• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • molly50
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-05-16 18:14:04 följande:
    Ja precis, och främst om älskarinnan är villig att prova något annat som frun inte skulle gå med på.
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-05-16 18:14:39 följande:
    Eller frun inte gillar.
    Ja,så kanske det är.
    Vilket bara gör det ännu svinigare.
  • Anonym (Deppig)

Ni får det att låta som att vi hållit på med märkliga saker. Om vi legat 200 gånger så har vi gjort något som är lite annorlunda (inte alla vill) tre eller fyra av de gångerna (om vi inte räknar med första gången som ju var lite utanför ramen). 
    Men skulle fortfarande kalla det normalt. 

Och just nu sörjer jag att vi inte kommer ligga igen. Jag har aldrig varit med om någon som tar på mig på det sättet som han gjorde som fick mig att känna mig helt avslappnad. 
    Det har på inget vi varit himlastormande med multipla orgasmer (för någon av oss) men det har varit fint. Vi har älskat och inte knullat. Och det här är jag ändå rätt säker på för att det förändrades hur vi gjorde det ju mer känslor blev inblandade. 
    Och det fanns saker som jag ville göra med honom, vill inte göra det med någon annan, och nu är det synd att det aldrig blev och aldrig kommer bli av. 

• Cathariiina
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-05-15 21:40:10 följande:
    Nej, TS blev inte grundlurad. Hon visste att mannen var gift. Du får det att låta som att TS är helt oskyldig och inte hade någon ANING om att mannen var gift.
    Fast till TS' försvar så FÅR man skilja sig om man träffar någon ny i Sverige. Familjer ombildas hela tiden - på gott och på ont såklart, men det är knappast någon som höjer ett ögonbryn längre. Det är mer förvånande när par firar guldbröllop eller ens silverbröllop - det händer nästan inte längre. Att man lever med någon annan än sina barns andra förälder, är mer regeln än undantag. Halvsyskon är jättevanligt.

Det TS' inte förstår, är att om denne man nu skulle vara trött på sin fru och vilja byta fru, så skulle han söka efter en lämplig efterträdare någon annanstans än bland sina tillfälliga sexkontakter. De kvinnor som deltar i sådana sexlekar är inte frumaterial.
  • Anonym (Deppig)
    Cathariiina skrev 2024-05-17 08:30:38 följande:
    Fast till TS' försvar så FÅR man skilja sig om man träffar någon ny i Sverige. Familjer ombildas hela tiden - på gott och på ont såklart, men det är knappast någon som höjer ett ögonbryn längre. Det är mer förvånande när par firar guldbröllop eller ens silverbröllop - det händer nästan inte längre. Att man lever med någon annan än sina barns andra förälder, är mer regeln än undantag. Halvsyskon är jättevanligt.

Det TS' inte förstår, är att om denne man nu skulle vara trött på sin fru och vilja byta fru, så skulle han söka efter en lämplig efterträdare någon annanstans än bland sina tillfälliga sexkontakter. De kvinnor som deltar i sådana sexlekar är inte frumaterial.
    Tack ska du ha. Så för att jag provat en sak en gång och annars har fullkomligt normalt sex innanför stängda dörrar så kommer jag aldrig nånsin mer kunna ha ett förhållande. Känns ju fantastiskt. Känner mig precis så äcklig, och vad var det du sa? Pervers? som du vill att jag ska känna. Det enda jag vill är att ha EN man att älska och att vara med. Är så otroligt monogam när jag är tillsammans med någon och jag kan inte förstå att man ska bli dömd för saker man gör när man är singel. Det är väl hur man är i ett förhållande som är det viktiga?

Fan, låt bara det här livet vara över nån gång, jag vill inte mer nu. (Nej, jag tänker inte ta bort mig, men det är för mycket nu alltså. vill bara att det ska ta slut).

Ångrar så att jag ens försökte ta mig iväg. Skulle stannar hemma och vissnat. Fan att ens tro att det skulle gå.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-17 09:43:48 följande:
    Tack ska du ha. Så för att jag provat en sak en gång och annars har fullkomligt normalt sex innanför stängda dörrar så kommer jag aldrig nånsin mer kunna ha ett förhållande. Känns ju fantastiskt. Känner mig precis så äcklig, och vad var det du sa? Pervers? som du vill att jag ska känna. Det enda jag vill är att ha EN man att älska och att vara med. Är så otroligt monogam när jag är tillsammans med någon och jag kan inte förstå att man ska bli dömd för saker man gör när man är singel. Det är väl hur man är i ett förhållande som är det viktiga?

Fan, låt bara det här livet vara över nån gång, jag vill inte mer nu. (Nej, jag tänker inte ta bort mig, men det är för mycket nu alltså. vill bara att det ska ta slut).

Ångrar så att jag ens försökte ta mig iväg. Skulle stannar hemma och vissnat. Fan att ens tro att det skulle gå.
    Du verkar ha missförstått totalt?  Jag tror att den som skrev inlägget menade att HAN inte skulle söka efter "ny fru"/något seriöst med någon på en sån sida.

Att du är monogam är helt irrelevant eftersom ni båda vet att han INTE är det, och troligen aldrig kommer vara det med någon.
  • Anonym (Deppig)

Hur svårt ska det vara ha att hitta någon som vill kalla mig för sin. Säga min tjej, min kvinna. Jag vet att många tycker att man hävdar ägandeskap, men för mig är det den finaste komplimang man kan få. Han säger min kvinna - inte att han äger mig men att vi gör ihop, han är stolt över mig. 

Vill så gärna vara någons, och någon ska vara min. Jag kan säga MIN man.

Idag är tårarna tillbaka. Det var kommentaren ovan att loppet är kört nu, som jag trodde kommer ingen längre vilja ha mig som knuffade dit mig. Höll mig hela dagen igår men nu gråter jag ohämmat igen. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-05-17 10:29:37 följande:
    Du verkar ha missförstått totalt?  Jag tror att den som skrev inlägget menade att HAN inte skulle söka efter "ny fru"/något seriöst med någon på en sån sida.

Att du är monogam är helt irrelevant eftersom ni båda vet att han INTE är det, och troligen aldrig kommer vara det med någon.
    Nej, personen menar att jag inte är lämplig i förhållanden eftersom jag håller på med perversa aktiviteter. Och ingen normalvettig man vill ha en sådan kvinna. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-17 10:30:20 följande:

Hur svårt ska det vara ha att hitta någon som vill kalla mig för sin. Säga min tjej, min kvinna. Jag vet att många tycker att man hävdar ägandeskap, men för mig är det den finaste komplimang man kan få. Han säger min kvinna - inte att han äger mig men att vi gör ihop, han är stolt över mig. 

Vill så gärna vara någons, och någon ska vara min. Jag kan säga MIN man.

Idag är tårarna tillbaka. Det var kommentaren ovan att loppet är kört nu, som jag trodde kommer ingen längre vilja ha mig som knuffade dit mig. Höll mig hela dagen igår men nu gråter jag ohämmat igen. 

Har du så dålig självkänsla att du tar någon anonym tyckares ord som fakta. Du behöver jobba på det. Berätta för terapeuten att du kan totalt bryta ihop av en sådan sak, hur lättledd du är.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-05-17 10:39:51 följande:
    Har du så dålig självkänsla att du tar någon anonym tyckares ord som fakta. Du behöver jobba på det. Berätta för terapeuten att du kan totalt bryta ihop av en sådan sak, hur lättledd du är.
    Kanten var ju ganska nära som det var, och de tankarna som har plågat mig redan innan. 
    Ja, självkänslan är rätt i botten just nu. Det trodde jag vi redan konstaterat?
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-17 10:35:36 följande:
    Nej, personen menar att jag inte är lämplig i förhållanden eftersom jag håller på med perversa aktiviteter. Och ingen normalvettig man vill ha en sådan kvinna. 
    Jag tror inte hon menade som du tror, åtminstone inte som jag tolkade det. Du mår inte bra och då är det lät att tolka saker väldigt negativt.

Min tolkning var att mannen aldrig från början var intresserad av annat än sex och sexlekar eftersom ni träffade på ett sånt sätt, och han dessutom var upptagen. Att om du vill ha en seriös man är det fel sätt och fel ställe att leta på.

Nu var inte din tanke att skaffa någon. Men du kanske är precis som jag som faller för någon man har sex med. Då blir såna sexexperiment lite som att leka med elden.

Tänk t.ex så många som velat prova trekanter och sedan ångrat sig och blivit svartsjuka. Alla  klarar inte av att skilja mellan sex och kärlek, och kvinnor har oftast mycket lättare att bli kära i den de har sex med, t.ex tolka att "eftersom det känns så fint mellan oss måste han vara kär också". Medan män mycket oftare kan ha sex utan att blanda in känslor.

Du är inte dum och äcklig bara för att du provat på och experimentera! Inse det! Alla är nyfikna och många vill prova hur det är åtminstone någon gång. Du hade bara oturen att blanda iin känslor i det (vilket jag också kunnat göra). Sen råkade du dessutom ut för en bedragare som låtsades blanda in känslor, vilket ledde till detta.

En dag kommer du se det som en erfarenhet och lärdom. Det är inte att förakta. Många människor är aldrig ämnade att vara i vårt liv, utan vissa är bara hos oss en kort stund för att lära oss något. Du kommer inse att du blivit en erfarenhet rikare, att du växt och blivit starkare, så fort du kommit över detta Hjärta

Svar på tråden Han vågar inte