• Anonym (Hjhj)

Skilja mig nu?

Du kanske behöver bara komma iväg och hitta på något själv? Har du några intressen där du åker iväg ensam? Hitta på nåt med vänner över en helg? Det kanske bara kan vara så att ni gått på varandra länge. 

Annars, särbo då?

• Anonym (Hjhj)
    Linasfamilj skrev 2024-04-29 15:39:42 följande:

Hej, vi är 44 och 47 år. Det är inte så att jag inte gillar min man. Han är jättebra. Men det är som du nämner , allt detta kompromissande hela tiden. Varför få allt halvt som man vill hela tiden? 

jag tänker att man kan träffas ändå kanske, som vänner , man har ju ett halvt liv ihop. men han blir så orolig så fort jag tar upp det. så jag får liksom inte prata om det ordentligt. 

Tycker ni inte likadant? Verkar så konstigt att du inte ska få som du vill. Jag vet inte riktigt vad du menar. Man pratar väl tillsammans om vad man vill göra? 
  • Anonym (Hjhj)
    Värmlandsman skrev 2024-04-29 15:39:06 följande:

Känner igen mig mycket i det du skriver. Barn i ungefär samma ålder också.
    Längtar att bara behöva tänka på mig själv och inte behöva kompromissa. Kompromisser behövs ju alltid i ett förhållande, bra som dåligt. 

Om förhållandet bjuder på fler svackor än inte så kanske det är dags att fundera på att gå vidare.. Men det är svårt!

Kompromissa? Om vad? Varför ska manxbehlba kompromissa hela tiden om man tycker någorlunda likadant om saker 
  • Anonym (Hjhj)
    Anonym (hän) skrev 2024-04-29 15:55:10 följande:
    Just det där - att prata tillsammans om vad man vill göra. Det blir ju ett slags kompromiss, eller diskussion, till skillnad från om jag bestämde själv vad jag vill göra, utan att ha nån som lägger sig i det. Bara det....
    Då har ni ju inte det bra. inte konstigt du inte trivs då
  • Anonym (Hjhj)
    Anonym (ML) skrev 2024-04-29 16:49:38 följande:
    Men shit, låter precis som jag/vi. Jag har också fått en längtan att vilja komma hem helt själv. Bara få pyssla med mitt och inte serva alla andra hela tiden. Om jag vill äta lax varje dag i veckan så ska jag kunna göra det.
    Givetvis räknar jag in barnen i mitt "ensamma" liv men de är liksom snart vuxna så har sina egna liv. 
     Men gör det då? Vad är problemet? Varför gör man inte  det man vill. vill du äta det så gör det och låt den andre äta vad den vill själv då. Det är liksom inte hela världen 
  • Anonym (Hjhj)

Bor den sur så säg ifrån?!

• Anonym (Hjhj)

Säg typ jag gör väl vad jag vill, så.

• Anonym (Hjhj)
    Anonym (ML) skrev 2024-04-30 03:56:32 följande:
    Ja, jag vet också att det bara är bagateller. Det underliggande är ju att vardagsgnället tar över allt annat. Från bådas håll. Vilket jag tolkar som att den där äkta kärleken vi hade från början är borta sedan länge. 

Det finns klösbrädor och klösträd för katter. 

I mina ögon alltid lika konstigt när en vuxen människa väljer att inte jobba.

Nej jag tolkar det som att ni båda är jäkligt uttråkade och borde göra något åt det.

Prata. Lyssna på varann. Stör ni er på något tänk efter vad det ens är, om det är värt det. Åk iväg tillsammans. Var ifrån varann ett tag. 

• Anonym (Hjhj)

Men det där om att inte kunna göra vad man vill och äta vad man vill, snälla nån. Gå ut i trädgården om ni vill, är vad ni vill, SÄG det bara rätt ut nu vill JAG göra detta o vill du glra nåt annat så gör det 

är tjej om det har nån betydelse men skulle få sneryck om någon bestämde vad jag skulle äta hela tiden 

• Anonym (Hjhj)

Gräset är då inte alltid grönare med nån annan. Det blir en vardag där med och annat att störa sig på. 

Svar på tråden Skilja mig nu?