AndreaBD skrev 2024-11-06 09:53:48 följande:
Stod det i dessa artiklar att det snart blir svält i Gaza? Annars går det inte att jämföra.
Nu gör du samma sak igen! Du diskuterar något som vi inte kan kolla upp enkelt för att det skrevs någon gång tidigare. Ingen har ju DÅ tänkt att de skulle jämföra det med Aftonbladets artiklar. Det går inte att diskutera något sånt. OM man inte länkar till detta igen. Men antagligen är det ju inte ens relevant.
Och du länkar till en artikel som det inte står något särskilt i - det är krig, det vet vi. Civila och framför allt barn drabbas i krig. Och man kan donera pengar. Det enda skulle vara "maten är nästan slut". Lägg märke till "nästan". Det är precis det jag påtalade! Du styrker bara mitt argument, nämligen att det aldrig verkligen tar slut.
Du klagade på att artiklar var så "gamla" som 3-6 månader, men du reagerar inte på artiklar som postas i tråden som är 3 år gamla. Ska jag länka till allt du missar? Nej. Poängen var just ATT du missade.
Inget särskilt? Hur kunde du missa:
"Tusentals barn i Gaza är akut undernärda och kämpar för sitt liv. Bristen på mat gör barnen utmattade och underviktiga, och eftersom deras immunförsvar är nedsatt drabbas de också mycket lättare av diarrésjukdomar, gulsot och andningssvårigheter."
Du ägnar dig verkligen åt selektivt läsande.