• Sally101

BF Februari 2025

Hej! Har skapat en grupp för oss som har plussat och är beräknade att föda någon gång i februari 2025 GravidSolig

Vi kan följas åt här och dela med oss av frågor, känslor, tankar {#emotions_dlg.flower}

Jag plussade 24 maj och är (utifrån äl) beräknad 4 februari! Vi har försökt i ett år och har två missfall bakom oss, vi håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen denna gångHjärta

• Svar på tråden BF Februari 2025
  • Anonyma T

Hänger gärna med här😍

Är gravid men inte riktigt säker på vilken vecka jag är i men tror 5-6 någonting. Har ett barn sen tidigare som blir 11 månader nu i juni och vi ville gärna ha syskon ganska tätt🥰 jag har 4 missfall i bagaget så har inte riktigt vågat hoppats för mycket än, men har haft tydliga test samt att jag känner av växtvärk i magen och trött😴

• Anonym (40+ 6 barnsmamma)

Grattis och välkomna till er nya!! 

Här går tiden långsamt, iom mitt tidigare MA känns det svårt att våga hoppas ännu så vill bara att tiden skall gå så man får svar på dessa, första, frågetecken. För övrigt är jag trött, trött, trött och har lite mol till och från samt springer på toan o kissar 1000ggr per dag. Som det skall vara mao. Hah. 

• Anonym (L)

Är det någon som vet hur man skickar privata meddelanden på FL, för att kunna vara med i fb gruppen? Jag fattar inte 😂

• Cocachins

Heej, hur är det med er? Jag är på cd 42 eller vecka 6 + 0. Idag känner jag mig trööött och illamående, är ledig idag så har bara tillåtit mig att bara lega i sängen hela dagen nu fram till lunch. När man har den här illamående känslan i kroppen så blir iaf inte jag speciellt motiverad till att hitta på något alls.. så seg och off är jag! Jag är verkligen JÄTTEglad över mina symptom? jag hoppas bara så att det ska leda till ett barn så det är till någon nytta. Har ju mått såhär några ggr nu och sen blir det missfall, det har känts riktigt värdelöst. Men nu får jag vara glad över att jag mår såhär och hoppas det är positivt tecken.
    Hur mår ni andra och vilken vecka är ni i? 

• Anonym (A.A)

Var på hälsosamtal idag hos barnmorskan så nu känns det en gnutta mer verkligt.
    Har inga som helst symptom förrutom att jag varit lite trött senaste 2 dagarna.

Enligt mina olika appar och mina egna beräkningar är jag i 6+1 idag men enligt barnmorskan som går efter sista mensens första dag är jag i 8+1 (oregelbundna+ långa cykler).
    På tisdag ska vi på vul så då får vi se hur långt gången jag faktiskt är❣️
    Jag är så spänd och taggad, har vi tur syns det hjärtslag 🥰

• Angiesmamma
    Anonym (L) skrev 2024-06-14 11:13:21 följande:

Är det någon som vet hur man skickar privata meddelanden på FL, för att kunna vara med i fb gruppen? Jag fattar inte 😂

Ingen aning då ts är anonym, men undrar också🥹
  • Angiesmamma

Jag har haft lite blödningar till och från sen förra veckan, så fick komma in till gyn idag och göra ultraljud. Fick då se en liten krabat med tickande hjärta 😍 mätte till vecka 6+3 så Bf är den 3/2! läkaren kunde inte säga vad blödningarna berodde på, men bebis mådde iallfall fint! Känns så fantastiskt att få se det lilla hjärtat slå 🙌🏼

• Angiesmamma
    Cocachins skrev 2024-06-14 12:13:39 följande:

Heej, hur är det med er? Jag är på cd 42 eller vecka 6 + 0. Idag känner jag mig trööött och illamående, är ledig idag så har bara tillåtit mig att bara lega i sängen hela dagen nu fram till lunch. När man har den här illamående känslan i kroppen så blir iaf inte jag speciellt motiverad till att hitta på något alls.. så seg och off är jag! Jag är verkligen JÄTTEglad över mina symptom? jag hoppas bara så att det ska leda till ett barn så det är till någon nytta. Har ju mått såhär några ggr nu och sen blir det missfall, det har känts riktigt värdelöst. Men nu får jag vara glad över att jag mår såhär och hoppas det är positivt tecken.
    Hur mår ni andra och vilken vecka är ni i? 

Med mig är det väl bra! Ska inte klaga. Illamående mestadels av tiden och äcklad av nästan allt i matväg annars typ de vanliga, oerhört trött, och ont i brösten.  Men precis som du sa så känns de skönt att ha symptom speciellt när man gått igenom ett mf tidigare, jag hade missfall precis innan jag blev gravid nu denna gången. Jag är i vecka 6+3 idag
  • Anonym (40+ 6 barnsmamma)

angiesmamma, grattis till hjärtslagen! :)

Hade också inskrivning idag och skall få tid för blodprov i vecka 8+, idag i vecka 5+6. Sen blir det kub några veckor därefter, men då denna gången de inte nämnt ngt om tidigt ul funderar vi eventuellt på att göra ett privat om ca 2v, som vi alltid gjort tidigare graviditeter. Fast även om det innan var det en självklarhet tvivlar jag lite denna gången. Det var så hemskt sist när vi hade fått se liten och allt såg bra ut i vecka 8+, men sen besked om MA i vecka 12. Det hade tydligen stannat av i vecka 10 någon gång? Så vet nu inte om jag vill se grynet innan kub, ifall liten stannar kvar tills dess. Som ni ser tampas jag med min oro lite och har svårt att hoppas eller se fram emot det hela för mycket ännu. I övrigt mår jag relativt bra dock. Trött, hungrig, och lite diffust illamående morgontimmarna är det jag tampas med. Inte för  tokigt. 

• Anonym (Bf2025)

Jag plussade 5/6 så har bf runt 10-12 februari Skrattande
    Vi har försökt nästan ett år efter vårat ma så hoppas de håller sig nu... 

Svar på tråden BF Februari 2025