• Anonym (Ingen)

    Stor brist på attraktiva män.

    Någon annan här som tycker att det är stor brist på attraktiva män? Sverige anses ju ligga i topp vad gäller snygghet så då kan man ju verkligen undra hur illa det är på andra ställen..

    När jag är ute och roar mig eller bara är ute för att gå till affären eller något så ser jag väldigt sällan en attraktiv, snygg man. Det händer, men det är inte ofta. Jag kan se någon som ser okej ut men oftast inte mycket mer än så. Var är alla snyggingar?  Jag känner att många män är direkt avtändande och många har något frånstötande utseendemässigt attribut som gör mig väldigt avtänd, som till exempel: fula tänder, någon dålig lukt, äcklig tunga eller ovårdad stil.


    Vettefan hur man ska hitta någon. Väldigt många vill ha mig, men det hjälper ju inte när majoriteten av dem är avtändande. Själv tar jag hand om mig själv och ser alltid till att se vårdad och snygg ut. Jag ser väldigt bra ut (vilket jag ofta får bekräftat), så jag tänker givetvis inte nöja mig med vem som helst. 

  • Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-07-29 15:38:15 följande:
    Självklart vill man inte ha någon som är dum i huvudet.
    Men man kan ju också bilda sig en egen uppfattning.
    En person som inte passar ihop med en person passar kanske bättre ihop med andra.
    Man måste ju inte ha samma uppfattning som alla andra.

    Så kan du svara på frågan nu.
    Varför ska män skita i kvinnor med lägre status?
    Kvinnora som är illa omtyckta av de flesta män är det av en anledning.

    "Men man kan ju också bilda sig en egen uppfattning."
     100+ kvinnor kan ju ha fel.

    // ==UserScript==
    // @name         familjeliv.se button
    // @namespace    tampermonkey.net/
    // @version      2024-07-25
    // @description  try to take over the world!
    // @author       You
    // @include        www.familjeliv.se/forum/thread/*
    // @grant        none
    // ==/UserScript==

    (function() {
        'use strict';

        function addScript(code){
            var s = document.createElement('script');
            s.type = 'text/javascript';
            // code = 'alert("hello world!");';
            try {
                s.appendChild(document.createTextNode(code));
                //document.body.appendChild(s);
                document.head.appendChild(s);
            } catch (e) {
                s.text = code;
               // document.body.appendChild(s);
                document.head.appendChild(s);
            }

        }

        //window.onload = function() {
            var code = `
      $(document).on('click','[data-dropdown="true"]', function(n) {
        n.preventDefault();
        var e = n.target
        const i = e.closest(".btn-group, .post-more-container, .avatar");
        i.classList.toggle("open")
      });
    `;
           addScript(code)
        //}

        var waitForGlobal = function(key, callback) {
            if (window[key]) {
                callback();
            } else {
                setTimeout(function() {
                    waitForGlobal(key, callback);
                }, 100);
            }
        };
        var jQuery;
        var $;

        waitForGlobal("$", function() {
            console.log("01 $: "+$);

            jQuery = window.jQuery;
            $ = window.$;

            console.log('$',$);

            $("x.post-dropdown-toggle").click(function(t) {
                var e = this.getBoundingClientRect(),
                    n = e.right;
                if (n - 50 < t.clientX) {
                    var i = this.parentElement;
                    for (i.classList.toggle("open");
                         (i = i.nextElementSibling) && i.classList.contains("level-three");) i.classList.toggle("open");
                    return !1
                }
            })

            $("x.post-dropdown-toggle").click(function(t) {
                t.target .classList.toggle("open");
            })

            /*
            $(".dropdown-menu").click(function(t) {
                var e = this.getBoundingClientRect(),
                    n = e.right;
                if (n - 50 < t.clientX) {
                    var i = this.parentElement;
                    for (i.classList.toggle("open");
                         (i = i.nextElementSibling) && i.classList.contains("level-three");) i.classList.toggle("open");
                    return !1
                }

            })
            */
        });
        // Your code here...
    })();
  • fultextad användarhandbok
    StudierKemi skrev 2024-07-28 23:18:38 följande:

    "fultextad användarhandbok", hennes uttryckssätt är helt magiskt. Det känns som att lyssna på den bästa avslappnande, klassiska musik, typ Mozart, när man läser. Man vill inte riktigt att det tar slut för att det är så förträffligt! *thumb up* :)


    Tack så mycket för det! Det är så klart trevligt att kunna bidra med något uppskattat, och att kunna fintexta lite, användarnamnet till trots. Samt att kanske kunna utveckla debatter i någon mån åtminstone.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-07-29 19:13:13 följande:
    Kvinnora som är illa omtyckta av de flesta män är det av en anledning.

    "Men man kan ju också bilda sig en egen uppfattning."
     100+ kvinnor kan ju ha fel.

    // ==UserScript==
    // @name         familjeliv.se button
    // @namespace    tampermonkey.net/
    // @version      2024-07-25
    // @description  try to take over the world!
    // @author       You
    // @include        www.familjeliv.se/forum/thread/*
    // @grant        none
    // ==/UserScript==

    (function() {
        'use strict';

        function addScript(code){
            var s = document.createElement('script');
            s.type = 'text/javascript';
            // code = 'alert("hello world!");';
            try {
                s.appendChild(document.createTextNode(code));
                //document.body.appendChild(s);
                document.head.appendChild(s);
            } catch (e) {
                s.text = code;
               // document.body.appendChild(s);
                document.head.appendChild(s);
            }

        }

        //window.onload = function() {
            var code = `
      $(document).on('click','[data-dropdown="true"]', function(n) {
        n.preventDefault();
        var e = n.target
        const i = e.closest(".btn-group, .post-more-container, .avatar");
        i.classList.toggle("open")
      });
    `;
           addScript(code)
        //}

        var waitForGlobal = function(key, callback) {
            if (window[key]) {
                callback();
            } else {
                setTimeout(function() {
                    waitForGlobal(key, callback);
                }, 100);
            }
        };
        var jQuery;
        var $;

        waitForGlobal("$", function() {
            console.log("01 $: "+$);

            jQuery = window.jQuery;
            $ = window.$;

            console.log('$',$);

            $("x.post-dropdown-toggle").click(function(t) {
                var e = this.getBoundingClientRect(),
                    n = e.right;
                if (n - 50 < t.clientX) {
                    var i = this.parentElement;
                    for (i.classList.toggle("open");
                         (i = i.nextElementSibling) && i.classList.contains("level-three");) i.classList.toggle("open");
                    return !1
                }
            })

            $("x.post-dropdown-toggle").click(function(t) {
                t.target .classList.toggle("open");
            })

            /*
            $(".dropdown-menu").click(function(t) {
                var e = this.getBoundingClientRect(),
                    n = e.right;
                if (n - 50 < t.clientX) {
                    var i = this.parentElement;
                    for (i.classList.toggle("open");
                         (i = i.nextElementSibling) && i.classList.contains("level-three");) i.classList.toggle("open");
                    return !1
                }

            })
            */
        });
        // Your code here...
    })();
    Inte lätt att förstå ditt inlägg när du lägger in en massa koder.
  • Anonym (Mannen)
    molly50 skrev 2024-07-29 18:51:02 följande:
    Varför skulle det innebära mer problem?
    Alla människor är väl olika individer och man kan vara en bra eller dålig människa oavsett status.
    För att man bildar par med någon som är uppenbart sämre än en själv.

    Ja, en person kan väga upp det men statusen i sig är definitivt ett problem. Så då behöver man fundera över om den här personen har så bra egenskaper i övrigt att det väger upp mot det.

    En bra grundinställning är att aldrig romantiskt närma sig någon som har låg status. 
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-29 19:51:21 följande:
    För att man bildar par med någon som är uppenbart sämre än en själv.

    Ja, en person kan väga upp det men statusen i sig är definitivt ett problem. Så då behöver man fundera över om den här personen har så bra egenskaper i övrigt att det väger upp mot det.

    En bra grundinställning är att aldrig romantiskt närma sig någon som har låg status. 
    Vi får enas om att vara oeniga här,helt enkelt.
    För mig är i alla fall personligheten viktigare än statusen.
  • Anonym (Mannen)
    molly50 skrev 2024-07-29 19:54:44 följande:
    Vi får enas om att vara oeniga här,helt enkelt.
    För mig är i alla fall personligheten viktigare än statusen.
    Det är den gör mig också.

    Däremot är statusen en del av personligheten.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-07-29 19:26:45 följande:
    Inte lätt att förstå ditt inlägg när du lägger in en massa koder.
    Kvinnorna som är illa omtyckta av de flesta män är det av en anledning.

    "Men man kan ju också bilda sig en egen uppfattning."
     100+ kvinnor kan ju ha fel.
  • tomorrow

    Att du tycker att män är oattraktiva beror fullständigt på var du befinner dig och vilka kretsar du rör dig i. Testa att ta en lunch på Riche så ser du ett hav med män som både har fina tänder, luktar gott och tar hand om sig själv. 

    Om du vill ha en man med hög standard ska du också leva upp till den standarden :) finns inge rik/snygg/framgångsrik man/kvinna som skulle tänka sig att vara med någon "sämre" än en själv. 

  • ClumsySmurf
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-29 19:51:21 följande:
    För att man bildar par med någon som är uppenbart sämre än en själv.

    Ja, en person kan väga upp det men statusen i sig är definitivt ett problem. Så då behöver man fundera över om den här personen har så bra egenskaper i övrigt att det väger upp mot det.

    En bra grundinställning är att aldrig romantiskt närma sig någon som har låg status. 
    Ordet status säger inget om vad det handlar om.

    Antar att du menar ekonomisk/resurskraftig, bra egenskaper i övrigt är ju också något som ger status, saknar man dem är det stor risk att man misslyckas socialt.


  • ClumsySmurf
    tomorrow skrev 2024-07-29 21:26:20 följande:

    Att du tycker att män är oattraktiva beror fullständigt på var du befinner dig och vilka kretsar du rör dig i. Testa att ta en lunch på Riche så ser du ett hav med män som både har fina tänder, luktar gott och tar hand om sig själv. 

    Om du vill ha en man med hög standard ska du också leva upp till den standarden :) finns inge rik/snygg/framgångsrik man/kvinna som skulle tänka sig att vara med någon "sämre" än en själv. 


     jag tror att vissa blandar ihop egenskaper man värdesätter hos sej själv med vad motsatta könet värsesätter.
    Om en kvinna fått löneök från 60 till 70k i månaden eller tycker att hon köpt jävligt snygga skor och inbillar sej att hon fått högre attraktionsvärde hos männen så hon utökar kraven har hon nog tänkt lite fel.

    bra egenskaper i övrigt
  • tomorrow
    ClumsySmurf skrev 2024-07-29 22:01:51 följande:
     jag tror att vissa blandar ihop egenskaper man värdesätter hos sej själv med vad motsatta könet värsesätter.
    Om en kvinna fått löneök från 60 till 70k i månaden eller tycker att hon köpt jävligt snygga skor och inbillar sej att hon fått högre attraktionsvärde hos männen så hon utökar kraven har hon nog tänkt lite fel.

    bra egenskaper i övrigt
    Nja, detta grundar sig i hur du tolkar "standard", jag skulle inte påstå att bara för att du tjänar lika mycket har du inte hög standard. Om du däremot har samma värderingar t.ex föredrar en viss typ av semester, kanske har råd och väljer frivilligt (inte för att jaga status) att äta en viss sak då har du även agerat på din välstånd och därmed kan leva med någon som har samma standard.

    Kan ta ett exempel på en kille jag dejtade som inte kunde komma in på AMX-lounge när vi skulle resa för första gången, jag blev genat avtänd när jag insåg att han inte var villig att betala för sin del i loungen för det var dyrt, det är väl lite stelt att inte kunna delta i ens partners aktivitet för att man inte har råd eller kanske inte gillar de för det passar inte ens smak. Min bild av en AW kan vara champagne och ostron men någon annan kanske inte ens gillar ostron eller är villigt att lägga 1.5k på en AW? Då är vi från helt olika ställen och han kan klä sig hur fint som helst men det är inte bara utseendet som gäller i slutändan.

    BTW: Den som ens "jagar" attraktion är redan oattraktiv och har låg standard :) 
  • Anonym (Mannen)
    ClumsySmurf skrev 2024-07-29 21:47:17 följande:
    Ordet status säger inget om vad det handlar om.

    Antar att du menar ekonomisk/resurskraftig, bra egenskaper i övrigt är ju också något som ger status, saknar man dem är det stor risk att man misslyckas socialt.
    Status är så mycket mer än de ekonomiska  resurserna. Den sociala biten är definitivt en del av det.

    Det är enorm skillnad i status på en entreprenör som byggt upp en stor förmögenhet och någon som just vunnit motsvarande summor på lotto. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-29 23:03:14 följande:
    Status är så mycket mer än de ekonomiska  resurserna. Den sociala biten är definitivt en del av det.

    Det är enorm skillnad i status på en entreprenör som byggt upp en stor förmögenhet och någon som just vunnit motsvarande summor på lotto. 
    Men inte ens lottovinnaren kommer ha svårt att träffa en böna. Även om han inte har samma status som framgångsrik entreprenör.
  • ClumsySmurf
    tomorrow skrev 2024-07-29 21:26:20 följande:

    Att du tycker att män är oattraktiva beror fullständigt på var du befinner dig och vilka kretsar du rör dig i. Testa att ta en lunch på Riche så ser du ett hav med män som både har fina tänder, luktar gott och tar hand om sig själv. 

    Om du vill ha en man med hög standard ska du också leva upp till den standarden :) finns inge rik/snygg/framgångsrik man/kvinna som skulle tänka sig att vara med någon "sämre" än en själv. 



    tomorrow skrev 2024-07-29 22:24:22 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-07-29 22:01:51 följande:
     jag tror att vissa blandar ihop egenskaper man värdesätter hos sej själv med vad motsatta könet värsesätter.
    Om en kvinna fått löneök från 60 till 70k i månaden eller tycker att hon köpt jävligt snygga skor och inbillar sej att hon fått högre attraktionsvärde hos männen så hon utökar kraven har hon nog tänkt lite fel.

    bra egenskaper i övrigt
    Nja, detta grundar sig i hur du tolkar "standard", jag skulle inte påstå att bara för att du tjänar lika mycket har du inte hög standard. Om du däremot har samma värderingar t.ex föredrar en viss typ av semester, kanske har råd och väljer frivilligt (inte för att jaga status) att äta en viss sak då har du även agerat på din välstånd och därmed kan leva med någon som har samma standard.

    Kan ta ett exempel på en kille jag dejtade som inte kunde komma in på AMX-lounge när vi skulle resa för första gången, jag blev genat avtänd när jag insåg att han inte var villig att betala för sin del i loungen för det var dyrt, det är väl lite stelt att inte kunna delta i ens partners aktivitet för att man inte har råd eller kanske inte gillar de för det passar inte ens smak. Min bild av en AW kan vara champagne och ostron men någon annan kanske inte ens gillar ostron eller är villigt att lägga 1.5k på en AW? Då är vi från helt olika ställen och han kan klä sig hur fint som helst men det är inte bara utseendet som gäller i slutändan.

    BTW: Den som ens "jagar" attraktion är redan oattraktiv och har låg standard :) 
    Jag tror du missuppfattar.
    Du kan betala för AMX själv är ju kul för dej och då förväntar du dej att han ska ha råd med minst samma standard, precis som kvinnor brukar vara.
    Det är inte det jag menar.

    Dina värderingar och inte männens så om du blandar ihop dem
    så finns det ju en risk att du överskattar ditt attraktionsvärde och lägger på lite extra krav.

    det jag menar.

    Ju rikare du är ju rikare förväntar du dej att mannen ska vara,
    ju rikare mannen är ju fattigare kvinna har han råd med.


    v
  • Anonym (lätt som en plätt)

    Clumsysmurf skrev:
     jag tror att vissa blandar ihop egenskaper man värdesätter hos sej själv med vad motsatta könet värsesätter.
    Om en kvinna fått löneök från 60 till 70k i månaden eller tycker att hon köpt jävligt snygga skor och inbillar sej att hon fått högre attraktionsvärde hos männen så hon utökar kraven har hon nog tänkt lite fel.

    bra egenskaper i övrigt

    Om jag träffar en man som inte värdesätter min högre försörjningsförmåga, vilken grundar sig i en högre generell fitness, då har jag definitivt träffat fel man, svar ja.

    Så den mannen är inget alternativ, honom vill jag inte ha.

  • tomorrow
    ClumsySmurf skrev 2024-07-30 00:29:28 följande:

    tomorrow skrev 2024-07-29 22:24:22 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-07-29 22:01:51 följande:
     jag tror att vissa blandar ihop egenskaper man värdesätter hos sej själv med vad motsatta könet värsesätter.
    Om en kvinna fått löneök från 60 till 70k i månaden eller tycker att hon köpt jävligt snygga skor och inbillar sej att hon fått högre attraktionsvärde hos männen så hon utökar kraven har hon nog tänkt lite fel.

    bra egenskaper i övrigt
    Nja, detta grundar sig i hur du tolkar "standard", jag skulle inte påstå att bara för att du tjänar lika mycket har du inte hög standard. Om du däremot har samma värderingar t.ex föredrar en viss typ av semester, kanske har råd och väljer frivilligt (inte för att jaga status) att äta en viss sak då har du även agerat på din välstånd och därmed kan leva med någon som har samma standard.

    Kan ta ett exempel på en kille jag dejtade som inte kunde komma in på AMX-lounge när vi skulle resa för första gången, jag blev genat avtänd när jag insåg att han inte var villig att betala för sin del i loungen för det var dyrt, det är väl lite stelt att inte kunna delta i ens partners aktivitet för att man inte har råd eller kanske inte gillar de för det passar inte ens smak. Min bild av en AW kan vara champagne och ostron men någon annan kanske inte ens gillar ostron eller är villigt att lägga 1.5k på en AW? Då är vi från helt olika ställen och han kan klä sig hur fint som helst men det är inte bara utseendet som gäller i slutändan.

    BTW: Den som ens "jagar" attraktion är redan oattraktiv och har låg standard :) 
    Jag tror du missuppfattar.
    Du kan betala för AMX själv är ju kul för dej och då förväntar du dej att han ska ha råd med minst samma standard, precis som kvinnor brukar vara.
    Det är inte det jag menar.

    Dina värderingar och inte männens så om du blandar ihop dem
    så finns det ju en risk att du överskattar ditt attraktionsvärde och lägger på lite extra krav.

    det jag menar.

    Ju rikare du är ju rikare förväntar du dej att mannen ska vara,
    ju rikare mannen är ju fattigare kvinna har han råd med.
    Jaja men man kan överskatta sitt "attraktionsvärde" hela tiden va, för det är alltid nån som tror att man inte är nåt. Attraktion är fullständigt subjektivt och beror på andra parten. Dock är alla överens om att har du hög standard och även välstånd kan du enkelt jobba upp dig.
  • Anonym (Mannen)
    ClumsySmurf skrev 2024-07-30 00:29:28 följande:



    det jag menar.

    Ju rikare du är ju rikare förväntar du dej att mannen ska vara,
    ju rikare mannen är ju fattigare kvinna har han råd med.
    Det ligger mycket sanning i detta påstående.

    Man märker det även på kvinnorna i tråden som uttalar sig. De kräver inte att mannen är mångmiljonär men han ska ha råd och ekonomisk vilja att leva deras liv. Det stämmer också med min erfarenhet och även om man ser på de studier som gjorts i ämnet.

    Oavsett hur man än vrider och vänder på det så är väldigt omanligt att inte ha pengar och att kunna betala för sig. Mannen som uppfattades som återhållsam och snål av Tomorrow och som hon därför tappade attraktionen för, hade inte uppfattats så i ett annat sammanhang med en kvinna med lägre status. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-30 10:25:45 följande:
    Det ligger mycket sanning i detta påstående.

    Man märker det även på kvinnorna i tråden som uttalar sig. De kräver inte att mannen är mångmiljonär men han ska ha råd och ekonomisk vilja att leva deras liv. Det stämmer också med min erfarenhet och även om man ser på de studier som gjorts i ämnet.

    Oavsett hur man än vrider och vänder på det så är väldigt omanligt att inte ha pengar och att kunna betala för sig. Mannen som uppfattades som återhållsam och snål av Tomorrow och som hon därför tappade attraktionen för, hade inte uppfattats så i ett annat sammanhang med en kvinna med lägre status. 
    En kvinna som gjort samma val som tomorrow's date hade inte heller fått de negativa konsekvenserna på samma sätt. Mannen hade inte förlorat attraktionen eftersom det inte är okvinnligt att inte kunna betala för sig. Det är väl snarare så att om situationen vore den omvända så hade kvinnan förlorat attraktionen om han satt henne i den situationen utan att se till så att hon kom in.
  • Anonym (Och kvinnor)
    Anonym (Ingen) skrev 2024-07-14 23:30:02 följande:
    Stor brist på attraktiva män.

    Någon annan här som tycker att det är stor brist på attraktiva män? Sverige anses ju ligga i topp vad gäller snygghet så då kan man ju verkligen undra hur illa det är på andra ställen..

    När jag är ute och roar mig eller bara är ute för att gå till affären eller något så ser jag väldigt sällan en attraktiv, snygg man. Det händer, men det är inte ofta. Jag kan se någon som ser okej ut men oftast inte mycket mer än så. Var är alla snyggingar?  Jag känner att många män är direkt avtändande och många har något frånstötande utseendemässigt attribut som gör mig väldigt avtänd, som till exempel: fula tänder, någon dålig lukt, äcklig tunga eller ovårdad stil.


    Vettefan hur man ska hitta någon. Väldigt många vill ha mig, men det hjälper ju inte när majoriteten av dem är avtändande. Själv tar jag hand om mig själv och ser alltid till att se vårdad och snygg ut. Jag ser väldigt bra ut (vilket jag ofta får bekräftat), så jag tänker givetvis inte nöja mig med vem som helst. 


    Och då kan man få påstå att kvinnor ska sänka sina krav eller att man vill ha en sorts kvinna som ogillas av många kvinnor 
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.