• thildusen90

Letrozol 2024 - följas åt?

Hej! 

Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravid med Letrozol 2024. Jag ska påbörja min tredje omgång nu. Blev gravid på min andra omgång med Letrozol men fick tyvärr missfall i vecka 12... Nu har vi fått återhämtat oss lite och bearbetat det så vi tänkte köra igång igen. Jag tog min första tablett på dag 3 av mensen som var i måndags 1/4. 

Någon som vill följas åt? Glad

• Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?
  • Marie8989
    Anonym (Elsa) skrev 2024-10-16 23:46:37 följande:
    Nej det är inget som jag erbjudits. Har dock frågat om man kan va säker på att jag haft ägglossningar och då har de sagt ja eftersom jag fått en vanlig mens sen. 
    Okej ja då har ju ägget lossat Glad Håller tummarna för att det tar sig denna gång! {#emotions_dlg.flower}
  • Barnlängtan2024

HJÄLP!? Har aldrig fått positivt på ägglossningstest, nu sa min läkare att jag skulle testa i helgen och den blinkar?? Står på pappret att det är Hög fertilitet och att jag ska testa igen imorgon. Hur mycket kan jag lita på det? 🥹
  • Anonym (Elsa)
    Marie8989 skrev 2024-10-17 07:58:53 följande:
    Okej ja då har ju ägget lossat Glad Håller tummarna för att det tar sig denna gång! {#emotions_dlg.flower}
    Tack 🤗
  • Anonym (Frankie)

idag är jag på 10 DPO!
    hoppas verkligen på ett positivt gravidtest under nästa vecka🙌🏼 någon mer som ska testa sig under kommande vecka? 

jag är på omgång 5 med letrozol efter mitt missfall.. 
    blev gravid/fick missfall på min 7:e letrozol omgång. 

senast jag var hos gyn sa dem att jag inte längre behöver komma & mäta blåsorna då de senaste gångerna sett väldigt bra ut, och att jag bara ska fortsätta med letrozol tills det tar sig 🙌🏼

• Anonym (Frankie)

Tog ett ultra tidigt test imorse, 3 dagar kvar till beräknad mens. Det var negativt! 😕 

• Barnlängtan2024
    Anonym (Frankie) skrev 2024-10-21 14:50:59 följande:

Tog ett ultra tidigt test imorse, 3 dagar kvar till beräknad mens. Det var negativt! 😕 

Jag tycker du inte ska ge upp hoppet! Ändå tidigt kan jag tycka 🥰 vänta tills du beräknas få mens!

jag va på Vul Nr2 idag, hade en blåsa på 15,4 mm!!! Hon sa att jag skulle fortsätta testa med CB tills det ger utslag och att vi ska mysa, så det va det första jag gjorde när vi kom hem från jobbet 😬
  • Anonym (Frankie)
    Barnlängtan2024 skrev 2024-10-21 21:19:37 följande:
    Jag tycker du inte ska ge upp hoppet! Ändå tidigt kan jag tycka 🥰 vänta tills du beräknas få mens!

jag va på Vul Nr2 idag, hade en blåsa på 15,4 mm!!! Hon sa att jag skulle fortsätta testa med CB tills det ger utslag och att vi ska mysa, så det va det första jag gjorde när vi kom hem från jobbet 😬
    Tack för peppen!🥰

vad roligt att höra!!! Håller alla tummarna för dig 🤩
    uppdatera gärna hur det går framåt 🥰
  • Juliii86

Hej alla!

Nu kanske jag skriver i fel tråd men jag har ingen annanstans att ta vägen Rynkar på näsan Känner mig lite ensam i denna resan. Jag har på börjat med letrozol och väntar nu med att få glad gubbe på testet. Jag ska göra en fryst återföring hos Sahlgrenska. Min allra sista frysta blastocyst. Jag börjqe snart känna att hoppet är ute.. ingen ägglossning i sikte. Nu räknar från mens första dag och då är jag på dag 16. Jag har aldrig tagit letrozol förut så jag vet inte hur det fungerar. Det jag känner är att mina bröst ömmar men idag börjar det avta lite grann. Vet ni hur länge det tar för att gå utslag på digitala ägglossningstest? Ibland känns det som att den högra äggstocken vill ömma men avtar lika snabbt som det kommer. Jag vet inte vad jag ska göra.. jag funderar på att ringa Sahlgrenska och råd fråga. 

• Juliii86

Jag är så lycklig och glad att det strålar om mig. Jag har fått en glad gubbe idag på ÄL test! Det känns overkligt för jag har ingen ägglossning på grund av pcos och endometrios som stökar till mina äggstockar. 
    Jag fick en tid för återföring den 7 november kl 13.00. 
    Hoppas hoppas att det går som det ska med upptining och att det blir en graviditet. Önska mig lycka till!

• Anonym (Elsa)
    Juliii86 skrev 2024-11-01 11:04:00 följande:

Jag är så lycklig och glad att det strålar om mig. Jag har fått en glad gubbe idag på ÄL test! Det känns overkligt för jag har ingen ägglossning på grund av pcos och endometrios som stökar till mina äggstockar. 
    Jag fick en tid för återföring den 7 november kl 13.00. 
    Hoppas hoppas att det går som det ska med upptining och att det blir en graviditet. Önska mig lycka till!

Lycka till :) 
Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?