte leta bland männen som de flesta kvinnor tycker är dumma i huvudet?
    Självklart vill man inte ha någon som är dum i huvudet.
    Men man kan ju också bilda sig en egen uppfattning.
    En person som inte passar ihop med en person passar kanske bättre ihop med andra.
    Man måste ju inte ha samma uppfattning som alla andra.

Så kan du svara på frågan nu.
    Varför ska män skita i kvinnor med lägre status?
  • Anonym (Mannen)
    molly50 skrev 2024-07-29 15:38:15 följande:
    Så kan du svara på frågan nu.
    Varför ska män skita i kvinnor med lägre status?
    Av samma skäl som kvinnor bör undvika män med lägre status. Det är att ge sig själv onödiga problem.
  • Anonym (Tillbaka kaka)
    Anonym (Rob) skrev 2024-07-29 14:41:06 följande:

Det finns en enkel lösning för kvinnor. Sänk eran krav.

"Män ska vara rika, långa, välutbildade, romantiska och ?kunna prata känslor? för att vara intressanta att dejta. Kvinnors krav på den perfekta partnern är orimliga, skriver Ann Heberlein ? och uppmanar dem att tänka om."

www.svd.se/a/MnLl95/ann-heberlein-singelkvinnornas-forvantningar-pa-man-orimliga

Fast allvarligt nu. Man måste inte ha förhållande eller ens sex. Jag vet många kvinnor som kommit till en punkt och insett att livet som singel är bra för både den mentala och fysiska hälsan. Så varför sänka sina krav? Jag ser ingen anledning om jag ska vara helt ärlig. 
  • Anonym (Arre)

Som bisexuell man har jag märkt att de allra vackraste är homosexuella män, inte alla givetvis, men är man på exempelvis Grindr så är det flertalet där som ser ut som modeller. Generellt är de snyggare än vad kvinnor brukar vara.

Hur det är med heteromän vet jag mindre om.

• molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-29 17:13:21 följande:
    Av samma skäl som kvinnor bör undvika män med lägre status. Det är att ge sig själv onödiga problem.
    Varför skulle det innebära mer problem?
    Alla människor är väl olika individer och man kan vara en bra eller dålig människa oavsett status.
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.