Inlägg från: Anonym (Vi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vi)

Stor brist på attraktiva män.

Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-19 16:04:52 följande:
    Undersökningar har gjorts och det har tydligt visat sig att kvinnor som grupp är extremt benägen att gifta upp sig rent inkomst och utbildningsmässig.

det du säger år i princip att säga att alla kvinnor i världen är golddiggers.

Har du någonsin sett en kvinnlig jurist med en manlig lagerarbetare tex? Någonsin sett en kvinnlig överläkare med en manlig busschafför? Det är en på miljonen
    Välutbildade män är i regel tillsammans med välutbildade kvinnor. Jag har aldrig sprungit på par eller män där det är stor skillnad utbildningsmäsdigt eller karriärmässigt. 
  • Anonym (Vi)

Jag tror inte jag vill hitta en ny man som glor på TV eller bara spelar dataspel efter jobbet. Finns inget värre. Jag hatar det djupt.

Det är både personlighet och utseende man vill ha.

• Anonym (Vi)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-20 12:52:24 följande:

sitter och tittar nu i taxeringskalendern för Stockholm. På 5 minuter hittar jag 50 exempel där mannen tjänar runt 1,5msek om året och hans kvinna runt 500k.

Motsatt förhållande kan jag inte hitta. Finns säkert men extremt ovanligt

Då är du i Stockholm och tittar i de rikare stadsdelarna
     Inte kranskommunerna eller i resten av landet. De flesta kvinnor kräver inte 1,5 milj inkomst..

Men det är fullt rimligt att längta efter en man ssomhar energi för älska eller hitta på nåt annat. Någon som älskar livet och inte bara TV:n eller datorn.
  • Anonym (Vi)

Personligen är jag klar med barnafödande och har tonårsbarn

Om jag blir singel nu i 50 års åldern vill jag träffa en pigg man med massor av omtanke och kärlek över till mig :) Vill också hitta någon som delar mina intressen. Antagligen är han inte tjock och kanske 15 cm längre än mig.

Vill inte träffa någon med ekonomiska problem.Vi kan tjäna ungefär lika eller han något mer , men jag tror inte på världens obalans. Han får gärna vara bättre än mig. Lite beundran ingår i min kärlek. Men gemensamma intressen är absolut viktigast och personkemi.

Om jag hade träffat en man som tjänade en miljon om året så hade jag känt mig helt underlägsen och värdelös. Jag tror nog en del på att lika barn leka bäst.

• Anonym (Vi)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-24 12:58:28 följande:
    Fast om du då är galet snygg (och inte mannen) så kompenserar du där så uppstår en slags jämvikt.

längden är en total dealbreaker för nästan varje kvinna märker jag.
    Hans längd utifrån min längd. Det blir en slags kroppslig jämnvikt. En bra puss- och kramhöjd. 

Jag vet inte om en kvinna  i 50-55 års åldern kan vara galet snygg. Men normalviktig, hel och ren i alla fall. Någorlunda vältränad. Han behöver inte se ut på något särskilt sätt förutom längd, vikt. Men hellre rakat hår /huvud än vildvuxet grått hår och tomteskägg.

Jag vill hitta på saker, ha en aktiv fritid. Ut i naturen. Inte bara någon som glor på TV på högsta volym. Så oattraktivt. Jag är så trött på det.
  • Anonym (Vi)

Obs fortsättning...Något annat som.händer en hel del män i 50 års åldern är att de träder in i en slags clownroll, har jag märkt. De blir kontorets eller föreningens clown.  De är inte  mentalt lugna och eftertänksamma en sekund. Nej, det ska tjoas och skojas hela tiden. Så klart man tycker om dem - men skulle aldrig orka med dem som partners.

• Anonym (Vi)
    Anonym (Rob) skrev 2024-07-24 14:10:32 följande:
    Ja , det är inte för inte som denna TikTok delas av massor av tjejer. För de drömmer alla om....

"I'm looking for a man in finance. Trust fund. 6-5. Blue eyes."

vm.tiktok.com/ZGeWJmy49/
    Men alltså, vem tittar på det. Tjejer på högstadiet?.Ta inte TikTok så seriöst. Vad en 15 åring tjej tror att hon känner, vill och kan ändras. Till slut blir man realist.
  • Anonym (Vi)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-26 12:34:17 följande:

Det är en extrem överandel vackra kvinnor hos män med framgång givetvis. Titta på fruarna i Danderyd eller Östermalm kontra fruarna i Huddinge eller Haninge. 

Männen i de två förstnämnda stadsdelarna kommer ha fan så mycket snyggare fruar

Många rika kvinnorna använder skönhetsindustrin flitigt. Det är mycket ansiktsbehandlingar, botox, bröstfix, fettsugningar, ansiktslyftning, hårförlängningar, dyrt smink, solresor etc. De är säkert vackra också från början - men sen behöver utseendet underhållas.

De lite mindre rika kvinnorna har inte råd med sånt på samma sätt..Dock kanske de ser bra ut för sin ålder ändå. Dessutom kan de leva I en jättefin relation. Pengar på Östermalm eller i Danderyd kanske inte per automatik ger kärlek. Det är hur man är mot varandra, kommunikationen, attityden och intresset för varandra som avgör kärleken.
  • Anonym (Vi)
    Anonym (Kenta33) skrev 2024-07-26 15:23:41 följande:

forskningen Är glasklar. Desto rikare och välutbildad mannen är desto längre håller äktenskapen. Sannolikheten att vara gift länge är låg om mannen är lågutbildad och fattig

Ja, den sista meningen är säkert sann..Men i övrigt kräver inte kvinnor miljonärer. Annars är det något annat som saknas i personkemin,  intressen och attraktion. Han pengar kompenserar inte det och det är hans pengar.
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.