• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-05-19 14:26:14 följande:
    Men skulle det få dig att må bättre om han sa så,när du vet att det ändå inte är ärligt menat utan en lögn?
    Eftersom jag uppenbarligen tror på allt vad alla säger. Jag tror alltid att alla talar sanning eftersom jag alltid gör det. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-19 14:09:48 följande:
    Ja visst är det så. Han har  ju gång på gång bevisat att han inte är förmögen att förstå hur jag känner.

Men jag förstår det inte, om han nu kan ljuga om annat; varför kan han då inte ljuga om det här med? Säga jag förstår din sorg, jag är ledsen att jag gjorde dig illa. Det är ju inte en jättesvår mening ens för en manipulatör.
    Det kommer troligen inte hända. Men inte för att han inte förstår utan för att han sk*ter i det, han bryr sig helt enkelt inte. 

Honom går det ingen nöd på, han har det nog bra med sin fru i sommar.  Eventuellt raggar han upp nån ny där han hittade dig om han inte redan gjort det.

Förmodligen tänjer han som flyktigast på dig nån gång
    Ibland,  men förmodligen inte mer än så.
  • Anonym (o)

Som jag försökt få fram tidigare, du kommer inte vidare om du ska fortsätta förvänta dig eller hoppas på att han kommer göra si eller så, eller som nu i de senare inläggen fortsätta beklaga dig över hur han gjorde eller inte gjorde så att det blev svårt för dig att gå vidare.

Så återigen sluta lägg det på honom och ta tag i saken själv, det är först och främst DU som har ansvar för ditt välmående, inte han. Du väljer själv om du vill fortsätta utsätta dig för det här.

• Anonym (o)

Och svaret på dina eviga frågor om varför han gjorde det ena eller andra mot dig:

DÄRFÖR ATT DU TILLÅTER DET

• Anonym (Ursäkter)

Det konstigaste är att du inte verkar se några mönster, inte verkar förstå honom. Ni hade ytterligare ett avslut och du var övertygad om att han inte skulle höra av sig, medan vi, som inte ens känner honom, vet att han kommer att höra av sig. Vilket han förstås gjorde. Ännu en gång. Du måste ju bryta!

• Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-05-19 15:03:02 följande:

Och svaret på dina eviga frågor om varför han gjorde det ena eller andra mot dig:

DÄRFÖR ATT DU TILLÅTER DET

100% sant
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-05-19 15:09:36 följande:

Det konstigaste är att du inte verkar se några mönster, inte verkar förstå honom. Ni hade ytterligare ett avslut och du var övertygad om att han inte skulle höra av sig, medan vi, som inte ens känner honom, vet att han kommer att höra av sig. Vilket han förstås gjorde. Ännu en gång. Du måste ju bryta!

Nej, för den gången tror jag inte han förstod eller accepterade att JAG avslutade.  Nu har HAN bestämt sig. Det är en ganska stor skillnad på hur det har gått till. 
  • Anonym (Deppig)

Jag uppfattade att han tvekade och tjatade till han gav efter helt enkelt. För att jag ville ha ett bättre avslut.
    Vi har haft ett bättre slut nu så jag kommer inte ligga på något mer. Jag måste respektera att han inte vill men då handlade det om mig och att respektera hur jag ville avsluta det hela. Betyder inte att jag INTE saknar honom. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-05-19 15:09:36 följande:

Varenda gång någon skriver sådär tänds hoppet hos ts igen. HON kommer aldrig blocka eller själv avsluta för det vill hon inte. Hon vill ha hoppet kvar. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-05-19 15:37:02 följande:
    Varenda gång någon skriver sådär tänds hoppet hos ts igen. HON kommer aldrig blocka eller själv avsluta för det vill hon inte. Hon vill ha hoppet kvar. 
    Exakt så. När ni skriver att han kommer höra av sig igen hoppas jag. Huvudet på spiken. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-19 15:47:28 följande:
    Exakt så. När ni skriver att han kommer höra av sig igen hoppas jag. Huvudet på spiken. 
    Och det är just därför som han kan göra som han gjort mot dig. Du låter ju honom kunna kontakta dig när han önskar, och du går med på att träffas när han vill också. Så det är helt ditt eget val att möjliggöra detta beteende från honom mot dig. Du väljer själv den behandlingen som du blir så ledsen av.
Svar på tråden Han vågar inte