Letrozol 2024 - följas åt?
Stort grattis till er som plussat❤️ Och vilka krigare vi alla är!!
Det råkade bli samma för mig, det var bestämt att jag skulle börja på Letrozol denna cykeln men dom hade inte räknat rätt så hon som gör ultraljudet var fortfarande på semester denna veckan och jag behövde få de gjort denna veckan. Men jag lyckades få en tid hos en klinik i en annan stad, så testa det? Googla på fertilitetskliniker i andra städer du kan tänka dig åka till (eftersom vanliga gynmottagningar oftast inte tar emot/ prioriterar dessa typer av ärenden). Det är ju mycket dyrare att gå utanför sin egen region men för mig var det verkligen värt det för nu vet jag att Letrozol fungerat fint och att jag förhoppningsvis får ÄL på fredag. Kostade 1500kr
Jag har precis kommit på att jag hade oskyddat sex i helgen medan jag åt letrozol, det hade jag ju fått till mig från gynekologen att man inte fick ha.. Men på cykeldag 5 borde man ju inte kunna bli gravid? Eller? Fan nu blir jag nojig om jag ska fortsätta äta letrozolen eller inte pga detta..
Bekräftat missfall..
Tog ett graviditetstest i helgen efter att ha blött i några dagar och det var negativt.
Inskrivning, ultraljud osv är avbokat.
Någon som har erfarenhet av Provera + Letrozol och vet när man kan börja med dom igen efter ett missfall?
Vi vill försöka igen så snart det går och som jag förstår det så brukar man vilja vänta på sin egen mens då det är kroppens signal att den är ?redo? igen. DOCK får jag ju inte mens av mig själv mer än typ 1 gång per år eftersom jag har pcos och vi vill inte behöva vänta på det..
Missfallsblödningen har även slutat.
Det blev inget plus den här gången heller så imorgon börjar jag omgång fem med letrozol.
Jag ska äta dubbeldos men hittar ingen info i pappret från läkaren eller i min journal om hur många mg varken enkel eller dubbel dos är. Börjar fundera på om jag tagit för mycket letrozol tidigare.
Nån som vet hur mycket enkel resp dubbel dos är?
Tredje gången med Letrozol för oss!
Första cykeln blev vi gravida men fick tidigt missfall (v.4+4), efter missfallet fick vi göra ett uppehåll på en månad för att kroppen skulle få återhämta sig innan nästa försök. Andra omgången blev det ingen ÄL, inte en enda äggblåsa som vuxit till sig.. Så nu är vi inne på rond tre och denna gången har jag tagit dubbel dos Letrozol och avslutade kuren imorse så nu håller vi tummarna att detta är vår cykel????🏼
Har varit med här i tråden sedan innan vår första Letrozol kur och det är otroligt skönt att få vara en del av detta forum, att få råd, stöd, tröst och pepp från personer som befinner sig i samma sits! Ni är grymma allihopa här inne!
CD 14 & kontroll med UL idag och det såg jättebra ut denna gången😃
Har en bra slemhinna och två fina äggblåsor på vänster sida, en på 18mm och en på 19mm så ägglossning kan ske när som helst sa hon!
Dock är risken för tvillingar större men vi känner att vi hellre vill få en chans att kunna bli gravida än att avstå för att vi är rädda för att få tvillingar.
Vet inte riktigt hur jag känner för att få tvillingar, det är lite skrämmande tycker jag eftersom jag är ganska liten! (157cm, ca 52 kg)
Men nu håller vi tummarna att vi har ett guldägg!