• Anonym (Ingen)

Stor brist på attraktiva män.

Någon annan här som tycker att det är stor brist på attraktiva män? Sverige anses ju ligga i topp vad gäller snygghet så då kan man ju verkligen undra hur illa det är på andra ställen..

När jag är ute och roar mig eller bara är ute för att gå till affären eller något så ser jag väldigt sällan en attraktiv, snygg man. Det händer, men det är inte ofta. Jag kan se någon som ser okej ut men oftast inte mycket mer än så. Var är alla snyggingar?  Jag känner att många män är direkt avtändande och många har något frånstötande utseendemässigt attribut som gör mig väldigt avtänd, som till exempel: fula tänder, någon dålig lukt, äcklig tunga eller ovårdad stil.

Vettefan hur man ska hitta någon. Väldigt många vill ha mig, men det hjälper ju inte när majoriteten av dem är avtändande. Själv tar jag hand om mig själv och ser alltid till att se vårdad och snygg ut. Jag ser väldigt bra ut (vilket jag ofta får bekräftat), så jag tänker givetvis inte nöja mig med vem som helst. 

• Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.
  • Anonym (Kenta33)
    Anonym (g) skrev 2024-07-22 02:43:32 följande:
    BMI på 22-24 låter inget speciellt. 24 är på gränsen till övervikt. Tror knappast att de kvinnor du nämner skulle vara nåt speciellt i sitt utseende, de flesta är det inte.

Sen kan de ha träffat sina män när männen var unga och smalare. Många lägger på sig en del trivselkilon efter de stadgat sig. En del gubbslem ger upp helt och sväller upp sig på chips och öl tyvärr. 

Kvinnor är oftast de som tar första steget till skilsmässa också. Du kan ju fundera på varför de slutligen tröttnar på sina fläskiga rulltomtar till makar. 
    Att kärleken inte är större än några kilon för kvinnorna kan säkert stämma. 
  • Anonym (Kenta33)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-22 08:09:19 följande:
    BMI på 22-24 låter inget speciellt. 24 är på gränsen till övervikt. Tror knappast att de kvinnor du nämner skulle vara nåt speciellt i sitt utseende, de flesta är det inte.

Sen kan de ha träffat sina män när männen var unga och smalare. Många lägger på sig en del trivselkilon efter de stadgat sig. En del gubbslem ger upp helt och sväller upp sig på chips och öl tyvärr. 

Kvinnor är oftast de som tar första steget till skilsmässa också. Du kan ju fundera på varför de slutligen tröttnar på sina fläskiga rulltomtar till makar. 

Bara mannen har cash så hittar han lätt någon ny minst lika bra. Så länge cashen finns kommer 99% av alla kvinnor har överseende med en gigantisk mage
  • Anonym (lätt som en plätt)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-22 08:10:57 följande:

Bara mannen har cash så hittar han lätt någon ny minst lika bra. Så länge cashen finns kommer 99% av alla kvinnor har överseende med en gigantisk mage
    Har du tänkt på att eftersom män tjatar så mycket om pengar hela tiden så lär ni själva kvinnor att det är det som är viktigt?

Om fler män försökte marknadsföra sig med något annat än plånboken, och erbjuda andra fördelar, hade kanske fler och andra typer av kvinnor nappat.

Min man tycker t.ex. inte att pengar är jätteviktigt. Han har själv sagt att han är nöjd bara månadsekonomin går runt och om någon ska följa upp den så måste det bli jag för han bryr sig inte.

Och det är väl lätt att säga för en vars familj alltid haft pengar, så man kan låna och hjälpa varann om det skulle behövas. Jag som inte haft det så tycker lön och budget är viktigare. 

Så- hur många är uppväxta med ensamstående mammor som har kämpat med ekonomin i alla år, och har lärt sig den hårda vägen att pengar spelar roll för att kunna leva ett bra eller ens okej liv?

Jag tror det har viss betydelse för vad man söker i en partner. Eftersom jag själv är en stark försörjare kunde jag välja min man och uppskatta hans andra egenskaper, men en kvinna med sämre förutsättningar hade nog inte känt att han var hennes toppval.
  • Anonym (Kenta33)
    Anonym (lätt som en plätt) skrev 2024-07-22 11:29:27 följande:
    Har du tänkt på att eftersom män tjatar så mycket om pengar hela tiden så lär ni själva kvinnor att det är det som är viktigt?

Om fler män försökte marknadsföra sig med något annat än plånboken, och erbjuda andra fördelar, hade kanske fler och andra typer av kvinnor nappat.

Min man tycker t.ex. inte att pengar är jätteviktigt. Han har själv sagt att han är nöjd bara månadsekonomin går runt och om någon ska följa upp den så måste det bli jag för han bryr sig inte.

Och det är väl lätt att säga för en vars familj alltid haft pengar, så man kan låna och hjälpa varann om det skulle behövas. Jag som inte haft det så tycker lön och budget är viktigare. 

Så- hur många är uppväxta med ensamstående mammor som har kämpat med ekonomin i alla år, och har lärt sig den hårda vägen att pengar spelar roll för att kunna leva ett bra eller ens okej liv?

Jag tror det har viss betydelse för vad man söker i en partner. Eftersom jag själv är en stark försörjare kunde jag välja min man och uppskatta hans andra egenskaper, men en kvinna med sämre förutsättningar hade nog inte känt att han var hennes toppval.

Sluta tramsa nu. 

Ansvaret ligger helt hos er kvinnor. Alla de män som försöker locka med annat än cash välja bort av ER.

Forskningen är helt entydig här. Det är fakta och inget du kan argumentera mot.

• Anonym (g)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-22 06:02:37 följande:
    Bara sluta. 

Kvinnor väljer medvetet och omedvetet män med resurser. Du blundar onekligen för den omedvetna faktorn. 

Det finns inga män med bra ekonomi som inte träffat kvinnor. Även om de så har ärvt förmögenheten och är timida så kommer de träffa någon. Och det är nästan alltid vanliga kvinnor.

Det är det den här tråden handlar om. Det är brist på män som har så bra ekonomi att kvinnorna kan bortse från deras halvdana fysik och beteende. Det är inget problem om en man ser ut som Anders Bagge så länge han kan backa det med resurser. Om herr Bagge däremot satt i en hyresetta och har kronofogden efter sig. Då blir allt han gör problem, hans utseende blir ett problem, hans beteende blir ett problem och kvinnorna ser åt annat håll.

Så länge mannen bidrar ordentligt så kan hon bortse från hans fysiska status och andra brister.
    Nej. Sluta själv.

Nej, jag blundar inte inför sanningen - att män ofta har högre lön än kvinnor då de väljer såna yrken. Således också lättare att träffa en man som tjänar mer.

Nej, fula, feta och socialt handikappade män får inga vanliga kvinnor, de får golddiggers och fattiga importbrudar som bara är intresserade av deras pengar.

Nej, en snygg kvinna som bryr sig om hälsa och vill ha en snygg kille kommer inte att börja dejta svettige fetleffe med spritandedräkt och ölkagge. Glöm det. Man söker sig till sin like. Vill man ha en snygg partner som attraheras av en så måste man själv hålla sig attraktiv. Ganska självklart.
  • Anonym (g)
    Bullshit igen. Finns massor av högavlönade kvinnor inte så många förre än män längre. Men de väljer bara män med samma, eller helst, högre inkomster.

jag skulle kunna visa dig 10 exempel bara i mitt bostadsområde där mannen tjänar väldigt mycket men är tillsammans med en outbildad dagisfröken, en enkel administratör, en butiksarbetare etc. Tvärtom har jag ALDRIG stött på i hela mitt liv

Nej, Den enda som bullshittar här är du.

Som tidigare påpekats så håller sig både män och kvinnor vanligen till sin egen krets. Det gäller både för vänskap, med partner och övriga typer av relationer.

Nej, det tror jag knappast att du kan. Och undantag finns alltid. Dessa räknas inte om man ser till den stora massan och hur majoriteten gör. 

• Anonym (g)

Både män och kvinnor tenderar att bli bekväma och tjocka till sig i en långt gången relation. Som tur är inget som skett bland någon av mina närmaste och definitivt inget jag själv hade accepterat hos en partner. 

• Anonym (g)

Män med gigantiska magar är inte attraktiva sexuellt för kvinnor som är snygga och prioriterar sitt utseende och sin hälsa.

Feta män med pengar (en minoritet av den manliga befolkningen) får nöja sig med feta kvinnor eller golddiggers och importerade utsugare som vill åt deras pengar enbart.
  • Anonym (Kenta33)
    Anonym (g) skrev 2024-07-22 16:29:41 följande:
    Bullshit igen. Finns massor av högavlönade kvinnor inte så många förre än män längre. Men de väljer bara män med samma, eller helst, högre inkomster.

jag skulle kunna visa dig 10 exempel bara i mitt bostadsområde där mannen tjänar väldigt mycket men är tillsammans med en outbildad dagisfröken, en enkel administratör, en butiksarbetare etc. Tvärtom har jag ALDRIG stött på i hela mitt liv

Nej, Den enda som bullshittar här är du.

Som tidigare påpekats så håller sig både män och kvinnor vanligen till sin egen krets. Det gäller både för vänskap, med partner och övriga typer av relationer.

Nej, det tror jag knappast att du kan. Och undantag finns alltid. Dessa räknas inte om man ser till den stora massan och hur majoriteten gör. 
    Bara öppna taxeringskalendern. Hittar tonvis med män som tjänar 1-3 msek per år med kvinnor som tjänar 300-400. Hur Är en dagisfröken och vd i samma krets?

tvärtom ser jag INGA
  • Anonym (g)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-22 16:47:22 följande:
    Bara öppna taxeringskalendern. Hittar tonvis med män som tjänar 1-3 msek per år med kvinnor som tjänar 300-400. Hur Är en dagisfröken och vd i samma krets?

tvärtom ser jag INGA
    Nej, det är det inte.

Och det tillhör knappast normen att en dagispersonal skulle bilda familj med en VD. Spelar ingen roll sen vilket kön det är på någon av dem.

Man håller sig vanligen till folk av samma klasstillhörighet som en själv. De man har mest gemensamt med. 
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.