• Sally101

BF Februari 2025

Hej! Har skapat en grupp för oss som har plussat och är beräknade att föda någon gång i februari 2025 GravidSolig

Vi kan följas åt här och dela med oss av frågor, känslor, tankar {#emotions_dlg.flower}

Jag plussade 24 maj och är (utifrån äl) beräknad 4 februari! Vi har försökt i ett år och har två missfall bakom oss, vi håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen denna gångHjärta

• Svar på tråden BF Februari 2025
  • Anonym (A.A)

Hej igen!

Idag ringde jag till min barnmorskemottagning för att boka tid till hälsosamtal.
    Kändes nästan som att jag stod där och ljög för henne för jag kan inte riktigt själv fatta att jag är gravid, har fortfarande kvar det positiva testet och kollar på det några gånger om dagen för att vara säker på att det är sant ????
    Jag fick även en tid till läkare för att fastställa hur långt gången jag är pga oregelbundna och långa cykler - att jag redan vet när jag hade äl (och därmed kan räkna ut hur långt gången jag är) bryr dom sig inte om...
    Men det ska bli spännande ändå! 🌟

Tycker helt ärligt att det känns som att sättet att räkna veckor på känns lite fel... Att utgå från mensen istället för äl blir egentligen inte korrekt för det är ju inte vid mensen som man blir gravid - det är vid ägglossningen + att vi alla har olika lång menscykel.
    Sen förstår jag att det är enklare att utgå från mensen då många inte vet när deras äl är.
    Hur tänker ni andra?

• Lillkroken

Hej tjejer!  Jag fick ett svagt plus den 31/5 testade igen idag med ett annat test som visade gravid 2-3 veckor. Jag har 2 barn sedan tidigare, och 2 bonusar. Så detta blir första gemensamma barnet om allt går som det ska, jag längtar så! Jag är 38år :) 

• camomill

Lillkroken: grattis!! 

Jag ringde till barnmorskemottagningen idag och berättade att jag plussade i helgen. De bokade in mig på besök nästa tisdag. Väldigt tidigt, jag vet, men det är snart semestertider och det fanns inte särskilt många tider kvar de kommande veckorna. Jag kan ha ett stort kontrollbehov och vill ha en plan 😇

• Anonym (40+ 6 barnsmamma)

Grattis, Lillkroken! 

camomill: Jag har också inbokat besök, nästa fredag. Tar det fortfarande en dag i taget iom min oro men känns ändå bra att tagit första kontakten. Här brukar tidigt ul göras för att säkerställa graviditeten men om grynet stannar och inget tidigt ul bokats in tidigare kommer jag boka ett privat första veckan i juli (då v. 8+). 

• Anonym (Enlitentrea)

Jag är i v. 5+0 idag, tiden går så himla sakta såhär i början tycker jag! Hoppas att semester med barnen nu ska göra dagarna lite intensivare och att tiden går lite snabbare haha. 

Jag har inskrivning hos barnmorskan den 26e, då i v. 7+6. 
    Veckan efter det har jag bokat ett privat tidigt ultraljud i v. 8+5 och hoppas på att få se ett starkt hjärta slå! 

Känner ni att ni vill hänga kvar här, eller ska vi starta en hemlig fb grupp istället för det är lite lättare att hålla koll och skriva? Gör man den privat så kan man bara bli inbjuden av admin och inga vänner eller så kan se att man går med i gruppen. 

• LillHumlan

4+4 idag och känner att de få symptomen jag hade försvann idag. 

Fick MA i mars så jag är orolig att det blir ett igen. Dock fick jag inte lika starka streck i den graviditeten som jag fått nu. Men det är ju ingen säkerhet. 

Har bokat ultraljud i början av juli men det är en evigheter kvar. 

• Doris0406

Grattis till alla nya som plussat😊

Idag ringde jag och bokade första besöket på MVC, ska dit nästa fredag. 
    Har haft lite rosafärgade flytningar denna vecka, v6. Men hon jag pratade med sa att det inte va någon fara för det kan bli så när moderkakan fäster, och att man kan ha ganska ont. Vilket jag haft. 

Jag fick ett utomkved först, sen fick jag havandeskapsförgiftning med min först födda, Så dom ville ev göra ett tidigt UL för att se att allt är bra och det lugnar mig med 😊

Men denna trötthet den är så enorm!! Har även illamående som ligger och ger sig till känna då och då.

Är skönt med långhelg så jag får vila ☺️

• Lillkroken
    Anonym (Enlitentrea) skrev 2024-06-06 11:33:43 följande:

Jag är i v. 5+0 idag, tiden går så himla sakta såhär i början tycker jag! Hoppas att semester med barnen nu ska göra dagarna lite intensivare och att tiden går lite snabbare haha. 

Veckan efter det har jag bokat ett privat tidigt ultraljud i v. 8+5 och hoppas på att få se ett starkt hjärta slå! 

Känner ni att ni vill hänga kvar här, eller ska vi starta en hemlig fb grupp istället för det är lite lättare att hålla koll och skriva? Gör man den privat så kan man bara bli inbjuden av admin och inga vänner eller så kan se att man går med i gruppen. 

Jag hänger gärna på en hemlig grupp 😊

tack alla för grattis. 

ja mitt i semestertider, fick inskrivningen 25e juliz känns som evigheter 😃

• Miruska
    Anonym (Enlitentrea) skrev 2024-06-06 11:33:43 följande:

Jag kan också tänka mig en facebookgrupp ☺️
  • Anonym (Enlitentrea)

Nu finns det en hemlig grupp som är privat & dold. Den går inte att hitta om man söker på den och man kan inte se vilka som är medlemmar om man själv inte blir inbjuden. 

Skicka ett pm till mig där ni skriver att ni vill vara med samt vad ni har för profilbild på Facebook så bjuder jag in er!

Svar på tråden BF Februari 2025