• Anonym (Ingen)

Stor brist på attraktiva män.

Någon annan här som tycker att det är stor brist på attraktiva män? Sverige anses ju ligga i topp vad gäller snygghet så då kan man ju verkligen undra hur illa det är på andra ställen..

När jag är ute och roar mig eller bara är ute för att gå till affären eller något så ser jag väldigt sällan en attraktiv, snygg man. Det händer, men det är inte ofta. Jag kan se någon som ser okej ut men oftast inte mycket mer än så. Var är alla snyggingar?  Jag känner att många män är direkt avtändande och många har något frånstötande utseendemässigt attribut som gör mig väldigt avtänd, som till exempel: fula tänder, någon dålig lukt, äcklig tunga eller ovårdad stil.

Vettefan hur man ska hitta någon. Väldigt många vill ha mig, men det hjälper ju inte när majoriteten av dem är avtändande. Själv tar jag hand om mig själv och ser alltid till att se vårdad och snygg ut. Jag ser väldigt bra ut (vilket jag ofta får bekräftat), så jag tänker givetvis inte nöja mig med vem som helst. 

• Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.
  • Anonym (Mannen)
    molly50 skrev 2024-07-26 12:02:58 följande:
    För mig har hans ekonomiska status ingen betydelse.
    Huvudsaken att han har ett jobb så att han klarar sig.
    Det där är extremt motsägelsefullt.
  • molly50
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-26 10:33:07 följande:
    De mest attraktiva kvinnorna väljer framgångsrika män. De minst attraktiva kvinnorna väljer också män, de är helt chanslösa på börs-vdn och de nöjer sig med rörmockaren eftersom de inte får bättre
    Om jag inte hade fått min man så hade jag hellre varit singel.
    Jag är inte en sådan som nöjer mig med någon annan om jag inte får den jag vill ha.
    Det vore ju rent elakt mot den man jag,i så fall,skulle nöja mig med.
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-26 12:07:07 följande:
    Hur verkligheten ser ut. Resultat ljuger inte.
    Vilka resultat? Har du källa på det eller är det bara dina egna uträkningar?
  • Anonym (Mannen)
    molly50 skrev 2024-07-26 12:09:55 följande:
    Om jag inte hade fått min man så hade jag hellre varit singel.
    Jag är inte en sådan som nöjer mig med någon annan om jag inte får den jag vill ha.
    Det vore ju rent elakt mot den man jag,i så fall,skulle nöja mig med.
    Det sker omedvetet. Hade du varit extremt framgångsrik hade du inte velat ha din man. Det är den tråkiga sanningen.

Det betyder inte att din man på något sätt är dålig. Du hade bara gjort ett annat val för du hade varit en annan person än den du är nu. 
  • molly50
    Anonym (Haha) skrev 2024-07-26 12:07:45 följande:
    Det är heller ingen som säger vad jag kan se. Bara att dessa egenskaper uppskattas hos damerna och man väljer utifrån sitt eget marknadsvärde, kemi och personlighet. Man vill ha så bra man kan få.
    Det är klart man vill ha så bra man kan få.
    Men dit behöver man inte räkna ekonomisk status.
    Jag skulle t ex inte vilja ha en misshandlande man som tjänar miljoner.
    Så personligheten är viktig.
    Om den ekonomiska statusen är så viktig så vore betydligt fler män singlar idag än vad som är fallet.
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-26 12:09:52 följande:
    Det där är extremt motsägelsefullt.
    Jasså? På vilket sätt?
  • 711freddan
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-26 10:33:07 följande:
    De mest attraktiva kvinnorna väljer framgångsrika män. De minst attraktiva kvinnorna väljer också män, de är helt chanslösa på börs-vdn och de nöjer sig med rörmockaren eftersom de inte får bättre
    Varför svarar du inte på frågan som du fick av (Kille28)

vad finns det mest av? Icke framgångsrika män med snygga kvinnor? Eller framgångsrika män med snygga kvinnor?

när ska du få in detta i huvudet. Du har fel och det är så lätt att bevisa😂😂😂

som sagt hur många icke framgångsrika män har snygga kvinnor kontra de framgångsrika? Börja använd det du har mellan öronen nu.
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-26 12:13:47 följande:
    Det sker omedvetet. Hade du varit extremt framgångsrik hade du inte velat ha din man. Det är den tråkiga sanningen.

Det betyder inte att din man på något sätt är dålig. Du hade bara gjort ett annat val för du hade varit en annan person än den du är nu. 
    Och det vet du för att?
    Även om jag skulle få ett jobb nu där jag tjänar miljoner så skulle jag inte byta ut min man för allt i världen.
    Skulle jag inte duga för honom då så vore jag hellre singel.
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-26 12:17:38 följande:
    Vad menar du? Menar du att vi inte vet något om verkligheten?

Finns siffror, siffror och ännu mera siffror. Om man inte gillar siffror kan man  öppna ögonen och titta ut genom fönstret. 
    www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2023/trots-hogre-utbildning-har-kvinnor-lagst-inkomst-i-familjen/
    Fast det där har väl inget att göra med att kvinnan väljer en man med högre inkomst?
    Det där handlar ju om att kvinnor har lägre inkomst trots att de har högre utbildning.
    Det har väl inget med kvinnans val att göra.

Ja,titta ut genom fönstret så kommer du att se att många män lever i förhållanden.
    Tror du att alla dessa män är höginkomsttagare?
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.