Inlägg från: Angiesmamma |Visa alla inlägg
  • Angiesmamma

BF Februari 2025

Hello & Grattis!! 

Jag plussade idag äntligen!! , så är beräknad någon gång i februari! ☺️ 
    dock vet jag inte när då vi hade ett mf i början av maj. vi försökt i ca 9 månader. Håller tummar och tår för oss båda! 🥰

• Angiesmamma

Grattis till dig med! Så fantastiskt! det som är menat att ske, sker alltid. ☺️🙏🏼 jaa! Det hoppas jag verkligen. Har ni andra barn sen innan? ❤️

• Angiesmamma

Såå roligt det ska bli att få följas åt!! 😍 
    jag är 31 och fyra barn sen innan. yngsta har precis fyllt 4. Hur mår ni alla än så länge? Har Ni några symptom? 🥰

• Angiesmamma
    Sally101 skrev 2024-06-01 10:16:51 följande:
    Jag mår bra, symtomen jag har haft senaste veckan är:
    Tröttare än vanligt, gäspar hela dagarna 😅

Ont i brösten

Gasig, både pruttar och rapar dagarna i ända (pun intended) 💨 får onda ögat av sambon 😅

Molande värk, liknande mensvärk hela dagarna

Varannan dag har jag lite diffus illamående (knappt märkbart) om jag verkligen känner efter.

Tog ett till graviditetstest på eftermiddagen nu i veckan, där plusset kom på några sekunder och blev starkare än kontrollstrecket. Gjorde mig glad 😄

Har du några symtom? 😊
    härligt! 😂 
    man känner sig så fräsch när man är gravid. Här är det gasigt också. Jag mår illa och kräks. Har lite molvärk till och från men annars mår jag bra! idag var första dagen jag kände mig så trött att jag var tvungen att lägga mig och vila en timme efter lunchen 😴 

ont i brösten har jag till och från, tycker det kommer och går. Inte ont Ont utan mer ömma. 😅 men Tycker det är skönt att ha dessa krampor då vet man att de växer och frodas där inne som det ska 😍

har du eller någon av er andra ringt och skrivit in er hos MVG än? 
  • Angiesmamma
    Anonym (40+ 6 barnsmamma) skrev 2024-06-01 12:23:45 följande:

Hej, jag hoppar in här jag med. Plussade igår och har BF 8 februari (c:a pga oregelbunden mens). Är 41 år och har 6 barn sen innan. 

Sista graviditeten hölls sej inte och fick reda på MA i v.12. Hade troligen stannat av v.10. Det hela tog mycket hårt på oss varav jag nu är lite orolig och osäker och väljer att hålla mig anonym för nu. 

Hoppas innerligt det går vägen för oss alla! :)

Först och främst Grattis till graviditen! ❤️ 
    beklagar sorgen. Fick själv ett MA i början av maj dock var jag tidig gravid i ca vecka 6, så denna graviditeten är jag extra orolig så förstår din känsla Och vad det gör med tankar och känslorna efter man gått igenom en sån grej. 

men här är vi och stöttar varandra allihopa! förhoppningvis så har vi alla våra underbara bebisar här i februari! 🌸

• Angiesmamma
    Anonym (Enlitentrea) skrev 2024-06-06 11:33:43 följande:

Jag är i v. 5+0 idag, tiden går så himla sakta såhär i början tycker jag! Hoppas att semester med barnen nu ska göra dagarna lite intensivare och att tiden går lite snabbare haha. 

Jag har inskrivning hos barnmorskan den 26e, då i v. 7+6. 
    Veckan efter det har jag bokat ett privat tidigt ultraljud i v. 8+5 och hoppas på att få se ett starkt hjärta slå! 

Känner ni att ni vill hänga kvar här, eller ska vi starta en hemlig fb grupp istället för det är lite lättare att hålla koll och skriva? Gör man den privat så kan man bara bli inbjuden av admin och inga vänner eller så kan se att man går med i gruppen. 

Jag händer gärna med till fb! ☺️
  • Angiesmamma
    Doris0406 skrev 2024-06-07 21:07:06 följande:

Grattis till alla nya som plussat😊

Idag ringde jag och bokade första besöket på MVC, ska dit nästa fredag. 
    Har haft lite rosafärgade flytningar denna vecka, v6. Men hon jag pratade med sa att det inte va någon fara för det kan bli så när moderkakan fäster, och att man kan ha ganska ont. Vilket jag haft. 

Jag fick ett utomkved först, sen fick jag havandeskapsförgiftning med min först födda, Så dom ville ev göra ett tidigt UL för att se att allt är bra och det lugnar mig med 😊

Men denna trötthet den är så enorm!! Har även illamående som ligger och ger sig till känna då och då.

Är skönt med långhelg så jag får vila ☺️

Tack och grattis Själv! ☺️ 
    hur har det gått?  har blödningen stannat av? Jag Har sen i förra veckan haft rosa/bruna flytningar, som kommit och gått. Var på gyn i torsdags förra veckan fick tidigt vul och allt såg bra ut! var precis i vecka 5, så inte så mycket som syntes förutom hinnsäck och gulesäcken. 

förstår din oro. Fick själv ett missfall i början av maj, så när man blöder lite blir man ju väldigt orolig. Men förhoppningsvis så är det ingenting, man kan ju blöda av många orsaker så här tidigt i graviditeten ❤️

• Angiesmamma
    Anonym (Enlitentrea) skrev 2024-06-09 11:58:43 följande:

Nu finns det en hemlig grupp som är privat & dold. Den går inte att hitta om man söker på den och man kan inte se vilka som är medlemmar om man själv inte blir inbjuden. 

Skicka ett pm till mig där ni skriver att ni vill vara med samt vad ni har för profilbild på Facebook så bjuder jag in er!

Tror inte det går att skicka pm till dig då du är anonym? 
  • Angiesmamma
    Miruska skrev 2024-06-11 06:33:20 följande:

Jag har fått missfall 😕 
    Önskar er andra lycka till 🌸

Beklagar, skickar kärlek och styrka till dig ❤️
  • Angiesmamma
    Anonym (L) skrev 2024-06-14 11:13:21 följande:

Är det någon som vet hur man skickar privata meddelanden på FL, för att kunna vara med i fb gruppen? Jag fattar inte 😂

Ingen aning då ts är anonym, men undrar också🥹
  • Angiesmamma

Jag har haft lite blödningar till och från sen förra veckan, så fick komma in till gyn idag och göra ultraljud. Fick då se en liten krabat med tickande hjärta 😍 mätte till vecka 6+3 så Bf är den 3/2! läkaren kunde inte säga vad blödningarna berodde på, men bebis mådde iallfall fint! Känns så fantastiskt att få se det lilla hjärtat slå 🙌🏼

• Angiesmamma
    Cocachins skrev 2024-06-14 12:13:39 följande:

Heej, hur är det med er? Jag är på cd 42 eller vecka 6 + 0. Idag känner jag mig trööött och illamående, är ledig idag så har bara tillåtit mig att bara lega i sängen hela dagen nu fram till lunch. När man har den här illamående känslan i kroppen så blir iaf inte jag speciellt motiverad till att hitta på något alls.. så seg och off är jag! Jag är verkligen JÄTTEglad över mina symptom? jag hoppas bara så att det ska leda till ett barn så det är till någon nytta. Har ju mått såhär några ggr nu och sen blir det missfall, det har känts riktigt värdelöst. Men nu får jag vara glad över att jag mår såhär och hoppas det är positivt tecken.
    Hur mår ni andra och vilken vecka är ni i? 

Med mig är det väl bra! Ska inte klaga. Illamående mestadels av tiden och äcklad av nästan allt i matväg annars typ de vanliga, oerhört trött, och ont i brösten.  Men precis som du sa så känns de skönt att ha symptom speciellt när man gått igenom ett mf tidigare, jag hade missfall precis innan jag blev gravid nu denna gången. Jag är i vecka 6+3 idag
  • Angiesmamma

Jag har gjort en ny fb grupp eftersom att personen som posta föregående grupp var anonym och det inte gick att komma fram till sidan för någon av oss. 

Gruppen jag har gjort är privat och inte synlig på fb. 
    skicka pm till mig här, eller skriv här i tråden så kan jag skicka ett meddelande med länk till fb gruppen 🥰 

så blir det lättare att följas åt tänker jag ????🏼

• Angiesmamma
    Älskadelillaliv skrev 2024-06-18 18:15:56 följande:
    Vill gärna vara med 
    Skicka gärna pm till mig ☺️
  • Angiesmamma
    Sally101 skrev 2024-06-18 22:22:33 följande:
    Jag är gärna med men vet inte heller hur man skickar pm 🙂
    Försökte skicka meddelande men går inte ifrån mobil 😂 vet inte hur jag ska skicka länken 😅
  • Angiesmamma

Ska jag bara dela länken här? Tänker att jag bara accepterar dom som heter sitt riktiga namn och verkar ha ett ?riktigt? konto. Man kan inte se vilka som är med i gruppen om man inte är medlem. Vet inte annars hur jag ska kunna skicka länken då jag inte hittar hur jag skickar meddelande ifrån mobilen 🥲🤣 vad tycker ni? 

• Angiesmamma
    MissKopp skrev 2024-06-21 22:49:36 följande:
    Det står att länken har gått ut när man trycker på den :(
    Vad tusan 🥲 
    såg att de fanns en annan grupp här nere som någon hade gjort och gick att komma in på den 🥰 så vi kör på den! 
  • Angiesmamma
    Evasonja skrev 2024-06-23 08:17:48 följande:

Här är en ny länk, jag testade göra en grupp på fb, hoppas det är okej 😊. Den är dold och ej synlig för andra som ej har länken, även privat. 

Jag har varit med i två liknande grupper mina andra graviditet och tyckte det var så skönt att kunna skriva med likasinnade 😊. 

https://fb.me/g/p_tEpH91ewfuYNYCgE/eStFTtYe

Absolut helt okej! ☺️
Svar på tråden BF Februari 2025