Linasfamilj skrev 2024-04-29 16:04:26 följande:
Ja, vi har ett fint sexliv, jag saknar ingenting i sex och samlevnad. Men jag tycker nog att det kostar mer än vad det smakar att leva i en relation. Jag känner inget behov av att ha nån hemma när jag kommer hem eller göra saker tillsammans hela tiden. Jag skulle gärna träffa honom o ha sex om vi gick isär. men han vill nog träffa en ny. Han gillar ju att var tillsammans med någon.
Det är rätt ovanligt, men det händer att par som har varit tillsammans länge blir särbos. Det kanske skulle vara en alternativ lösning, om han gillar idén ? Inte självklart, men värt ett försök om du ändå tänker separera annars.
problemet med många relationer idag är att man har nån form av ägandeskap inblandat. Ska det vara helt naturligt ska man kunna göra vad man vill, när man vill, så länge det inte är i vägen för andra saker i familjelivet.
Jag och frun försöker leva så, jag har aldrig något att säga om vad hon vill göra, och vill jag ut en helkväll med grabbarna gör jag det bäst jag vill. Självklart måste det ju vara på ett sätt som inte innebär att man kommer hem i dåligt skick och skapar en dålig atmosfär, vuxet sunt förnuft bara. Men man ska inte behöva be om lov i en relation för att göra det man vill. Hon åkte med vänner till Riga en helg, jag tog en ensam weekend till Nederländerna för att strosa, käka mat och bara gå runt 😂
Jag är väldigt social och engagerad , och behöver göra mitt egna ibland för att må bra, hade inte det utrymmet funnits hade jag lämnat för länge sedan.