• Anonym (Villliggamer)

När låg du senast?

Jag får ligga en gång i veckan. Skulle vilja att det var mer men man får ta det man får. När låg du senast?

• Svar på tråden När låg du senast?
  • Freddie K
    Tink skrev 2024-02-15 16:38:24 följande:
    En sak till om jag kan få flika emellan. Jag har noterat att män som säger sig ofta hamna i "friend-zone" tenderar att le alldeles för mycket. Jag är nästan 100% säker på att du gör detsamma.

Leende är ett sätt att markera vänskap och avspändhet. Det skapar en nästan feminin aura - du är inte farlig. Det är naturligtvis inget fel i det, men om du vill visa ett sexuellt intresse (dvs att du vill ha mer än vänskap), så måste du tvärtom visa att du faktiskt kan vara lite farlig.

Avstå från att le och skoja hela tiden och istället emellanåt koncentrera dig på att se personen i ögonen med en rovdjursblick medan du pratar. Alltså inte så att du blir stirrig och skitläskig, men med en välavvägd balans mellan ljus och mörker. Tro mig, det är ruggigt sexigt.
    Men tänk om hon inte tycker om det eller att jag skrämmer henne. Hon kanske rent av blir förbannad eller avskräckt? Jag ska försöka i alla fall. Ska träffa henne snart. Vi ska på bio. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Freddie K skrev 2024-02-16 10:00:46 följande:
    Men tänk om hon inte tycker om det eller att jag skrämmer henne. Hon kanske rent av blir förbannad eller avskräckt? Jag ska försöka i alla fall. Ska träffa henne snart. Vi ska på bio. 
    En sak jag har lärt mig är att man ska inte lyssna för mycket på kvinnor som talar om för män hur män ska vara, för att kvinnor ska vilja ha män.
    Kvinnor är olika. Och ofta så säger kvinnor en sak, för att sen göra tvärtom. 
    Bättre då att du gör det som känns bäst för dig själv. Spela ingen roll, försök inte vara nån du inte är. Hon kommer känna om du är genuin och äkta. Antingen så gillar hon dig eller inte. Hoppas det går bra! Glad
  • Eurydike
    Inget ont om tipsen från Tink, för alla är olika och attraheras av olika saker, men i just det här fallet kan jag garantera dig att du ska vara precis som du brukar 😉
  • Freddie K
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-16 10:05:01 följande:
    En sak jag har lärt mig är att man ska inte lyssna för mycket på kvinnor som talar om för män hur män ska vara, för att kvinnor ska vilja ha män.
    Kvinnor är olika. Och ofta så säger kvinnor en sak, för att sen göra tvärtom. 
    Bättre då att du gör det som känns bäst för dig själv. Spela ingen roll, försök inte vara nån du inte är. Hon kommer känna om du är genuin och äkta. Antingen så gillar hon dig eller inte. Hoppas det går bra! Glad
    Jag är alltid mig själv för jag känner att jag har mest att vinna på det. Hon säger ofta att hon tycker om mig och det är skönt att höra. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Freddie K skrev 2024-02-16 10:09:19 följande:
    Jag är alltid mig själv för jag känner att jag har mest att vinna på det. Hon säger ofta att hon tycker om mig och det är skönt att höra. 
    Det är bra. Du känner dig själv bättre än kvinnor gör, och vet själv bäst vad du vill ha. Ja, det är kul att höra sånt från kvinnor.
  • Tink
    Känner du att du vill ha henne som mer än en vän, så tycker jag att du i alla fall ska försöka visa det. När någon har tidigare uppvaktat mig, tyckte jag att det var så skönt när han kunde säga något i stil med "vet du, jag tycker om dig, och mer än bara en tjejkompis". Det är klart att det är en risktagning och att jag då kanske säger "tyvärr inte från min sida". Men allt blir så mycket enklare om man vet var man har varandra.

Men du ska lyssna mer på ditt hjärta och inte på mig - jag är bara en kvinna av miljoner andra. Om du är lika sympatisk och trevlig som du verkar här, så kommer det att gå hur bra som helst.  Kyss
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tink skrev 2024-02-16 10:25:07 följande:
    Känner du att du vill ha henne som mer än en vän, så tycker jag att du i alla fall ska försöka visa det. När någon har tidigare uppvaktat mig, tyckte jag att det var så skönt när han kunde säga något i stil med "vet du, jag tycker om dig, och mer än bara en tjejkompis". Det är klart att det är en risktagning och att jag då kanske säger "tyvärr inte från min sida". Men allt blir så mycket enklare om man vet var man har varandra.

Men du ska lyssna mer på ditt hjärta och inte på mig - jag är bara en kvinna av miljoner andra. Om du är lika sympatisk och trevlig som du verkar här, så kommer det att gå hur bra som helst.  Kyss
    Ja, det är en risk som många kvinnor tycker att det är mannen som ska ta. Så att hon slipper. Det hör till könsrollerna. Han är aktiv, hon passiv. Han ska plocka henne som en blomma. Han ser hennes skönhet, att hon finns där framför honom. Och om en man är feg så kan hon klaga på att det inte finns några riktiga män. Han får skylla sig själv också. Finns många andra män som vågar, som inte är fega. Riktiga män.
  • Freddie K
    Tink skrev 2024-02-16 10:25:07 följande:

Tack för de orden. De värmde verkligen. Jo, jag ska försöka visa att jag vill ha henne som mer än kompis, men det är svårt för jag är ganska blyg. Därför jag skämtar så mycket. Jag blir också osäker på mig själv. Du har rätt, det blir lättare om man vet var den andra står och det är en risktagning, men chansar man aldrig så vinner man inget. 

Du brukar ha kloka ord att säga så jag lyssnar på det du säger. Det är guld värt för mig att få tips från dig. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Man)
    Gå inte från noll kontakt till försök till att attackera med en kyss. Försök ha lite kontakt i ban om kemin känns bra, tex lägg din hand på hennes och se hur hon reagerar eller lägg armen runt om ni sitter brevid varandra. Vänder du huvudet mot henne och hon tittar tillbaka kan du sakta böja dig fram så märker du om hon möter dig och då kan du kyssa henne. Vill hon inte har hon tid att inte bemöta kyssen. Och blir hon arg över det är det hennes problem och inte ditt så länge du respekterar hennes vilja. Tittar hon bort är det inte kört för det då hon kanske vill ta det lugnt och lära känna dig bättre.
Svar på tråden När låg du senast?