• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-16 05:31:29 följande:
    Jag ser det, det är bara så svårt för mig att förstå. Jag skulle själv aldrig kunna manipulera någon, varför gör man något sådant?
    Du har varit manipulativ gentemot dej själv. Hur kan du ha ett förhållande med en gift man och samtidigt inse att det aldrig kan bli ni, trots att detta "krossar ditt hjärta", så som du skriver i inledningen? Vad vill du egentligen? Varför är du så destruktiv? Du har ingen annan än dej själv att skylla i det här. Lika barn leka bäst?
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-16 05:31:29 följande:
    Jag ser det, det är bara så svårt för mig att förstå. Jag skulle själv aldrig kunna manipulera någon, varför gör man något sådant?
    Kinky sex och egoboost

Blir det enklare att förstå för dig om ni har sex ibland när han känner för det? 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-05-16 06:25:46 följande:
    Kinky sex och egoboost

Blir det enklare att förstå för dig om ni har sex ibland när han känner för det? 
    Fast jag hade gärna haft mer sex än han. 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-16 06:43:03 följande:
    Jaha, så det är sex när han vill.  Inte när du? 

Just ja, då är han upptagen med prio ett, sin fru

Så du är reservhålet och kinkysex bruden?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-16 06:43:03 följande:
    Ja men "vanlig" sex har han med sin fru, det behöver han inte dig (eller andra kvinnor) till.

Jag tror fortfarande (tror att jag skrivit det förut?) att han redan från början var övertygad om att du var helt införstådd i att alla kärleksförklaringar m.m bara var tomma ord som ingår i älskarinna-spelet som du visste att du gav dig in på. Han har nog inte för en sekund tänkt lämna sin fru utan ville bara ha lite "kul" på sidan av ett tag, tills han tröttnat och du var nog varken hans första eller senaste älskarinna. 

Tidigare älskarinnor har troligen förstått så han har aldrig sett det problemet. Med dig märkte han att du tog det ni hade gravallvarligt och seriöst och det ville han inte, därav blev han tvungen att bryta er kontakt.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-05-16 06:59:48 följande:
    Ja men "vanlig" sex har han med sin fru, det behöver han inte dig (eller andra kvinnor) till.

Jag tror fortfarande (tror att jag skrivit det förut?) att han redan från början var övertygad om att du var helt införstådd i att alla kärleksförklaringar m.m bara var tomma ord som ingår i älskarinna-spelet som du visste att du gav dig in på. Han har nog inte för en sekund tänkt lämna sin fru utan ville bara ha lite "kul" på sidan av ett tag, tills han tröttnat och du var nog varken hans första eller senaste älskarinna. 

Tidigare älskarinnor har troligen förstått så han har aldrig sett det problemet. Med dig märkte han att du tog det ni hade gravallvarligt och seriöst och det ville han inte, därav blev han tvungen att bryta er kontakt.
    Ja du har skrivit det. Visst bråkar mitt huvud med mig men jag tror verkligen verkligen inte att det var så. 
    Jag tog det inte gravallvarligt förrän han försvann, då rämnade hela världen kändes det som.

Jag tycker inte alls att det verkar helt otroligt att två människor blir kära i varandra trots att den ena är i en relation. Sen beslutar sig den ena parten att det inte är värt det, han vill inte bryta det liv han har och känslorna kvävs. 
    Jag tycker inte att det låter heeelt taget ur en fantasi.
    Han borde inte ha tagit upp kontakten igen om han såg mig som problemet, det är INTE jag som har legat på den här gången. Jag har hållit mig undan, vi hördes inte på över en månad innan HAN hörde av sig på nytt. 

Det jag är ledsen över, förutom att det inte blev vi, är att han har behandlat mig som skit under tiden han har velat fram och tillbaka. 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-16 07:53:34 följande:
    Ja du har skrivit det. Visst bråkar mitt huvud med mig men jag tror verkligen verkligen inte att det var så. 
    Jag tog det inte gravallvarligt förrän han försvann, då rämnade hela världen kändes det som.

Jag tycker inte alls att det verkar helt otroligt att två människor blir kära i varandra trots att den ena är i en relation. Sen beslutar sig den ena parten att det inte är värt det, han vill inte bryta det liv han har och känslorna kvävs. 
    Jag tycker inte att det låter heeelt taget ur en fantasi.
    Han borde inte ha tagit upp kontakten igen om han såg mig som problemet, det är INTE jag som har legat på den här gången. Jag har hållit mig undan, vi hördes inte på över en månad innan HAN hörde av sig på nytt. 

Det jag är ledsen över, förutom att det inte blev vi, är att han har behandlat mig som skit under tiden han har velat fram och tillbaka. 
    Vad spelar det för roll om han blev kär i dig eller inte? Han valde sin fru och behåller dig som praktisk bonussex och ekoboster. Han vet exakt hur jan ska få dig att komma krypande och släppa till.

Han ser inget problem. Han väljer sin fru, nir kåt, kontaktar dig, smörar lite och tömmer sig.

Du å andra sidan väljer hela tiden att behålla den falska dröm du har istället för att gå vidare med ditt liv enligt premissen "Helre en falska dröm än ett säkert avslut"
  • Anonym (Z)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-15 18:40:25 följande:
    Jag har bokat en tid nu. Det var lite krångligt att hitta någon med tider som skulle fungera för mig. Och vill helst inte behöva vänta flera månader. 
    Är inte jättenöjd med den psykologen jag valde men det vet man ju inte säkert förrän man har hunnit ha ett möte eller två. Kanske är jättebra, kanske inte alls passar. 

Nästa vecka har jag en tung privat sak att ta hand om, jag kommer också behöva träffa personer i min närhet som jag vet det kommer bli bråk med och som kommer såra mig. Är tyvärr inget jag kan undvika utan det måste bli så.
    Hade varit så skönt att ha honom att prata med, som kan ge lite stöttning eftersom jag vet att jag inte kommer få det någon annanstans ifrån. Som kunde skingra mina tankar lite. 
    Åh snyggt jobbat! Så glad för din skull att du tagit det steget. Sen är det ju inte helt säkert att just den psykologen passar dig men då är det bara att boka någon annan 😊

Det låter tungt, du kanske kan skriva lite i tråden istället även om jag fattar att det inte alls är samma sak som att prata med honom. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-05-16 08:00:15 följande:
    Vad spelar det för roll om han blev kär i dig eller inte? Han valde sin fru och behåller dig som praktisk bonussex och ekoboster. Han vet exakt hur jan ska få dig att komma krypande och släppa till.

Han ser inget problem. Han väljer sin fru, nir kåt, kontaktar dig, smörar lite och tömmer sig.

Du å andra sidan väljer hela tiden att behålla den falska dröm du har istället för att gå vidare med ditt liv enligt premissen "Helre en falska dröm än ett säkert avslut"
    Jag bara försvarade mig, eftersom du säger att alla andra älskarinnor förstått skillnaden. Men det spelar ingen roll, det blev inte vi. 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-16 08:46:19 följande:
    Jag bara försvarade mig, eftersom du säger att alla andra älskarinnor förstått skillnaden. Men det spelar ingen roll, det blev inte vi. 
    Nej, alla förstår inte och framförallt vill inte förstå. Många förstår nog innerst inne men vill inte erkänna för sig själva eller vågar inte syna för då kan det positiva och hoppet försvinna
Svar på tråden Han vågar inte