• Anonym (Anonym.)

Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?

Hej, jag har en kompis som jag har känt rätt länge. Vi har kontakt lite då och då, och ibland föreslår hon att vi ska ses, men det är så svårt med henne, ofta kan hon inte och om hon kan så handlar det om att hon kan ses i typ max två timmar. Ingen av oss har barn, hon jobbar, jag studerar och jobbar. Vi bor cirka 30 minuter ifrån varandra med bil. 

Men om hon kan ses så handlar det ofta om typ en viss dag bara, resten av dagarna kan hon ej. Jag är ofta flexibel och kan flera olika dagar. Så den enda dagen hon kan så är det ofta så att jag jobbar eller något. Det känns inte riktigt som att hon kan kompromissa och jag kan ju inte bara göra som hon kan heller. 

Sen tycker jag att det känns lite trist och oseriöst att hon bara kan umgås så kort tid. Hon kan/vill oftast inte umgås i mer än två timmar, så efter två timmar märker man att hon börjar runda av eller så. Jag hade inte reagerat på detta om det bara hände nån gång men när det händer gång på gång så reagerar jag. Har inte riktigt varit med om det tidigare. Sen förstår jag inte ens varför man föreslår att ses om man ändå vet att man knappt har tid för det.

Jag har inte tagit upp detta med henne men i grund och botten handlar det om att det inte känns som att vår vänskap är riktig, iaf inte från hennes sida, med tanke på att hon knappt har tid att ses och när hon väl har tid att ses så kan hon oftast inte umgås länge alls, oftast mindre än två timmar. 

Ska jag göra slut med henne och bara avsluta vår vänskap eller hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Vän som knappt har tid att ses och inte kan ses länge alls. Avsluta vänskapen?
  • Anonym (O)
    Anonym (Vännen) skrev 2024-04-03 15:32:56 följande:

Vad är din poäng? Kompisen är så pass oflexibel att det inte funkar i alla fall. 

Exakt.
  • Sanna43
    Klartsomvatten skrev 2024-04-03 17:04:12 följande: