MaryTom92 skrev 2024-05-29 16:19:26 följande:
Hej,
jag skulle gärna vilja hänga på denna tråd. Jag startade precis min tredje omgång Letrozol. Tåg även ägglossningsspruta vid förra tillfället, så antar att jag kommer göra det även denna gång.
Tycker att det är ganska jobbigt nu när det börjar bli sommar och man ser mer folk = massa gravida personer och personer med barnvagnar. Andra delar av året blir det inte lika synligt på något vis?
Aja. Det är bara att kämpa på antar jag.
Är det någon av er som funderat på att göra akupunktur? Läst endel om det och det verkar som att vissa får resultat av det.
Håller verkligen med, fick så ont i hjärtat när jag tänker på att vi förmodligen kommer vara ända paret på midsommar som inte har barn. Blir så påtagligt och tydligt vissa stunder.
Också läst lite om akupunktur men inte testat eller förstått exakt när i cykeln man bör göra det.
Madelene1989 skrev 2024-05-24 14:59:28 följande:
avslutat tredje omgången med Letrozol och inväntar nu glada gubben.. Hur många gånger ska man försöka med Letrozol innan man ger upp och går vidare med ivf?
Jag tror att min läkare sa att jag ska försöka ca 7 ggr innan man får gå vidare men detta knäcker ju psyket totalt.
Min läkare sa i snitt 6 gånger,
Har avslutat min fjärde kur och fick glad gubbe i måndags så nu väntar vi och håller tummarna. Fungerar det inte nu så ska vi boka tid för att att spola äggledarna samt att min sambo ska lämna prov och även ställa oss i kö för IVF (läkaren trodde att allt tester och spolning redan var klart men första läkaren gav mig bara Letrozol direkt när proverna visade tecken på pcos) Så blev lite frustrerad på mig själv att jag inte tagit upp frågan tidigare eller att de inte läser journalen eller ställer frågor själva