• Anonym (Ingen)

Stor brist på attraktiva män.

Någon annan här som tycker att det är stor brist på attraktiva män? Sverige anses ju ligga i topp vad gäller snygghet så då kan man ju verkligen undra hur illa det är på andra ställen..

När jag är ute och roar mig eller bara är ute för att gå till affären eller något så ser jag väldigt sällan en attraktiv, snygg man. Det händer, men det är inte ofta. Jag kan se någon som ser okej ut men oftast inte mycket mer än så. Var är alla snyggingar?  Jag känner att många män är direkt avtändande och många har något frånstötande utseendemässigt attribut som gör mig väldigt avtänd, som till exempel: fula tänder, någon dålig lukt, äcklig tunga eller ovårdad stil.

Vettefan hur man ska hitta någon. Väldigt många vill ha mig, men det hjälper ju inte när majoriteten av dem är avtändande. Själv tar jag hand om mig själv och ser alltid till att se vårdad och snygg ut. Jag ser väldigt bra ut (vilket jag ofta får bekräftat), så jag tänker givetvis inte nöja mig med vem som helst. 

• Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.
  • Anonym (Kenta33)
    Anonym (Vi) skrev 2024-07-26 13:20:54 följande:
    Många rika kvinnorna använder skönhetsindustrin flitigt. Det är mycket ansiktsbehandlingar, botox, bröstfix, fettsugningar, ansiktslyftning, hårförlängningar, dyrt smink, solresor etc. De är säkert vackra också från början - men sen behöver utseendet underhållas.

De lite mindre rika kvinnorna har inte råd med sånt på samma sätt..Dock kanske de ser bra ut för sin ålder ändå. Dessutom kan de leva I en jättefin relation. Pengar på Östermalm eller i Danderyd kanske inte per automatik ger kärlek. Det är hur man är mot varandra, kommunikationen, attityden och intresset för varandra som avgör kärleken.

forskningen Är glasklar. Desto rikare och välutbildad mannen är desto längre håller äktenskapen. Sannolikheten att vara gift länge är låg om mannen är lågutbildad och fattig

• Anonym (Kenta33)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-26 15:23:41 följande:

forskningen Är glasklar. Desto rikare och välutbildad mannen är desto längre håller äktenskapen. Sannolikheten att vara gift länge är låg om mannen är lågutbildad och fattig

För kvinnor finns däremot inget sådant samband.
  • Anonym (Vi)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-26 15:23:41 följande:

Ja, den sista meningen är säkert sann..Men i övrigt kräver inte kvinnor miljonärer. Annars är det något annat som saknas i personkemin,  intressen och attraktion. Han pengar kompenserar inte det och det är hans pengar.
  • Anonym (Haha)

Det som borde diskuteras i denna tråd är inte om fenomenet med att kvinnor väljer drivna och framgångsrika män utifrån sina egna förutsättningar och marknadsvärde stämmer, utan varför det finns ett par damer som vill hävda motsatsen. 

Vad är skälet till att man har så svårt för att medge att detta fenomen existerar?

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Haha) skrev 2024-07-26 15:56:05 följande:

Det som borde diskuteras i denna tråd är inte om fenomenet med att kvinnor väljer drivna och framgångsrika män utifrån sina egna förutsättningar och marknadsvärde stämmer, utan varför det finns ett par damer som vill hävda motsatsen. 

Vad är skälet till att man har så svårt för att medge att detta fenomen existerar?

Är det så svårt att förstå? Ingen kvinna vill vara en golddigger! Jag hävdar dessutom att de flesta inte är det.

Kvinnor attraheras rent genetiskt av egenskaper som skapar resurser. Ambition, driv, social kompetens mm mm.

Därför jag tror på Molly när hon säger att hon följer sitt hjärta. Det de här kvinnorna inte förstår är att "hjärtat" blir kär i män med egenskaper som skapar resurser. 

Det är liksom ingen slump att hon inte fastnar för den där sjuke mannen, som är social avvikande. Hennes hjärta hjälper henne att välja bort den mannen för det förstår att den mannen är en dålig möjlig pappa och partner.

"Men jag blev kär i Mikael. Han är ingen mångmiljardär."

Hennes härta hjälper henne dessutom ofta att välja en man som hon faktiskt har möjlighet att bilda familj med.

Naturen är fantastisk och vi har den att tacka för mycket!
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-26 16:20:37 följande:
    Är det så svårt att förstå? Ingen kvinna vill vara en golddigger! Jag hävdar dessutom att de flesta inte är det.

Kvinnor attraheras rent genetiskt av egenskaper som skapar resurser. Ambition, driv, social kompetens mm mm.

Därför jag tror på Molly när hon säger att hon följer sitt hjärta. Det de här kvinnorna inte förstår är att "hjärtat" blir kär i män med egenskaper som skapar resurser. 

Det är liksom ingen slump att hon inte fastnar för den där sjuke mannen, som är social avvikande. Hennes hjärta hjälper henne att välja bort den mannen för det förstår att den mannen är en dålig möjlig pappa och partner.

"Men jag blev kär i Mikael. Han är ingen mångmiljardär."

Hennes härta hjälper henne dessutom ofta att välja en man som hon faktiskt har möjlighet att bilda familj med.

Naturen är fantastisk och vi har den att tacka för mycket!

Jag tror att du är inne på rätt spår. Men det blir även kontroversiellt när du påstår att kvinnan inte ens förstår(utan att det sker undermedvetet) att hon väljer utifrån dessa parametrar som under årtusende fått arten att överleva och frodas bäst.

Människan, både män och kvinnor, är troligen mer styrda av genetik för överlevnad än vad vi vill erkänna i vårt hyfsat civilicerade samhälle. 

• fultextad användarhandbok

Ja men nu blev det ju desto mer intressant! Vi ser färger, känner smaker och hör ljud, egenskaper som endast finns i våra medvetanden. Med hjälp av dessa egenskaper kan vi bedöma det enda språk, eller nästan enda, våra gener talar, nämligen fitnesska, ja alltså fitness. Med hjälp av utseendet kan vi bedöma lämpligheten att skaffa avkomma med en partner eftersom gener inte är synliga direkt, utan gör sig gällande genom fenotyper. Med hjälp av färgseendet kan vi avgöra eventuell hårfärg och därmed ålder och därmed lämplighet, med hjälp av kyssar smakar vi på varandra för att utröna och avgöra lämplighet, låter en potentiell partners röst väldigt avvikande så kommer vi att reagera på det, eller om vi huden inte känns bra och så vidare.

Att välja man efter endast ekonomiska tillgångar är inte en enhetligt fungerande evolutionär spelteori. Drar vi det till sin spets så sku man alltså kunna attraheras av en kraftigt funktionshindrad man som har gott om pengar, och så är det nu inte riktigt. Däremot kan man lägga alla gynnsamma egenskaper under beteckningen resurser, så som trygghet, kärlek, säkert utseende i varierande grad, potential och möjligheter att omsätta kunnande i exempelvis mat. 

• Anonym (Haha)
    fultextad användarhandbok skrev 2024-07-26 17:49:57 följande:

Ja men nu blev det ju desto mer intressant! Vi ser färger, känner smaker och hör ljud, egenskaper som endast finns i våra medvetanden. Med hjälp av dessa egenskaper kan vi bedöma det enda språk, eller nästan enda, våra gener talar, nämligen fitnesska, ja alltså fitness. Med hjälp av utseendet kan vi bedöma lämpligheten att skaffa avkomma med en partner eftersom gener inte är synliga direkt, utan gör sig gällande genom fenotyper. Med hjälp av färgseendet kan vi avgöra eventuell hårfärg och därmed ålder och därmed lämplighet, med hjälp av kyssar smakar vi på varandra för att utröna och avgöra lämplighet, låter en potentiell partners röst väldigt avvikande så kommer vi att reagera på det, eller om vi huden inte känns bra och så vidare.

Att välja man efter endast ekonomiska tillgångar är inte en enhetligt fungerande evolutionär spelteori. Drar vi det till sin spets så sku man alltså kunna attraheras av en kraftigt funktionshindrad man som har gott om pengar, och så är det nu inte riktigt. Däremot kan man lägga alla gynnsamma egenskaper under beteckningen resurser, så som trygghet, kärlek, säkert utseende i varierande grad, potential och möjligheter att omsätta kunnande i exempelvis mat. 

Stephen Hawkings hade kraftig ALS sedan 1963. Ändå gifte han sig för andra gången 1995.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Haha) skrev 2024-07-26 16:26:58 följande:

Jag tror att du är inne på rätt spår. Men det blir även kontroversiellt när du påstår att kvinnan inte ens förstår(utan att det sker undermedvetet) att hon väljer utifrån dessa parametrar som under årtusende fått arten att överleva och frodas bäst.

Människan, både män och kvinnor, är troligen mer styrda av genetik för överlevnad än vad vi vill erkänna i vårt hyfsat civilicerade samhälle. 

Du har rätt i det. Det är möjligt att hon förstår.

Det är liksom ingen slump att män attraheras av slät hy och timglasform heller då det ger bättre utsikter rent genetiskt.

Naturen gör valet åt oss. Sedan kan man vara medveten om det eller inte. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-26 18:16:08 följande:
    Du har rätt i det. Det är möjligt att hon förstår.

Det är liksom ingen slump att män attraheras av slät hy och timglasform heller då det ger bättre utsikter rent genetiskt.

Naturen gör valet åt oss. Sedan kan man vara medveten om det eller inte. 
    Dom flesta av oss kan stå emot en del av dessa begär. Det är gott med socker i alla dess former, men vi kan ändå styra vårt intag. Vi kan attraheras av 20-åringar hela livet, men vi kan välja att uppträda civiliserat och se andra värden.

När det kommer till partnerval så vill vi väl ha den bästa partner vi kan få utifrån våra förutsättningar, detta gäller nog både vad vi medvetet anser bara bra, men såklart även omedvetna kvaliteer.
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.