Anonym (Punktpunktpunkt) skrev 2024-06-17 05:36:35 följande:
Sloopa attityden och inse att du inte var där, du vet inte ett skit, vilket dina svar gång på gång bevisar. Har du några funderingar så är det vettigare att fråga istället för att ta saker förgivet, men snäll som jag är ska jag besvara det ändå!
Hade du kunnat läsa rent så hade du sett att jag skrev att smärtan avtog med tiden, vilket såklart är bra- men det ä ju fortfarande något som inte står rätt till i kroppen, och med så starka smärtor så vill man såklart veta vad som hände, speciellt med tanke på att han hade en liknande fast mycket mildare inicident där en akutmottag INTE behövde uppsökas för inte alls längesen. Varför uppsökte han det inte redan då undrar du säkerligen då, för att han inte är så som du beskriver. När smärtorna däremot återkommer och blir värre och värre, tillslut outhärdliga, ja då åker man in. Det råder ingen tvekan om den saken, oavsett vad du tror, tycker eller vet.
Han skyller inte på någon. Det är jag som tycker att buksmärtor bör tas på allvar, vilket det också SKA. Som jag skrivit tidigare har jag själv pluggat och är utbildad, har dessutom fina betyg inom akutsjukvård och har praktiserat på en akutmottagning- så jag vet precis när det är dags att åka och inte. Du kan sluta ifrågasätta saker nu. Han behövde en ambulans, och tjejen jag pratade med på 1177 beskrev hans symtom som akuta, vilket den ena läkaren han träffade på plats också gjorde. Att dom skickade hem honom var för att (precis som vi själva såg) det rullade in mer och mer folk hela tiden. Detta var en lördagsnatt, så som du kanske kan föreställa dig är det fartfyllt på en akutmottagning då. Som jag också skrev fanns inga ambulanser tillgängliga, vilket vi såg själva väl där. Men det såg väll du också? Eftersom du återigen verkar varit på plats. Eller vänta, just det.. du var ju inte det. Komiskt att du tar saker förgivet. Vi var två vuxna personer som fick hjälpas åt att få honom till bilen, så nej. Han kunde faktiskt inte ta sig dit själv.
Om du hade så ont att du inte var kontaktbar så förstår jag inte hur du har hjärta att trampa ner någon annan som upplevt likvärdig smärta och därför valt att åka in. Fast, du kanske bara överdriver, eller är hypokondriker, vad vet jag? Jag har tidigare arbetat på ett vanligt sjukhus och vet precis vad som sägs i fikarummet, så vad du vill välja att tro kring dagens sjukvård är ditt val. You do you darling!
Förlåt, fast nej, förlåt dig* men att du gång på gång sitter och förminskar någon annans smärta, upplevelser och känslor är INTE okej, det är vidrigt. Du känner varken honom eller mig, ändå känner du ett behov av att vara tyken och förminskande. Oj, vilken tragisk människa du måste vara.. Har du inget vettigare för dig? Gå en charmkurs, skriv en bok om hur man beter sig som en röv, det verkar du kunna, eller kanske gå till en psykolog och få ur dig lite skit?
Can?t argue with stupid :?)