• Anonym (Ingen)

Stor brist på attraktiva män.

Någon annan här som tycker att det är stor brist på attraktiva män? Sverige anses ju ligga i topp vad gäller snygghet så då kan man ju verkligen undra hur illa det är på andra ställen..

När jag är ute och roar mig eller bara är ute för att gå till affären eller något så ser jag väldigt sällan en attraktiv, snygg man. Det händer, men det är inte ofta. Jag kan se någon som ser okej ut men oftast inte mycket mer än så. Var är alla snyggingar?  Jag känner att många män är direkt avtändande och många har något frånstötande utseendemässigt attribut som gör mig väldigt avtänd, som till exempel: fula tänder, någon dålig lukt, äcklig tunga eller ovårdad stil.

Vettefan hur man ska hitta någon. Väldigt många vill ha mig, men det hjälper ju inte när majoriteten av dem är avtändande. Själv tar jag hand om mig själv och ser alltid till att se vårdad och snygg ut. Jag ser väldigt bra ut (vilket jag ofta får bekräftat), så jag tänker givetvis inte nöja mig med vem som helst. 

• Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.
  • Anonym (Kille 28)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-24 07:57:52 följande:

Precis. 

Men det är här kvinnor och män är helt olika.

kvinnor har framgång som överlägset viktigast parameter.

Män har utseende som överlägset viktigaste parameter.

https://www.vn.se/artikel/svenskar-distanskoper-hus-pa-solkusten-av-gnosjotjejen-isabella-och-ica-ulf-det-ar-modigt-tycker-jag

E
    n stor majoritet av män, inkl jag själv, väljer hellre en tjej som ser ut som Ica-Ulfs flickvän enkom med ambition att sitta i kassan på ICA än en VD med mediokert utseende.

Precis vad statistiken visar. Det är därför jag ser 100 tals par i taxeringskalendern där mannen tjänar flera miljoner om året och hans kvinna kanske 300-400k.

Jag hittar inte ETT ENDA par där kvinnan tjänar miljoner och mannen 300-400k

do the math. vad finns det mest av? icke Framgångsrika killar med snygga tjejer eller framgångsrika med snygga tjejer? 

hur många killar i Sverige är goda för 100 miljoner? det är inte ens en procent.

ser vi över hela världen. Hur många icke framgångsrika killar har snygga tjejer jämfört med tvärtom?

vem har sagt att killen måste vara arbetslös? sålänge han har jobb och hyfsad lön. 

framgång mäts inte i pengar och kvinnor mäter inte framgång så heller. är du chef på en byggfirma är det mer än väl framgång nog

• Anonym (Rob)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-24 13:30:17 följande:
    En man som är 190 cm ser genetiskt helt ok ut, håller kroppen i bra trim och har en inkomst på minst 1,5msek per år samt är högutbildad är extremt eftertraktad på marknaden.

Bilmecken på 178 cm kan gå och lägga sig även om han ser ut som Beckham
    Ja , det är inte för inte som denna TikTok delas av massor av tjejer. För de drömmer alla om....

"I'm looking for a man in finance. Trust fund. 6-5. Blue eyes."

vm.tiktok.com/ZGeWJmy49/
  • Anonym (Kenta33)
    Anonym (Kille 28) skrev 2024-07-24 13:52:49 följande:

do the math. vad finns det mest av? icke Framgångsrika killar med snygga tjejer eller framgångsrika med snygga tjejer? 

hur många killar i Sverige är goda för 100 miljoner? det är inte ens en procent.

ser vi över hela världen. Hur många icke framgångsrika killar har snygga tjejer jämfört med tvärtom?

vem har sagt att killen måste vara arbetslös? sålänge han har jobb och hyfsad lön. 

framgång mäts inte i pengar och kvinnor mäter inte framgång så heller. är du chef på en byggfirma är det mer än väl framgång nog

chef på en byggfirma är givetvis Mer het för damerma än hans anställda. Ägaren för byggfirman är hetast.

Ägaren med ?ordinärt? utseende är hetare för damerna än den bygganställde som ser väldigt bra ut
  • molly50
    Anonym (Vi) skrev 2024-07-24 12:32:38 följande:

Personligen är jag klar med barnafödande och har tonårsbarn

Om jag blir singel nu i 50 års åldern vill jag träffa en pigg man med massor av omtanke och kärlek över till mig :) Vill också hitta någon som delar mina intressen. Antagligen är han inte tjock och kanske 15 cm längre än mig.

Vill inte träffa någon med ekonomiska problem.Vi kan tjäna ungefär lika eller han något mer , men jag tror inte på världens obalans. Han får gärna vara bättre än mig. Lite beundran ingår i min kärlek. Men gemensamma intressen är absolut viktigast och personkemi.

Om jag hade träffat en man som tjänade en miljon om året så hade jag känt mig helt underlägsen och värdelös. Jag tror nog en del på att lika barn leka bäst.

Det är samma här.
    Jag är också 50+ och har tonårsbarn.
    När jag träffade min man så tjänade vi ungefär lika bra. Han lite bättre än mig,men inte så mycket.
    Men det var inte vad jag såg när vi träffades,utan det var hans fina ögon.hans snällhet,humor och känslan av trygghet han gav mig.
    Och framförallt så var det personkemin oss emellan samt att vi hade mycket gemensamt.
    Skulle jag bli singel nu så skulle jag titta efter samma saker.
    Skulle jag inte lyckas hitta det så är jag hellre singel.
  • Anonym (Man 1977)

Det är intressant att höra när kvinnor sitter och resonerar med varandra. De vill ha så mycket och har sådana krav, men vad vill de ge ? Oftast minsta möjliga. De flesta har varken utseende eller fin personlighet att komma med. Antingen är de snygga men fruktansvärt avtändande i personligheten eller så är de feta, fula och då oftast väldigt trevliga. Det mest intressanta är att detta är ett svenskt eller tom nordiskt fenomen. Det är inte såhär någon annanstans i världen (där jag har varit ). 

SÅ till er kvinnor som räknar upp alla era krav. Vad har ni att komma med egentligen ? Alla utseendefixerade unga kvinnor i 25 års åldern glömmer att dessa år inte varar för evigt och sedan hittar man dem på Haninge pizzeria med en stor stark när de är 5++, glansdagarna är förbi och de undrar vad som egentligen hände ? 

De som faktiskt var trevliga och lade fokus på annat hittade kärlek och fick sin drömpartner. Dessa är oftast de mest lyckliga senare i livet. 

Så min tes och erfarenhet är pengar spelar ingen roll, utseendet spelar ingen roll (nej jag är inte ful eller fet ), utan det är personligheten som spelar roll för att skapa något varaktigt. De som inte förstår det hamnar på Tinder eller Haninge pizzeria efter 45 när deras tid är över. 

Hälsningar lycklig sambo sedan 9 år.  

• Anonym (Nej)

Till personen här ovan - jag kan erbjuda exakt samma saker som jag kräver i egenskaper hos en man för en relation. 

Gillar inte heller överviktiga slashasar till män eller män som är socialt avvikande och själv skulle jag aldrig missköta vare sig min hälsa eller mina sociala relationer. 

Är överlag en person som lever någorlunda balanserat och måttfullt i de flesta lägen. Tycker det är rimligt att vilja ha en partner som fungerar likadant. Man trivs bäst med sin like.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Nej) skrev 2024-07-25 04:19:07 följande:

Till personen här ovan - jag kan erbjuda exakt samma saker som jag kräver i egenskaper hos en man för en relation. 

Gillar inte heller överviktiga slashasar till män eller män som är socialt avvikande och själv skulle jag aldrig missköta vare sig min hälsa eller mina sociala relationer. 

Är överlag en person som lever någorlunda balanserat och måttfullt i de flesta lägen. Tycker det är rimligt att vilja ha en partner som fungerar likadant. Man trivs bäst med sin like.

Om ens krav är i paritet med vad man erbjuder så är man snart i en relation. 
  • Anonym (Mannen)
    molly50 skrev 2024-07-24 15:39:28 följande:
    Det är samma här.
    Jag är också 50+ och har tonårsbarn.
    När jag träffade min man så tjänade vi ungefär lika bra. Han lite bättre än mig,men inte så mycket.
    Men det var inte vad jag såg när vi träffades,utan det var hans fina ögon.hans snällhet,humor och känslan av trygghet han gav mig.
    Och framförallt så var det personkemin oss emellan samt att vi hade mycket gemensamt.
    Skulle jag bli singel nu så skulle jag titta efter samma saker.
    Skulle jag inte lyckas hitta det så är jag hellre singel.
    Så här det brukar fungera. Kvinnan träffar någon som är lite bättre än dem och som de kan vara nöjda med, samtidigt som han har en bra personlighet och som de passar bra ihop med.
  • molly50
    Anonym (Man 1977) skrev 2024-07-25 04:05:49 följande:

Det är intressant att höra när kvinnor sitter och resonerar med varandra. De vill ha så mycket och har sådana krav, men vad vill de ge ? Oftast minsta möjliga. De flesta har varken utseende eller fin personlighet att komma med. Antingen är de snygga men fruktansvärt avtändande i personligheten eller så är de feta, fula och då oftast väldigt trevliga. Det mest intressanta är att detta är ett svenskt eller tom nordiskt fenomen. Det är inte såhär någon annanstans i världen (där jag har varit ). 

SÅ till er kvinnor som räknar upp alla era krav. Vad har ni att komma med egentligen ? Alla utseendefixerade unga kvinnor i 25 års åldern glömmer att dessa år inte varar för evigt och sedan hittar man dem på Haninge pizzeria med en stor stark när de är 5++, glansdagarna är förbi och de undrar vad som egentligen hände ? 

De som faktiskt var trevliga och lade fokus på annat hittade kärlek och fick sin drömpartner. Dessa är oftast de mest lyckliga senare i livet. 

Så min tes och erfarenhet är pengar spelar ingen roll, utseendet spelar ingen roll (nej jag är inte ful eller fet ), utan det är personligheten som spelar roll för att skapa något varaktigt. De som inte förstår det hamnar på Tinder eller Haninge pizzeria efter 45 när deras tid är över. 

Hälsningar lycklig sambo sedan 9 år.  

Jag kan bara tala för mig själv.
    Men jag försöker alltid ge det jag själv har som krav på mannen.
    Och det är oftast inga problem om man är någorlunda samspelta.
    För mig är personligheten det viktigaste i slutänden.
    Det spelar ingen roll hur snyggt yttre man har om man inte har något på insidan.
    Är man bara ute efter sex så ser man kanske mer till utsidan,men vill man ha något mer seriöst så är det inte det viktigaste.
  • molly50
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-25 06:57:13 följande:
    Så här det brukar fungera. Kvinnan träffar någon som är lite bättre än dem och som de kan vara nöjda med, samtidigt som han har en bra personlighet och som de passar bra ihop med.
    Lite bättre? Vad menar du med lite bättre?
    Vi är samspelta och ingen av oss ser oss som bättre än den andre.
    Jag skulle inte kunna leva med någon som tjänar multum då det skulle få mig att känna mig totalt värdelös.
    Allt här i livet är inte pengar.
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.