• Anonym (Punktpunktpunkt)

Akutmottagning skickade hem oss pga platsbrist

Idag fick min sambo helt plötsligt svåra smärtor i magen. Han är inte den som gnäller för ingenting, utan han hade RIKTIGT ont. Han låg på golvet i fosterställning och kunde inte stå upp. Han har tidigare haft tarmvred så självklart blev jag orolig. Vi bor en bra bit från närmsta akutmottagning, ringde 1177 där körtiderna var cirka 40 minuter. efter en stund när jag märkte att sambons smärta bara blev värre, la jag på, och ringde istället 112. 

Jag förklarade att han knappt var kontaktbar, och vrider sig av smärta. Tjejen på 112 säger då att dom inte har några tillgängliga ambulanser, så vi får åka in själva. Vilket vi gör. Efter mycket hårt kämpande att få in honom i bilen utan att förvärra smärtan var vi påväg. Men eftersom vi har en bra bit till akutmottagningen så blev hans besvär liiite mildare under resan, men han hade fortfarande extremt ont.

Vi kommer fram, där det tas blodprov på en brits i korridoren (där tjejen sätter nålen rakt i hans tatuering, vilket man absolut inte ska göra, och han har bara tatueringar på en arm), och sen får han ta kissprov för att kolla eventuellt njursten eller liknande antar jag, sen får han sitta i ett väntrum i 5 timmar med denna smärta. Inne på akuten satt en dam som hade väntat i över 8 timmar. Så efter 5 timmar kommer läkaren fram till honom och säger att det rullar in folk hela tiden, så dom hinner liksom inte med honom. Läkaren säger att han får göra som han vill, om han vill vänta vidare- eller åka hem och boka en ny tid på vårdcentralen, men man märkte tydligt på läkaren att han försökte få oss att åka hem. Som tur var avtog smärtan lite mer och mer med tiden han satt där, men ändå.
    sen ser vi att läkaren skrivit i min sambos journal att han avvikit från akuten, och råds till att ta kontakt till någon annan läkare. 

Dom vet alltså inte vad felet är, dom vet inte om han får äta mat, dom vet inte om det var något farligt. 

Jag upplever detta som en helt sjuk situation. Ska man verkligen behöva ta blodprov framför andra i korridoren? Och ännu värre, ska man verkligen behöva åka hem med smärtor utan att veta vad felet är? tänk om det hade varit tarmvred IGEN Och han faktiskt dött väl hemma? 

Väntrummet var dessutom fullt, av människor som har hela släkten med sig (ni fattar vad jag menar) men också full av folk som hade ont och fick sitta där i timmar ändå. Jag är så frustrerad att jag behöver få skriva av mig. Är ledsen, besviken och faktiskt arg på hur samhället ser ut idag. 

• Svar på tråden Akutmottagning skickade hem oss pga platsbrist
  • Anonym (Isa)
    Anonym (val) skrev 2024-06-02 15:36:14 följande:
    Varför denna känslokalla attityd dock? TS man hade extrema magsmärtor till nivån att han var svår att kontakta och knappt kunde stå. Det är en väldigt rimlig anledning att bli rädd och söka sig till akuten. I det läget SKA man åka in. Det är läskigt och ångestframkallande att behöva se någon man älskar ligga och vrida sig i hemska smärtor medans det känns som att vårdpersonalen inte gör något i timmar. Att mannens besvär lättade upp efter några timmar förminskar inte detta och gör honom inte till en "mansbebis".
    Det enda problemet med TS inlägg är att det känns som att hon tar ut all denna ångest och frustration på den oskyldiga personalen som bara gör så gott de kan. Hon skuldbelägger personalen istället för systemet. För det ÄR något fel på systemet när någon ligger i oerhörda smärtor i flera timmar och känner sig osynlig och inte blir hjälpt. Det är inte värdigt ett rikt land som Sverige att folk ska sitta på akutens väntrum i 5-10 timmar och det finns saker vi kan göra för att ändra på detta. Akuten är inte bara till för dem i koma eller 1 sek från döden.
    Känslokalla attityd? Jag är bara realistisk. Sen är min erfarenhet av akuten en helt annan än TS och många andras här verkar det som. .
    Jag tycker akutläkare, sjuksköterskor, osv alltid gjort så gott dom kan på akuten gällande mig och gällande andra patienter jag pratat med under tiden jag var inlagd.Och det var ju i ngr månader....Iaf så funkar akuten där jag bor..Här får folk som behöver det hjälp snabbt.

Sen så tycker jag inte det är något fel att åka in till akuten om man mår skit..Klart man kan söka akut om man mår så dåligt..Det jag menar var fel var att skylla på läkaren för att han hade sagt att TS man kunde åka hem när han väl mådde bättre..

Jag tycker TS klagar lite väl mycket på själva läkarna och sjuksköterskorna som bara gör sitt jobb..Som är väldigt stressigt på en akut..
    Vad ska läkarna göra åt att det finns för få läkare..Det är väl inget konstigt att man får vänta på en akut om man inte kommer in och är dödssjuk..Då hamnar du först i kön..
    Men ni skulle vilja ha det som så att den som kommer in först ska få hjälp först.. även om det är mindre farligt så ska dom ta patienter i tur och ordning efter dom har kommit in och inte efter hur sjuka dom är eller?

Jag tycker det är känslokallt att låta folk dö bara för att man ska gå i turordning., men ni kanske ni skulle tycka annorlunda om ni kom in med ett barn som höll på att dö..men hen fick vänta sist i kön..För att andra mindre sjuka hade kommit in tidigare och då ska dom självklart enligt er få gå före..för dom hade ju väntat i flera timmar..
    Fast då skulle ni ju bli förbannade på att läkaren lät erat barn dö för att han behandlade en patient som TS man med magknip först. Eller ni kanske inte skulle bry er om såna petitesser som att förlora ett barn..

Sjukvården kanske kan verka kass för en person som inte är riktigt sjuk och som har "klippkort" på akuten..
    Hypokondriker brukar dom alltid skicka hem....Vilket inte är mer än rätt.. 

Nu kan ju inte TS man ha varit så jäkla sjuk..after all..Alltså en hypokondriker.. inte undra på att inte TS har skrivit vad som hände med han...För som sagt OM han hade varit det så skulle inte läkaren ens föreslå att han kunde åka hem..
    Dessutom det största beviset på att det inte var så farligt trots allt visar ju TS man själv genom att gå med på att åka hem.
  • Anonym (val)
    Anonym (Isa) skrev 2024-06-03 23:53:36 följande:
    Känslokalla attityd? Jag är bara realistisk. Sen är min erfarenhet av akuten en helt annan än TS och många andras här verkar det som. .
    Jag tycker akutläkare, sjuksköterskor, osv alltid gjort så gott dom kan på akuten gällande mig och gällande andra patienter jag pratat med under tiden jag var inlagd.Och det var ju i ngr månader....Iaf så funkar akuten där jag bor..Här får folk som behöver det hjälp snabbt.

Sen så tycker jag inte det är något fel att åka in till akuten om man mår skit..Klart man kan söka akut om man mår så dåligt..Det jag menar var fel var att skylla på läkaren för att han hade sagt att TS man kunde åka hem när han väl mådde bättre..

Jag tycker TS klagar lite väl mycket på själva läkarna och sjuksköterskorna som bara gör sitt jobb..Som är väldigt stressigt på en akut..
    Vad ska läkarna göra åt att det finns för få läkare..Det är väl inget konstigt att man får vänta på en akut om man inte kommer in och är dödssjuk..Då hamnar du först i kön..
    Men ni skulle vilja ha det som så att den som kommer in först ska få hjälp först.. även om det är mindre farligt så ska dom ta patienter i tur och ordning efter dom har kommit in och inte efter hur sjuka dom är eller?

Jag tycker det är känslokallt att låta folk dö bara för att man ska gå i turordning., men ni kanske ni skulle tycka annorlunda om ni kom in med ett barn som höll på att dö..men hen fick vänta sist i kön..För att andra mindre sjuka hade kommit in tidigare och då ska dom självklart enligt er få gå före..för dom hade ju väntat i flera timmar..
    Fast då skulle ni ju bli förbannade på att läkaren lät erat barn dö för att han behandlade en patient som TS man med magknip först. Eller ni kanske inte skulle bry er om såna petitesser som att förlora ett barn..

Sjukvården kanske kan verka kass för en person som inte är riktigt sjuk och som har "klippkort" på akuten..
    Hypokondriker brukar dom alltid skicka hem....Vilket inte är mer än rätt.. 

Nu kan ju inte TS man ha varit så jäkla sjuk..after all..Alltså en hypokondriker.. inte undra på att inte TS har skrivit vad som hände med han...För som sagt OM han hade varit det så skulle inte läkaren ens föreslå att han kunde åka hem..
    Dessutom det största beviset på att det inte var så farligt trots allt visar ju TS man själv genom att gå med på att åka hem.
    Det är jättefint att du verkar ha en så positiv syn på människorna inom vården som i 99% av fallen är bra människor som gör så gott de kan. Det är frustrerande när du sliter sönder dig, knappt kunnat dricka vatten på 8 timmar och så kommer någon upprörd patient/anhörig och tar ut sin frustration på dig för att de fått vänta länge.

Som sagt håller jag med om att TS verkar ta ut sina frustrationer på personalen som jag inte kan se har gjort något som helst fel utifrån sina förutsättningar. 

MEN.. Det hjälper knappast oss eller någon annan när du sitter och skrattar åt, förminskar och kallar TS man för mansbebis för att han åkte in akut för ett väldigt reellt akut symtom. Att symtomen lättade upp eller försvann betyder inte att det val fel att åka in eller att dem överdrev eller att det var mindre rimligt att vara rädd just då. Med hans symtom skulle han ha åkt in. Med hans symtom är det fullt rimligt att man känner sig frustrerad, bortglömd och rädd när man bara får sitta i smärtor i 5 timmar i väntrummet. TS må vända sina frustrationer åt fel håll och det kan vi påpeka men glöm inte bort att detta är en rädd och frustrerad människa som bara var orolig över att behöva se någon hon älskar i smärta. 

Det gäller att hålla isär saker. TS man gjorde rätt som åkte in, det är förklarligt att TS var rädd, TS tar ut detta på fel ställe och personalen gjorde inget fel utifrån sina förutsättningar, självklart måste personalen fokusera på mer akuta patienter med de resurser de har, men det är något fel på systemet när detta är ett standardbesök på akuten i Sverige för vi kan göra bättre. Du gör många bra poänger men sedan sitter du och skrattar åt TS man och kallar honom mansbebis, då övergår det till känslokall. 

Sedan ska vi ha det väldigt klart att svårt sjuka människor absolut har skickats hem från akuter, med både allvarlig skada och dödsfall till följd. Men ja gissningsvis hade personalen gjort en bedömning att TS man inte var extremt akut/allvarligt och kunde vänta. Därför presenterade de verkligheten för TS och hennes man att de kommer få vänta länge och att alternativet finns att åka hem och söka vård på en mindre akut insats dagen efter om de föredrog det. 
  • Anonym (Isa)
    Anonym (val) skrev 2024-06-04 00:51:43 följande:
    Det är jättefint att du verkar ha en så positiv syn på människorna inom vården som i 99% av fallen är bra människor som gör så gott de kan. Det är frustrerande när du sliter sönder dig, knappt kunnat dricka vatten på 8 timmar och så kommer någon upprörd patient/anhörig och tar ut sin frustration på dig för att de fått vänta länge.

Som sagt håller jag med om att TS verkar ta ut sina frustrationer på personalen som jag inte kan se har gjort något som helst fel utifrån sina förutsättningar. 

MEN.. Det hjälper knappast oss eller någon annan när du sitter och skrattar åt, förminskar och kallar TS man för mansbebis för att han åkte in akut för ett väldigt reellt akut symtom. Att symtomen lättade upp eller försvann betyder inte att det val fel att åka in eller att dem överdrev eller att det var mindre rimligt att vara rädd just då. Med hans symtom skulle han ha åkt in. Med hans symtom är det fullt rimligt att man känner sig frustrerad, bortglömd och rädd när man bara får sitta i smärtor i 5 timmar i väntrummet. TS må vända sina frustrationer åt fel håll och det kan vi påpeka men glöm inte bort att detta är en rädd och frustrerad människa som bara var orolig över att behöva se någon hon älskar i smärta. 

Det gäller att hålla isär saker. TS man gjorde rätt som åkte in, det är förklarligt att TS var rädd, TS tar ut detta på fel ställe och personalen gjorde inget fel utifrån sina förutsättningar, självklart måste personalen fokusera på mer akuta patienter med de resurser de har, men det är något fel på systemet när detta är ett standardbesök på akuten i Sverige för vi kan göra bättre. Du gör många bra poänger men sedan sitter du och skrattar åt TS man och kallar honom mansbebis, då övergår det till känslokall. 

Sedan ska vi ha det väldigt klart att svårt sjuka människor absolut har skickats hem från akuter, med både allvarlig skada och dödsfall till följd. Men ja gissningsvis hade personalen gjort en bedömning att TS man inte var extremt akut/allvarligt och kunde vänta. Därför presenterade de verkligheten för TS och hennes man att de kommer få vänta länge och att alternativet finns att åka hem och söka vård på en mindre akut insats dagen efter om de föredrog det. 
    Som jag skrev tidigare så tycker jag inte det är fel att TS man åkte in på akuten..Om man mår så pass dåligt så är det väl inget fel att söka akutvård..

Det som jag reagerade mot mest var att när läkaren sa att han kunde åka hem och hellre gå till VC sen..Så gick TS man med på det utan ngr protester??
    Varför om han nu mådde såååå dåligt..Han lurar TS att han håller på att dö, när han inte alls gör det..Det är väl inte snällt eller är det snällt att ljuga om sånt.

Hade jag mått skitdåligt så hade jag inte gått med på att åka hem ens..Och hade dom tvingat mig att åka hem fast jag mådde skit så skulle jag bara ha åkt till en annan akut..Det finns massor med olika akuter och läkare..

Åker man hem fast man säger sig må skit.. och har så ont i magen speciellt så att man inte kan röra sig, mår illa och kräks, osv hur sjutton klarar man av att ta sig hem då?
    Eftersom TS man klarade av att åka hem trots "svåra" magsmärtor så var dom ju inte så svåra..

Jag vet själv hur det är att ha extrema magsmärtor..då det var just det jag hamnade på akuten för..och man går fan i mig inte ut själv från akuten med akuta magsmärtor..Man kan inte ens gå då! 

Så en mansbebis som går ut själv passar väl utmärkt på en som gnäller över lite magknip.

Sen om dom har skickat hem folk och 1person av en miljon personer har dött..är liksom sånt som händer..Typ om man går över gatan så kan man bli påkörd.Ska vi förbjuda bilar då kanske...
  • molly50
    Anonym (Isa) skrev 2024-06-04 02:00:01 följande:
    Som jag skrev tidigare så tycker jag inte det är fel att TS man åkte in på akuten..Om man mår så pass dåligt så är det väl inget fel att söka akutvård..

Det som jag reagerade mot mest var att när läkaren sa att han kunde åka hem och hellre gå till VC sen..Så gick TS man med på det utan ngr protester??
    Varför om han nu mådde såååå dåligt..Han lurar TS att han håller på att dö, när han inte alls gör det..Det är väl inte snällt eller är det snällt att ljuga om sånt.

Hade jag mått skitdåligt så hade jag inte gått med på att åka hem ens..Och hade dom tvingat mig att åka hem fast jag mådde skit så skulle jag bara ha åkt till en annan akut..Det finns massor med olika akuter och läkare..

Åker man hem fast man säger sig må skit.. och har så ont i magen speciellt så att man inte kan röra sig, mår illa och kräks, osv hur sjutton klarar man av att ta sig hem då?
    Eftersom TS man klarade av att åka hem trots "svåra" magsmärtor så var dom ju inte så svåra..

Jag vet själv hur det är att ha extrema magsmärtor..då det var just det jag hamnade på akuten för..och man går fan i mig inte ut själv från akuten med akuta magsmärtor..Man kan inte ens gå då! 

Så en mansbebis som går ut själv passar väl utmärkt på en som gnäller över lite magknip.

Sen om dom har skickat hem folk och 1person av en miljon personer har dött..är liksom sånt som händer..Typ om man går över gatan så kan man bli påkörd.Ska vi förbjuda bilar då kanske...
    Jag förstår vart du vill komma och jag tycker du har en poäng.
    Men även jag tycker att du har en väldigt nedlåtande ton.
    Har man sådana kraftiga buksmärtor att man knappt kan röra sig,kräks och knappt är kontaktbar så kan det inte nedgraderas till en mansbebis med lite magknip.
    Det tror jag att även du förstår.
    Och även 112 hade skickat in honom om de hade haft en ambulans tillgänglig.
    Men de rekommenderade ändå TS och hennes sambo att åka in.
    Och ja,hans magsmärtor minskade under tiden han fick vänta.
    Men du vet kanske att det finns vissa tillstånd där magsmärtorna kan avta trots att det fortfarande är allvarligt. T ex vid brusten blindtarm.
    Och då skickar man inte hem patienten.
    Men läkarna gjorde antagligen så gott de kunde med de resurser de hade.
    Och det är beslutsfattarna som ska ha skulden för att vården ser ut som den gör. Inte personalen som redan sliter hårt.
    Och vad det gäller patienter som skickas hem så tycker jag att om så bara en patient dör så är det en för mycket.
    Men det verkar också vara olika hur länge man får vänta på olika akutmottagningar.
  • Anonym (Har inte samma resurser längre)

Det är tragiskt, men vi lever inte på 1990-talet längre och har den typen av välfärdssamhälle med den mängden resurser vi hade då. På arbetsplatser i vård och omsorg där det brukade vara låt oss säga 5 personal är det numera 3 eller i bästa fall fyra som skall göra samma jobb som 5 och det kommer avspeglas i både kvalité på vården och mängden patienter man kan ta emot (där dessa ökat i antal) och då blir det prioriteringar och även rena chansningar där man får avstå att ge vård och hoppas det går bra ändå.

• Anonym (Py)
    Anonym (Har inte samma resurser längre) skrev 2024-06-04 13:19:38 följande:

Det är tragiskt, men vi lever inte på 1990-talet längre och har den typen av välfärdssamhälle med den mängden resurser vi hade då. På arbetsplatser i vård och omsorg där det brukade vara låt oss säga 5 personal är det numera 3 eller i bästa fall fyra som skall göra samma jobb som 5 och det kommer avspeglas i både kvalité på vården och mängden patienter man kan ta emot (där dessa ökat i antal) och då blir det prioriteringar och även rena chansningar där man får avstå att ge vård och hoppas det går bra ändå.

Det är också ett problem att välutbildad vårdpersonal ska göra springjobb. När jag hamnade på akuten i fjol, sprang sjuksköterskor med kaffe, mackor och filtar. Det hade vem som helst kunnat göra. Arbetsbördan blir ju enorm när man ska bedriva kvalificerat medicinsk arbete OCH mänsklig omvårdnad i ett.
  • Anonym (Isa)
    molly50 skrev 2024-06-04 13:01:50 följande:
    Jag förstår vart du vill komma och jag tycker du har en poäng.
    Men även jag tycker att du har en väldigt nedlåtande ton.
    Har man sådana kraftiga buksmärtor att man knappt kan röra sig,kräks och knappt är kontaktbar så kan det inte nedgraderas till en mansbebis med lite magknip.
    Det tror jag att även du förstår.
    Och även 112 hade skickat in honom om de hade haft en ambulans tillgänglig.
    Men de rekommenderade ändå TS och hennes sambo att åka in.
    Och ja,hans magsmärtor minskade under tiden han fick vänta.
    Men du vet kanske att det finns vissa tillstånd där magsmärtorna kan avta trots att det fortfarande är allvarligt. T ex vid brusten blindtarm.
    Och då skickar man inte hem patienten.
    Men läkarna gjorde antagligen så gott de kunde med de resurser de hade.
    Och det är beslutsfattarna som ska ha skulden för att vården ser ut som den gör. Inte personalen som redan sliter hårt.
    Och vad det gäller patienter som skickas hem så tycker jag att om så bara en patient dör så är det en för mycket.
    Men det verkar också vara olika hur länge man får vänta på olika akutmottagningar.

Du har rätt! Har man kraftiga buksmärtor, knappt kan röra sig och dessutom knappt är kontaktbar så bör man få hjälp..Helt klart..
    Men min erfarenhet av akutvården och efterföljande IVA (och även IMA) -där man hamnar efter själva akuten..Är att dom snabbt ger en patient hjälp som har såna symtom.
    Dom låter inte en patient som knappt är kontaktbar att åka hem.Nej en sån patient FÅR inte ens åka hem för läkaren...Så knappast att en läkare skulle sagt till TS man att åka hem om han inte ens var kontaktbar..

Sen har väl var och en ett eget ansvar (om man kan prata iaf) och känner man att man mår så pass dåligt att man tycker att man behöver hjälp akut så kan man ju faktiskt säga till att man inte orkar åka hem.

TS man var inte tvingad att åka hem enligt TS själv utan kunde stannat och väntat, men valde att åka hem helt på eget bevåg.Varför det?.För att kunna fortsätta gnälla!?
    Sen kommer TS och klagar på läkaren som bara gav honom olika alternativ.
    TS man valde själv att åka hem..och det är väl inte läkarens fel att han valde att åka hem
    Mansbebis är fel ord..Snarare hypkondriker som överdriver om hur dom mår. 

• molly50
    Anonym (Isa) skrev 2024-06-04 21:33:37 följande:

Du har rätt! Har man kraftiga buksmärtor, knappt kan röra sig och dessutom knappt är kontaktbar så bör man få hjälp..Helt klart..
    Men min erfarenhet av akutvården och efterföljande IVA (och även IMA) -där man hamnar efter själva akuten..Är att dom snabbt ger en patient hjälp som har såna symtom.
    Dom låter inte en patient som knappt är kontaktbar att åka hem.Nej en sån patient FÅR inte ens åka hem för läkaren...Så knappast att en läkare skulle sagt till TS man att åka hem om han inte ens var kontaktbar..

Sen har väl var och en ett eget ansvar (om man kan prata iaf) och känner man att man mår så pass dåligt att man tycker att man behöver hjälp akut så kan man ju faktiskt säga till att man inte orkar åka hem.

TS man var inte tvingad att åka hem enligt TS själv utan kunde stannat och väntat, men valde att åka hem helt på eget bevåg.Varför det?.För att kunna fortsätta gnälla!?
    Sen kommer TS och klagar på läkaren som bara gav honom olika alternativ.
    TS man valde själv att åka hem..och det är väl inte läkarens fel att han valde att åka hem
    Mansbebis är fel ord..Snarare hypkondriker som överdriver om hur dom mår. 

Som jag förstår det så hade läkaren gett dem alternativet att stanna eller åka då de inte hade fått några provsvar. Det stämmer.
    Men,som sagt,så kan det ju avta för att sedan komma tillbaka igen.
    Och TS har ju inte svarat och berättat hur det har gått heller,vad jag kan se.

Jag tycker inte heller man kan kalla det för hypokondriker som överdriver.
    Vi vet inte vad han råkade ut för eller hur han verkligen mådde.
    Att män kan bli kinkiga när de mår dåligt kan jag till viss del instämma i.
    Men bara för att en del män beter sig så innebär det inte att alla är likadana.
    Så sådana kommentarer känns bara onödiga.
  • Anonym (Ssk)

Varför åkte ni hem istället för att vänta? Läkaren sa att no kunde vänta eller åka hem. Ni valde att åka hem, dvs avvikit från akuten. 

Eftersom ni åkte hem kan det knappast varit allvarligare än en eventuell förstoppning eller uvi. Knappast tarmvred. 

Och nej, det är ingen fara att ta blodprov på/i en tatuering. 

• Anonym (Ssk)
    Anonym (Patientnämnden) skrev 2024-05-26 22:10:18 följande:

Imorgon kontaktar han patientnämnden. Det är ett bra sätt att påvisa fel och brister som uppstått i sjukvården. De tar inte ställning till något fall varken för vårdgivare eller patient, men de kan påvisa att det behövs fler resurser med mera. 

Men, ja, buksmärta kan vara farligt, förhoppningsvis indikerade inte blovproverna på något. Fick själv blindtarmsinflammation och blev inlagd för något år sedan, fick veta i efterhand att det gått fort och var rätt illa så jag förstår er precis!

En annan tanke om det inte är tarmvred - det är inte gallan? Det är överjävligt men inte farligt på samma sätt. 

Ett tips till din sambo är att dokumentera sina smärtor och livet runt omkring. Jag har även haft gallproblem och en läkare på vårdcentralen som tyckte att det "inte var så farligt". Jag dokumenterade allt jag åt, mat jag reagerade på, när smärtorna kom, styrka på en smärtskala 1-10, vad jag gjorde åt smärtan, när den avtog (hur lång tid) och så vidare. Lade in allt i ett dokument i dator i datumordning och lämnade in på vårdcentralen. Det tog skruv, en timma efter dokumenten var inlämnade så hade jag en tid bokad för att få medicin och remiss till operation.

Tyvärr måste man ibland som patient påvisa för läkaren hur man mår för att få in en fot på vårdcentralen. Det är inte det man orkar som sjuk så förhoppningsvis kan man ta hjälp av en nära anhörig istället. 

Krya på sambon och hoppas det blir bättre snart. 

Kontakta patientnämnden för att de självmant valde att åka hem? Vad tänker du att det ska led till?
Svar på tråden Akutmottagning skickade hem oss pga platsbrist