Inlägg från: Anonym (Frankie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frankie)

Letrozol 2024 - följas åt?

Hej, jag hoppar in i tråden! 😃 
    jag slutade på preventivmedel december 2022, då jag & sambon ville börja försöka för en bebis (var 24 år när jag slutade, är 26 år idag).

efter 15 år av preventivmedel blev hela min hormonellacykel rubbad när jag slutade. Fick hormonell akne & ja? ingen ägglossnings på månader. när vi hade försökte ett år utan att lyckas så sökte jag mig till min privata gyn. Dem kunde se att mina äggblåsor var minimala.. knappt synliga & därav ingen ägglossnings. Började på Letrozol i December 2023. enkel kur gav ingen effekt så i januari började jag med dubbelkur. 

negativt gravtest, efter negativt gravtest så gav jag nästan upp hoppet då jag alltid läste att det tog sig efter andra eller tredje gången. Men för mig tog det sex omgångar innan det tog sig, I maj så pussade vi och vi var överlyckliga. Lyckan var tyvärr inte lång då jag fick missfall i juni, i vecka sju. Det var den värsta smärtan jag har upplevt både psykiskt och fysiskt, vi var så redo för det. Men vi gav fan på att vi inte ska ge upp, Tack och lov fick jag ägglossning av mig själv fyra veckor efter missfallet och därefter en mens. Så just nu väntar jag med spänning om det har tagit sig för mig denna gång , jag väntar men på fredag så kommer testa mig då. 

Ville bara dela med Mig av min historia, då jag vet att det kan kännas väldigt ensamt när man inte lyckas efter 1,2,3,4 gånger. Jag hade nästan precis gett upp hoppet om att det här inte kommer funka för mig, men det gjorde det. ✨

Alltid roligt att följa alla andra, man känner sig mindre ensam.

• Anonym (Frankie)

Hej, 
    gjorde mitt första VUL i tisdags sedan missfallet i maj & fick goda besked.  Hade en stor & fin äggblåsa som skulle ägglossa!Skrattande

jag började ta CB digitala ägglossningstest i onsdags som visade negativt, sen tog jag två dagar senare, alltså i fredags som visade blinkade smiley (hög fertilitet), lördag visade det en stående smiley (maximal fertilitet) & även idag söndag så visade det maximal fertilitet.  Vet inte varför jag visar maximal fertilitet i två dagar?? Om det har att göra med letrozolen kanske, ingen aning. 

men iallafall, denna veckan har jag & sambon lyckats träffa in 3 dagar. I måndags, i torsdags & idag. Nu är det bara att vänta & hoppas att det får bli vår tur 🙏🏼

Detta blir min 8:e kur med letrozol, men andra kuren efter missfallet & körde enkeldos denna gången. 

• Anonym (Frankie)

Åh vad roligt Jorgubb123!! Grattis 😍🙌🏼 håller alla tummarna för dig. 

jag är 6 DPO idag & väntar spänt på att få ta ett graviditetstest. jag har haft molnandevärk i magen samt ömma bröst sedan några dagar tillbaka, så konstigt för brukar aldrig ha det 😅 

• Anonym (Frankie)

Tyvärr blev det inte min tur denna månaden heller..
    måndag börjar vi med ny letrozole dos🙏🏼

• Anonym (Frankie)

idag är jag på 10 DPO!
    hoppas verkligen på ett positivt gravidtest under nästa vecka🙌🏼 någon mer som ska testa sig under kommande vecka? 

jag är på omgång 5 med letrozol efter mitt missfall.. 
    blev gravid/fick missfall på min 7:e letrozol omgång. 

senast jag var hos gyn sa dem att jag inte längre behöver komma & mäta blåsorna då de senaste gångerna sett väldigt bra ut, och att jag bara ska fortsätta med letrozol tills det tar sig 🙌🏼

• Anonym (Frankie)

Tog ett ultra tidigt test imorse, 3 dagar kvar till beräknad mens. Det var negativt! 😕 

• Anonym (Frankie)
    Barnlängtan2024 skrev 2024-10-21 21:19:37 följande:
    Jag tycker du inte ska ge upp hoppet! Ändå tidigt kan jag tycka 🥰 vänta tills du beräknas få mens!

jag va på Vul Nr2 idag, hade en blåsa på 15,4 mm!!! Hon sa att jag skulle fortsätta testa med CB tills det ger utslag och att vi ska mysa, så det va det första jag gjorde när vi kom hem från jobbet 😬
    Tack för peppen!🥰

vad roligt att höra!!! Håller alla tummarna för dig 🤩
    uppdatera gärna hur det går framåt 🥰
  • Anonym (Frankie)

Förra cykeln kom mensen & blev tyvärr ingen graviditet.. jag körde min 5:e omgång med letrozole efter mitt missfall, och ägglossning ska ske mellan torsdag-lördag.

så nu är det bara börja om och vänta & se om det tar sig denna månaden istället!🙌🏼

• Anonym (Frankie)
    Marie8989 skrev 2024-11-06 14:53:24 följande:

Ni som använt letrozol, vilken dag får ni ägglossning? Kollar ni med ultraljud? Tar ni ovitrelle? Glad

Jag ska ta min första letrozoltablett i morgon, hoppas verkligen att kroppen svarar på behandlingen Solig

Jag har kollat ca 7-8 gånger med ultraljud, och jag har fått ägglossning mellan dag 13-16. det beror helt på cykeln, då jag har en 31-32 dagar lång cykel. 

Jag har inte tagit Ovitrelle. 
    jag ska ha ägglossning inom ett par dagar. 

ett tips är att inte stirra sig blind på ägglossnings tester!! blivit rekommenderad att sluta med det & istället Kolla mitt sekret istället efter mensen. När sekretet är som äggvita/trådigt (att du kan ta det mellan fingrarna & det är lite som klister), då är du fertil. det gör att spermierna fastnar/klistra sig fast inför att ett ägg lossar.  Jag brukar ha de flytningarna i ca 4 dagar, när sekretet ändras & blir mer krämigt/vitt så har ägglossningen förhoppningsvist ägt rum. 

Lycka till!! 

Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?