Inlägg från: LillHumlan |Visa alla inlägg
  • LillHumlan

BF Februari 2025

Jag hoppar in här 😁 

Precis plussat med vad jag hoppas ska bli ett syskon till min treåring. Var gravid i februari men fick MA i mars. 

Har haft svårt att bli gravid (ca ett år) med min dotter. Och har försökt nästan lika länge nu, så jag hoppas att denna vill stanna. 

Bf 8 februari.

• LillHumlan

4+4 idag och känner att de få symptomen jag hade försvann idag. 

Fick MA i mars så jag är orolig att det blir ett igen. Dock fick jag inte lika starka streck i den graviditeten som jag fått nu. Men det är ju ingen säkerhet. 

Har bokat ultraljud i början av juli men det är en evigheter kvar. 

• LillHumlan
    Anonym (Bf7feb) skrev 2024-06-15 21:03:12 följande:

Hej alla!

Har läst lite i den här tråden sedan jag plussade, men först nu vågar jag skriva. 

Jag har redan ett barn på tre år, som nu kanske ska få ett lillasyskon. Men jag har också tre missfall i bagaget, så känner en stark oro. Genom att läsa här inser jag att jag absolut inte är ensam, varken om tidigare missfall eller oro.

Går in i vecka 7 idag och jag märker att jag så smått börjar våga hoppas. Vilket också känns läskigt. Fint om vi kan stötta varandra genom dessa veckor av ovisshet! 

Facebook-grupp känner jag mig för osäker och orolig för än så länge, men bollar gärna tankar och upplevelser här :) 

Hej, jag har också ett barn på tre år och är en dag efter dig. Gick in i vecka 7 idag. Hade ett MA I mars så nu håller jag tummarna stenhårt. Känner en ganska stor oro den här gången (vilket jag iofs gjorde första gången när det gick bra, och förra gången när det inte gick bra).

Håller tummarna för oss 😊
  • LillHumlan
    Anonym (Anonym123) skrev 2024-06-16 21:44:16 följande:

Plussade för en vecka sen efter ett MA i mars och väntade en mens emellan, nu är jag såklart orolig för ännu ett MA. Tycker dock jag har lite mer symtom denna gång om än inte så tydliga.

- Mörkare vårtgårdar
    - Diffust illamående som inte riktigt känns som illamående
    - Sveda i bihålorna (oklart om det ens är ett symtom på graviditet), men slemhinnorna kan ju bli känsligare.

Vad har ni för symtom? Nån som ska göra tidigt ul?

Samma här med MA i mars. Hade tänkt att gå på ultraljud i 8+0 men har faktiskt bokat in ett VUL imorgon 6+1 för att jag oroar mig. 

Vet ju att jag kommer oroa mig mellan imorgon och nästa ultraljud om det ser bra ut, men jag är pessimistisk och är rädd att det inte är något där och då vill jag veta det nu.

Har precis som du mer symptom än förra gången, även om de inte är så påtagliga. Mest illamående/sug, större bröst som ömmar lite, tröttare och kissar lite oftare. 

Ska du göra tidigt ultraljud?
  • LillHumlan
    Rockbrud skrev 2024-06-16 20:44:25 följande:

Jag hakar också på! Plussade förra veckan bf runt 11.2. Har många år av försök, misslyckad ivf samt en MA i mars, inklusive alla komplikationer. 

MA var väldigt jobbig på mig o e mentalt inte beredd ännu. Vågar dessutom inte riktigt tro på det med vårt bagage Då jag har noll symtom
    men hoppar på gruppen o hoppas lite

Håller tummarna för dig. Jag fick också MA i mars och har svårt att tro på det denna gången, men försöker tänka att många får levande barn efter de fått missfall.
  • LillHumlan
    Anonym (Anonym123) skrev 2024-06-17 08:23:09 följande:

Jag förstår oron! Uppdatera gärna när du gjort vul. Håller tummarna!

Jag ska ringa BM idag och se till att få ett tidigt ul.

Tack 😊 jag fick se ett litet hjärta som slog idag så jag är lättad för stunden! Hoppas du får ett ultraljud också.
  • LillHumlan
    Anonym (Bf7feb) skrev 2024-06-17 13:45:22 följande:

Då är vi lite i samma sits! Var också väldigt orolig under hela min graviditet som gick bra. Synd att man ska behöva oroa sig så himla mycket, bortsett från det tycker jag att det är en häftig, fin känsla att vara gravid. När det inte bara är asjobbigt, förstås... haha.

I vilken vecka fick du ditt MA (om du vill svara)?

Ja visst är det trist.. men har man fått ett barn så känns det som att det kan gå en andra gång också 😊

Vi såg det på ultraljud i 8+0 och det hade stannat i 6+2. Sen drog det igång självt på kvällen och allt kom ut på natten, och jag hade inga komplikationer tack och lov. 

Hur var det för dig? <3
  • LillHumlan
    Anonym (Anonym123) skrev 2024-06-17 22:55:24 följande:
    Skönt! :) Men inga fler tydliga symtom än?
    Ja väldigt, men jag har ett par dagar kvar tills jag passerar dagen då förra graviditeten stannade. Så det blir nervösa två veckor till nästa ultraljud. 

Nej inga tydligare symtom, jag är bara trött och lite illamående/sugande känsla. Och att brösten är lite större men jag känner väldigt lite. Men det gjorde jag med min första graviditet också då jag fick min dotter. 

Hur mår du idag?
Svar på tråden BF Februari 2025