Anonym (Je) skrev 2024-03-08 17:41:34 följande:
Hur man hanterar sina misstag kanske är olika beroende på vilken ålder man är i, och vilken relation man är i. Om det finns ett överhängande eventuellt hot om något sådant skulle komma fram. Vet du vilken relation TS har till sin partner? Eller är det så att sanningen ska fram till varje pris som helst. Särskilt om man är tjej ska man tänka både en och två gånger innan man gör något överilat. Du tycker uppenbarligen inte lika som många andra här, men det finns ingen orsak för dig att gå till personangrepp mot andra som skriver till TS. ?Det kan hända att du är förtappad och bortom all räddning?, till ?typ så?. Vad vet du om den saken? Det verkar som att du bara vill bråka för bråkandets skull. Trist.
Nope, jag vet inte vilken relation TS är i men argumentet att berätta sanningen skulle vara förenat med livsfara är ju en aning långsökt, visst finns det såna fall med men jag tror faktiskt att det INTE är den vanligaste anledningen till att man undanhåller sanningen... vad tror du?
Och om det skulle vara så att TS partner är livsfarlig så borde TS inte vara i en relation med honom öht och då finns ju ännu mindre anledning att ljuga för att kunna ha honom kvar som partner. I så fall borde TS avsluta relationen med en gång istället för att springa runt och ligga med andra män i smyg.
Personer som är notorisk otrogna och varit så under lång tid anser jag vara förtappade bortom all räddning. Förtappade för att de bevisligen har väldigt väldigt skeva moraliska värderingar, bortom all räddning eftersom det nog inte är så troligt att de kommer ändra sina vanor. Om du vill kalla det för "personligt angrepp" så får du väl göra det. Jag kallar det beskriva verkligheten.
Jag vet inte om du är ny här, men efter ett tag lär man känna vissa personers bakgrund efter vad de själva skrivit i diverse trådar. Och ja vissa av dem är faktiskt väldigt förtappade bortom all räddning.
Nej jag bråkar inte för bråkandets skull, jag utgår efter vad personerna själva skrivit i diverse trådar... det är kanske något du borde ha i beräkningen innan du börjar gnälla om "bråkande", vem vet, det kanske bara är du som har dålig koll?