• Bergegardh

Skilja mig nu?

Nej skilj dig inte, din man är bra och ni har fina minnen att se tillbaka på tillsammans senare. Det behöver inte betyda att ni måste göra allt tillsammans hela tiden. 

Fixa ett rum till bara dig. Inred det till bara dig eller om du vill bjuda in en kompis. Prata med din man om att du känner dig inlåst, inte i relationen utan att du bara vill testa och stå lite mer på dina egna ben. Att det kan stärka ditt självförtroende och få dig att må bättre i dig själv. Att du behöver lite mer tid till dig. Kanske åka bort någon helg själv ibland. Kanske kan ni bli särbo. Testa lite olika. Dumt att kasta bort en fin krän familj och relation utan att testa olika alternativ.

• Bergegardh
    Melerad ögonfärg skrev 2024-05-04 07:25:55 följande:

Tack för din tråd. Jag har försökt sätta fingret på hur min sambo beter sig. Det är som om jag inte finns när jag är i samma rum som henne. Speciellt när jag kommer hem från jobbet. Inte alltid men ofta. Hon arbetar hemma och när hon är klar för dagen byter hon datorn mot iPad och ett par enorma hörlurar. Om jag säger något tar hon av lurarna och säger -Va? Lite för högt. Känslan har varit att jag stör henne, men jag tänker att det är bara jag som överreagerar. Vi har också en väl fungerande familj i övrigt, men vi gör inget tillsammans förutom att vi går med hunden på helgerna. Men nu förstår jag att hon vill bli lämnad ifred. Nu blev inte min situation ljusare direkt.

Fast det kan du inte bara anta. Du måste ju prata med henne om det. Berätta att du känner att hon inte ser dig och att hon stänger in sig med hörlurar och Ipad. 
  • Bergegardh
    Melerad ögonfärg skrev 2024-05-05 15:26:30 följande:
    Menade bara att TS gav mig ett nytt perspektiv, jag har inte sett så på vårt problem tidigare. Självklart har vi en pågående diskussion om hur vi känner. Men det kan tänkas att hon inte berättar eller ens vet hur hon känner. Läs, rädd för att bli lämnad även om det är just det hon kanske vill. Där av är jag tacksam för TS, jag har inte tänkt på det viset tidigare.
    Okej men var noga med att inte anta. Visst kan det vara så men heller inte säkert. Ge det tid, kanske som.du gissar går hon igenom något där hon inte riktigt vet vad hon känner. Behöver inte ha med er att göra men det är bara för mycket för henne att grepa. 
Svar på tråden Skilja mig nu?