• Anonym (Ingen)

Stor brist på attraktiva män.

Någon annan här som tycker att det är stor brist på attraktiva män? Sverige anses ju ligga i topp vad gäller snygghet så då kan man ju verkligen undra hur illa det är på andra ställen..

När jag är ute och roar mig eller bara är ute för att gå till affären eller något så ser jag väldigt sällan en attraktiv, snygg man. Det händer, men det är inte ofta. Jag kan se någon som ser okej ut men oftast inte mycket mer än så. Var är alla snyggingar?  Jag känner att många män är direkt avtändande och många har något frånstötande utseendemässigt attribut som gör mig väldigt avtänd, som till exempel: fula tänder, någon dålig lukt, äcklig tunga eller ovårdad stil.

Vettefan hur man ska hitta någon. Väldigt många vill ha mig, men det hjälper ju inte när majoriteten av dem är avtändande. Själv tar jag hand om mig själv och ser alltid till att se vårdad och snygg ut. Jag ser väldigt bra ut (vilket jag ofta får bekräftat), så jag tänker givetvis inte nöja mig med vem som helst. 

• Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.
  • Anonym (Topp)

Ja Sverige rankas ganska högt som ett land med Snygga män

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Kenta33)
    Valackare86 skrev 2024-07-20 13:50:09 följande:

Ja, det finns ett fysiskt förfall hos män i allmänhet idag. Och det är tråkigt att utveckligen gjort män så försummande. Men nu vill jag ställa en fråga till TS och alla som är med och diskuterar detta ämne. Om en man har stadigt arbete, är praktisk, generös, och vet hur man ska komplimentera en kvinna, skulle inte detta kompensera och göra honom till ett attraktivt utbud ändå? Trots hängbuk, pösiga kläder och kalufs? 

Om ni kvinnor selekterat mindre på pengar/framgång och mer på utseende hade det sett annorlunda ut tro mig.

Kvinnor bryr sig Mer om utseende eftersom män har det som viktigaste parameter hos kvinnor
  • Anonym (lätt som en plätt)
    Valackare86 skrev 2024-07-20 13:50:09 följande:

Ja, det finns ett fysiskt förfall hos män i allmänhet idag. Och det är tråkigt att utveckligen gjort män så försummande. Men nu vill jag ställa en fråga till TS och alla som är med och diskuterar detta ämne. Om en man har stadigt arbete, är praktisk, generös, och vet hur man ska komplimentera en kvinna, skulle inte detta kompensera och göra honom till ett attraktivt utbud ändå? Trots hängbuk, pösiga kläder och kalufs? 

Mjoo, men det finns en gräns för den där hängbuken.

Jag får nöja mig med att säga att en kvinna som redan dras med en man med hängbuk och vet att 70% av alla män i åldersgruppen har kagge blir nog mer benägen att acceptera det hos näste man.

I synnerhet om han är mer mottaglig för motivation i form av pushar att röra på sig.

Jag vill ha en man som hänger med hela livet, jag är inte ute efter att ärva tidigt...
  • Anonym (Lollipop sugning)

Vad spelar utseendet för roll så länge man får lollipopen stimulerad

• Anonym (Vi)

Jag tror inte jag vill hitta en ny man som glor på TV eller bara spelar dataspel efter jobbet. Finns inget värre. Jag hatar det djupt.

Det är både personlighet och utseende man vill ha.

• Anonym (Definitivt)

Håller helt med dig! 
    Män i min ålder, 50+, och även yngre och äldre, är gubbiga och oattraktiva. Tyvärr. Flertalet tar inte hand om sina kroppar. Äter fel, dricker för mycket, röker eller snusar. Känns helt omöjligt att hitta någon lämplig som har en sund livsstil. De som har potential är oftast upptagna. 

• Anonym (Kenta33)
    Anonym (Definitivt) skrev 2024-07-21 07:57:11 följande:

Håller helt med dig! 
    Män i min ålder, 50+, och även yngre och äldre, är gubbiga och oattraktiva. Tyvärr. Flertalet tar inte hand om sina kroppar. Äter fel, dricker för mycket, röker eller snusar. Känns helt omöjligt att hitta någon lämplig som har en sund livsstil. De som har potential är oftast upptagna. 

Har du höga krav får du leva med det.

Ställer du följande krav förlorar du xx% i utbudet

Ej överviktig 60%

Ej snusa/röka 20%

Bra jobb/välutbildad 50% 

Vettig med sunda värderingar 20-50%

genetiskt snygg 60-70%

Sen finns fler parametrar men bara ovan ger dig ett urval på kanske 2-3% av alla Kvinnor/män. Och dessa är de 2-3% som i princip ALLA kommer se som mest attraktiva. Om du inte själv kvalar in bland dessa 2-3% kommer det bli tufft att hitta någon

• Anonym (Nora)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-20 12:52:24 följande:

sitter och tittar nu i taxeringskalendern för Stockholm. På 5 minuter hittar jag 50 exempel där mannen tjänar runt 1,5msek om året och hans kvinna runt 500k.

Motsatt förhållande kan jag inte hitta. Finns säkert men extremt ovanligt

• Anonym (Nora)

Inlägget ovan blev inte färdigt.

Är det verkligen extremt ovanligt? Så här på en gång utan att tänka efter mycket, kommer jag på 7 bekanta där kvinnan tjänar en hel del mer än maken eller pojkvännen. 

Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.