• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • Anonym (Anti-extremist)

En judisk man som sätter ord på varför judarna borde ha mer förståelse för palestiniernas situation. 

"This type of oppression should not happen again to anyone," he tells Euronews. "Because of our experience of oppression and suffering, we should identify with the oppressed and defend their rights - whoever that oppressor may be." 

"Palestinians rose up against their oppressors," he says. "Had their oppressor been Japanese, they would have risen up against the Japanese. The fact that they're oppressed by Israelis means they rose up against Israelis."

www.euronews.com/2024/01/18/meet-the-european-jews-standing-against-the-state-of-israel

• välbärgad man i mina bästa år

Självfallet är det palestinierna som startat folkmordet. Har palestinierna några åsikter om Israel och judarna så är det väl bättre att palestinierna tar sitt pick och pack och emigrerar till Mekka och Saudiarabien. Någon jävla ordning får det väl vara.

välbärgad man i mina bästa år skrev 2024-11-08 10:40:56 följande:

Självfallet är det palestinierna som startat folkmordet. Har palestinierna några åsikter om Israel och judarna så är det väl bättre att palestinierna tar sitt pick och pack och emigrerar till Mekka och Saudiarabien. Någon jävla ordning får det väl vara.

Rasism och sionism i nötskal.
  • Kunniglingvist

De flesta som inte förstår det palestinska folkets situation har inte spenderat många minuter att läsa på om hur Israel kom till som stat och hur det påverkade folket som bodde i Israel. Om du verkligen läser på det minsta hade du förstått bättre. Att de är det judiska folket fått genomlida förtryck, förföljelse, folkmord och utrotning är gör det inte förmildrande att de under de senaste 70 åren gått själv gått från förtryck till folkmord. Det är 76 år sedan Nakba, Gaza har varit ett fängelse i 20 år sedan Israel blockerade in dem. Inget folk i världen skulle acceptera det palestinier genomgått. Jag förespråkar inte Hamas terror. Men jag är inte det minsta förvånad. Tyvärr, kan man säga, har Hamas fått exakt vad de vill. De har sett till att det aldrig någonsin kommer bli fred i Mellanöstern. Israel själv har garanterat att deras folk aldrig kommer kunna känna sig säkra. De har skapat nästa Hamas 10 ggr om. Alla är förlorare. Och de som får betala det ultimata priset är civilbefolkningen i Gaza som bara likt vi vill leva vanliga liv. 

Den nyaste rapporten bevisar att 70% av alla som Israel mördade är kvinnor och barn. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/5Ery51/fn-sju-av-tio-doda-i-gaza-ar-kvinnor-och-barn

Nära 70 procent av tusentals Gazabor som dödats i israeliska attacker är kvinnor och barn, uppger FN.

Israel har gjort sig skyldiga till en rad krigsbrott, enligt en rapport från FN-organet OHCHR ? däribland attacker med vit fosfor."

"

"?De israeliska styrkornas agerande har orsakat aldrig tidigare skådade nivåer av dödande, skador, svält och sjukdomar?, skriver OHCHR.

Myndigheterna i Hamasstyrda Gaza har länge sagt att kvinnor och barn utgör en majoritet av de dödade, men uppgifterna har kontinuerligt ifrågasatts av Israel. FN-rapportens siffror överensstämmer till stora delar med Gazamyndigheternas, uppger OHCHR:s talesperson Ravina Shamdasani nu."

www.aftonbladet.se/nyheter/a/5Ery51/fn-sju-av-tio-doda-i-gaza-ar-kvinnor-och-barn

Kunniglingvist skrev 2024-11-08 14:43:03 följande:

Israels försvarsminister, 1 år sedan

Ja, jag tycker att det är solklart att det handlar om folkmord. Många israeliska politiker har gjort uttalanden som bevisar att man inte ser palestinska civila som oskyldiga och att man ser alla som Hamas.

Här är några av dessa uttalanden:

President Isaac Herzog stated "There are no innocent civilians in Gaza".

Prime Minister Benjamin Netanyahu made biblical references seen as calls for mass killings, saying "You must remember what Amalek has done to you".

Defense Minister Yoav Gallant said "We are fighting human animals" and threatened to "eliminate everything in Gaza".

Heritage Minister Amichai Eliyahu suggested dropping an atomic bomb on Gaza was a possible tactic.

Knesset member Revital Gottlieb called to "Flatten Gaza. Without mercy!"

Finance Minister Bezalel Smotrich claimed there are two million nazis in Gaza".

Israeli soldiers were recorded chanting that there are "no uninvolved civilians" in Gaza.
  • välbärgad man i mina bästa år
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-08 11:17:58 följande:
    Rasism och sionism i nötskal.
    Rent religionshistoriskt finns det inget som styrker att islam har fungerat paralellt med andra religioner vilket också styrks av religionsforskaren Dr. Peter Hammond vilket också styrks i hans forskning och bok "Slavery, Terrorism & Islam: The Historical Roots and Contemporary Threat". Islam är den enda religion som till fullo anser att alla troende av andra religioner tillhör djävulen och satan och följaktligen ska utrotas.

Detta har islam drivit ända sedan muhammed började styra på 600-talet iom att han fick en uppenbarelse av ärkeängeln gabriel.

Jag är inte religiös över huvud taget och tror inte på någon religion över huvud taget och tror heller inte på en Gud som skapare av hela universum och värdsaltet.

Men rent allmänt anser jag att alla religioner ska hållas isär från varandra. Om inte annat för att få fred på jorden.

AMAZON: Dr. Peter Hammond "Slavery, Terrorism & Islam: The Historical Roots and Contemporary Threat"
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-07 15:28:50 följande:
    Nja, du glömmer bort att vi idag har internationella lagar,  så tex etnisk rensning och folkmord är olagliga. Just därför anklagas Israel av ICJ. 

Resten är så oseriöst att jag inte ens vill ta i det.
    Förklara då varför det skulle vara oseriöst! 

Jag tror säkert att de flesta historielärare skulle hålla med honom. 
Svar på tråden Israel folkmord