• thildusen90

Letrozol 2024 - följas åt?

Hej! 

Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravid med Letrozol 2024. Jag ska påbörja min tredje omgång nu. Blev gravid på min andra omgång med Letrozol men fick tyvärr missfall i vecka 12... Nu har vi fått återhämtat oss lite och bearbetat det så vi tänkte köra igång igen. Jag tog min första tablett på dag 3 av mensen som var i måndags 1/4. 

Någon som vill följas åt? Glad

• Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?
  • Meddelande borttaget
  • Elin97

Bekräftat missfall..
    Tog ett graviditetstest i helgen efter att ha blött i några dagar och det var negativt. 
    Inskrivning, ultraljud osv är avbokat. 

Någon som har erfarenhet av Provera + Letrozol och vet när man kan börja med dom igen efter ett missfall? 
    Vi vill försöka igen så snart det går och som jag förstår det så brukar man vilja vänta på sin egen mens då det är kroppens signal att den är ?redo? igen. DOCK får jag ju inte mens av mig själv mer än typ 1 gång per år eftersom jag har pcos och vi vill inte behöva vänta på det.. 
    Missfallsblödningen har även slutat. 

• Anonym (Elsa)
    Elin97 skrev 2024-09-02 13:54:46 följande:

Bekräftat missfall..
    Tog ett graviditetstest i helgen efter att ha blött i några dagar och det var negativt. 
    Inskrivning, ultraljud osv är avbokat. 

Någon som har erfarenhet av Provera + Letrozol och vet när man kan börja med dom igen efter ett missfall? 
    Vi vill försöka igen så snart det går och som jag förstår det så brukar man vilja vänta på sin egen mens då det är kroppens signal att den är ?redo? igen. DOCK får jag ju inte mens av mig själv mer än typ 1 gång per år eftersom jag har pcos och vi vill inte behöva vänta på det.. 
    Missfallsblödningen har även slutat. 

Åh så tråkigt :( Stor kram! Jag har ingen erfarenhet så kan tyvärr inte svara..  
  • Anonym (Elsa)

Försök 4 med letrozol (dubbel dos) på gång här 

• Anonym (Frankie)

Hej, 
    gjorde mitt första VUL i tisdags sedan missfallet i maj & fick goda besked.  Hade en stor & fin äggblåsa som skulle ägglossa!Skrattande

jag började ta CB digitala ägglossningstest i onsdags som visade negativt, sen tog jag två dagar senare, alltså i fredags som visade blinkade smiley (hög fertilitet), lördag visade det en stående smiley (maximal fertilitet) & även idag söndag så visade det maximal fertilitet.  Vet inte varför jag visar maximal fertilitet i två dagar?? Om det har att göra med letrozolen kanske, ingen aning. 

men iallafall, denna veckan har jag & sambon lyckats träffa in 3 dagar. I måndags, i torsdags & idag. Nu är det bara att vänta & hoppas att det får bli vår tur 🙏🏼

Detta blir min 8:e kur med letrozol, men andra kuren efter missfallet & körde enkeldos denna gången. 

• Björkenli

Jag har börjat med Letrizol 5mg inför att göra insemination. Jag är 40 år och har regelbunden ägglossning men tar Letrizol som.en "mild stimulering" för att få 2 äggblåsor, och öka chansen att bli gravid. 

Kanske ska jag ta hormonspruta som vid ivf efter tabletterna också. 

Anledning att jag inte gör ivf är att jag har låg äggreserv även för åldern så även med starkare hormoner än Letrizol kan jag troligen inte få mer än ca 2 äggblåsor.

• Anonym (Elsa)

Jag är inne på fjärde kuren. Var på UL igår på cd 11 och hade två äggblåsor på typ 12 mm. Förra gången var det också två men då på runt 18 på cd 10. 
    Vill helst inte ha tvillingar pga flera anledningar bla högt bmi, större risker under graviditet, redan väldigt rädd för en ev förlossning. Känner samtidigt att vi måste försöka de chanser som ges då jag är 36 så vi kommer försöka ändå. 

• Björkenli

Elsa

Jag tycker du gör rätt som försöker ändå. 
    Chansen att båda tar sig är ändå inte så stor. 
    Bättre att ta de chanser som finns!
    Själv är jag 40 så mina chanser är väldigt små. 
    Jag ska på ultraljud på månad, cd 10.

• Jordgubb123
    Hej!

Vill hoppa in och säga att jag har blivit gravid 😭 var på UL för 4 veckor sedan för att kolla äggblåsorna efter ny kur letrozol. Tunn slemhinna igen och inga äggblåsor - behandlingen hade inte funkat. Skulle bara invänta mensen. Men mensen kom aldrig och 4 veckor efter det ultraljudet testade jag positivt! Jag hade alltså fått ägglossning två veckor senare.. är givetvis glad men också så orolig. Lycka till för alla er andra! Håller alla tummar och tår för att ni också lyckas. 

• Anonym (Frankie)

Åh vad roligt Jorgubb123!! Grattis 😍🙌🏼 håller alla tummarna för dig. 

jag är 6 DPO idag & väntar spänt på att få ta ett graviditetstest. jag har haft molnandevärk i magen samt ömma bröst sedan några dagar tillbaka, så konstigt för brukar aldrig ha det 😅 

Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?