Tink skrev 2024-02-16 10:25:07 följande:
Känner du att du vill ha henne som mer än en vän, så tycker jag att du i alla fall ska försöka visa det. När någon har tidigare uppvaktat mig, tyckte jag att det var så skönt när han kunde säga något i stil med "vet du, jag tycker om dig, och mer än bara en tjejkompis". Det är klart att det är en risktagning och att jag då kanske säger "tyvärr inte från min sida". Men allt blir så mycket enklare om man vet var man har varandra.
Men du ska lyssna mer på ditt hjärta och inte på mig - jag är bara en kvinna av miljoner andra. Om du är lika sympatisk och trevlig som du verkar här, så kommer det att gå hur bra som helst.
Tack för de orden. De värmde verkligen. Jo, jag ska försöka visa att jag vill ha henne som mer än kompis, men det är svårt för jag är ganska blyg. Därför jag skämtar så mycket. Jag blir också osäker på mig själv. Du har rätt, det blir lättare om man vet var den andra står och det är en risktagning, men chansar man aldrig så vinner man inget.
Du brukar ha kloka ord att säga så jag lyssnar på det du säger. Det är guld värt för mig att få tips från dig.