Inlägg från: Melerad ögonfärg |Visa alla inlägg
  • Melerad ögonfärg

Skilja mig nu?

Tack för din tråd. Jag har försökt sätta fingret på hur min sambo beter sig. Det är som om jag inte finns när jag är i samma rum som henne. Speciellt när jag kommer hem från jobbet. Inte alltid men ofta. Hon arbetar hemma och när hon är klar för dagen byter hon datorn mot iPad och ett par enorma hörlurar. Om jag säger något tar hon av lurarna och säger -Va? Lite för högt. Känslan har varit att jag stör henne, men jag tänker att det är bara jag som överreagerar. Vi har också en väl fungerande familj i övrigt, men vi gör inget tillsammans förutom att vi går med hunden på helgerna. Men nu förstår jag att hon vill bli lämnad ifred. Nu blev inte min situation ljusare direkt.

• Melerad ögonfärg
    Bergegardh skrev 2024-05-04 08:43:24 följande:
    Fast det kan du inte bara anta. Du måste ju prata med henne om det. Berätta att du känner att hon inte ser dig och att hon stänger in sig med hörlurar och Ipad. 
    Menade bara att TS gav mig ett nytt perspektiv, jag har inte sett så på vårt problem tidigare. Självklart har vi en pågående diskussion om hur vi känner. Men det kan tänkas att hon inte berättar eller ens vet hur hon känner. Läs, rädd för att bli lämnad även om det är just det hon kanske vill. Där av är jag tacksam för TS, jag har inte tänkt på det viset tidigare.
Svar på tråden Skilja mig nu?