• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (M) skrev 2024-05-21 08:49:49 följande:
    Då har jag ett råd till dej: Lär dej att ta hand om dej själv, känn in vad du behöver, ge dej själv vad du behöver inklusive uppskattning och älska dej själv. Låt aldrig någon annan än du bestämma ditt eget värde. 

Du inser att han inte beter sej schyst. Är det okej för dej att han fortsätter behandla dej som skit? Du bestämmer.
    Jag jobbar på det och det är det återkommande rådet här i tråden. För att det är sant, jag vet ju det. 
    Självkänslan har jag jobbat med mycket, den är i botten efter många års nedbrytning pga destruktiva familjeförhållanden och en annan trasig relation. Så även om jag var hel på utsidan var jag var extra sårbar när jag mötte den här mannen

Och trots om jag innerst inne vet allt det här så är det inte så lätt att bryta med de som egentligen ska stå en nära. Om man har människor i sin närhet som själva mår dåligt som utan att förstå det förstör livet för de omkring sig - de är ju ändå familjen. Jag är knappast den enda som stannar trots att det skadar en själv. 
    Det är lätt att ge rådet till andra och jag skulle alla gånger själv ge exakt samma råd. Men när man väl står där är det inte lätt, i alla fall inte för mig. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (M) skrev 2024-05-21 08:49:49 följande:
    Då har jag ett råd till dej: Lär dej att ta hand om dej själv, känn in vad du behöver, ge dej själv vad du behöver inklusive uppskattning och älska dej själv. Låt aldrig någon annan än du bestämma ditt eget värde. 

Du inser att han inte beter sej schyst. Är det okej för dej att han fortsätter behandla dej som skit? Du bestämmer.
    Started to cry, but then remembered I
    I can buy myself flowers
    Write my name in the sand
    Talk to myself for hours
    Say things you don't understand
    I can take myself dancing
    And I can hold my own hand
    Yeah, I can love me better than you can

Tänkvärt för Dig nu ts {#emotions_dlg.flower}

• Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-20 23:36:01 följande:
    Jag träffar mina vänner så mycket jag och de hinner. Tyvärr bor mina bästa vänner flygresor bort (eftersom jag flyttade) och mina vänner där jag bor nu jobbar lika mycket som jag. Vi ses så mycket vi hinner - jag skulle gärna se dem mer men de har ju sina liv också.
    Jag har pratat med dem, men jag får dåligt samvete att jag ältar mig själv hela tiden. Ni kan ju alltid sluta läsa när ni blir less.
    Jag försöker ta tag i det, ska försöka ha ork att börja träna mer efter jobbet (bra för kropp och huvud och framför allt sommarfiguren). Idag känner jag mig ganska uppåt, saknar honom inte alls så mycket. Har haft annat att tänka på. 

Är dock inte sugen på att börja dejta igen, det är alldeles för tidigt för något seriöst och jag har ingen lust att ligga runt något mer. Kanske är det något rebound jag egentligen skulle behöva men jag försökte med det när han försvann i vintras och det hjälpte inte mitt huvud ett dugg. 
    Intressant att du tycker sommarfiguren är lite viktigare än kropp och huvud. Det kanske var en felskrivning men jag tänker samtidigt att du kanske prioriterar lite snett just nu. Hoppas att terapin hjälper för du har så mycket bra att se fran emot och det känns som att du bara kastar bort tid på meningslöst grubbel just nu. Livet är kort!!!
  • Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2024-05-21 09:58:30 följande:
    Intressant att du tycker sommarfiguren är lite viktigare än kropp och huvud. Det kanske var en felskrivning men jag tänker samtidigt att du kanske prioriterar lite snett just nu. Hoppas att terapin hjälper för du har så mycket bra att se fran emot och det känns som att du bara kastar bort tid på meningslöst grubbel just nu. Livet är kort!!!
    Jag skojade :) var inte menat så allvarligt. 
    Ja jag kastar bort jättemycket tid. Kastade bort många år med att vara deprimerad och sen trodde jag att jag lyckades laga det och jag kände mig hel med den här mannen och så blev det bara värre. 

Jag VET att jag inte ska lämna ansvaret på min lycka (eller olycka) till någon annan men ens relationer spelar stor roll för hur man mår eller hur? 

Förstår ni hur svårt det är att bryta med sin familj? Och om jag gör det, vad har jag då? Ingenting. 
    Inte ens den här mannen som gjorde att jag kände mig hel ett tag. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-20 23:36:01 följande:
    Jag träffar mina vänner så mycket jag och de hinner. Tyvärr bor mina bästa vänner flygresor bort (eftersom jag flyttade) och mina vänner där jag bor nu jobbar lika mycket som jag. Vi ses så mycket vi hinner - jag skulle gärna se dem mer men de har ju sina liv också.
    Jag har pratat med dem, men jag får dåligt samvete att jag ältar mig själv hela tiden. Ni kan ju alltid sluta läsa när ni blir less.
    Jag försöker ta tag i det, ska försöka ha ork att börja träna mer efter jobbet (bra för kropp och huvud och framför allt sommarfiguren). Idag känner jag mig ganska uppåt, saknar honom inte alls så mycket. Har haft annat att tänka på. 

Är dock inte sugen på att börja dejta igen, det är alldeles för tidigt för något seriöst och jag har ingen lust att ligga runt något mer. Kanske är det något rebound jag egentligen skulle behöva men jag försökte med det när han försvann i vintras och det hjälpte inte mitt huvud ett dugg. 
    Ja alltså poängen var ju inte att du måste prata och älta om detta problem med dina vänner utan förslaget att du ska ägna dig åt annat som ger värden i livet för att förhoppningsvis skapa ett avstånd till den här mannen.
  • Anonym (Deppig)

Ja, ni fick rätt och inte jag.
    Han hörde av sig.
    Samma som sist, bara artigheter. Hur är det osv. 
    Jag har inte svarat, men problemet är att jag är helt nöjd att ha lite kontakt så där. Det är okej för mig, det som har varit jobbigt är när han tagit det längre (för att jag inte sätter gränser). Och om jag svarar är jag rädd att han så småningom kommer ta det längre igen och sen dra sig tillbaka och jag kommer få gråta på nytt. 

Jag är helt medveten om att han inte är relationsmaterial, opålitlig, självupptagen, UPPTAGEN, oförmögen att förstå mina känslor och allt annat. 
    Men det har varit skönt att ha lite kontakt, det räcker för mig. 

• molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-26 16:39:34 följande:

Han hörde av sig.
    Jag har inte svarat, men problemet är att jag är helt nöjd att ha lite kontakt så där. Det är okej för mig, det som har varit jobbigt är när han tagit det längre (för att jag inte sätter gränser). Och om jag svarar är jag rädd att han så småningom kommer ta det längre igen och sen dra sig tillbaka och jag kommer få gråta på nytt. 

Jag är helt medveten om att han inte är relationsmaterial, opålitlig, självupptagen, UPPTAGEN, oförmögen att förstå mina känslor och allt annat. 

Men det du måste inse är att så länge du fortsätter ha den kontakten med honom så kommer du att bli ledsen och få gråta.
    Du kommer att få det svårare att glömma och gå vidare.
    Du får inte vara så elak mot dig själv.
    Ge dig själv en chans att komma vidare i livet.
    Och det enklaste är att blockera honom helt och ta bort honom ur ditt liv.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-26 16:39:34 följande:

Han hörde av sig.

Fast den typen av kontakt står ju inte på menyn. Det vet du ju vid det här laget.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-05-26 16:46:17 följande:
    Fast den typen av kontakt står ju inte på menyn. Det vet du ju vid det här laget.
    Jag vet! Och ändå kändes det så bra att han gjorde det, för sin egen bekräftelse, jag vet. Men jag blev ju också bekräftad. 
    molly50 skrev 2024-05-26 16:42:54 följande:
    Men det du måste inse är att så länge du fortsätter ha den kontakten med honom så kommer du att bli ledsen och få gråta.
    Du kommer att få det svårare att glömma och gå vidare.
    Du får inte vara så elak mot dig själv.
    Ge dig själv en chans att komma vidare i livet.
    Och det enklaste är att blockera honom helt och ta bort honom ur ditt liv.
    Kloka ord som vanligt.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-26 16:53:42 följande:
    Kloka ord som vanligt.
    Tack! Jag hoppas att du lyssnar och tar till dig av dem också. Glad

Jag menar inte att låta hård,utan jag tycker bara att du förtjänar bättre.
Svar på tråden Han vågar inte