Skilja mig nu?
Åh känner så igen mig.
Lever utåt sett det perfekta livet med fint hus, fin man och välartade barn. Min man är jättefin på alla vis, bra sex har vi också.
Men..
Jag känner mig så låst. Så osjälvständig. Vill kunna ha en kvällar för mig själ utan att bli ifrågasatt, kunna styra mig själv och lära mig stå på egna ben igen.
Men hur vågar man bryta? och hur kan man när man egentligen har det väldigt bra? Och man kommer förlora hans familj och vänner som man älskar?
vilsen
Om man har behov av mer egen tid och att känna sig mer självständig finns det lösningar på det. Dels får man lägga upp sitt liv på det sättet och dels tror jag att det är ett mindset. Man är ju en egen individ och måste inte vara fastklistrade vid varandra. Bara man är öppna mot varandra och kan kommunicera sina behov.
Men när man känner så här starkt som du verkar göra (och flera i tråden) handlar det väl egentligen om att man inte längre är kär i sin partner. Man vill hellre göra saker på egen hand, man börjar kanske irritera sig på skitsaker.
Kanske kan man få upp känslorna igen, testa parterapi. Eller så har tåget gått och trots att det är världens bästa man så mår man inte bra. I slutänden handlar det om att väga för- och nackdelar mot varandra.