• molly50

Han vågar inte

Anonym (Ursäkter) skrev 2024-05-14 13:57:24 följande:
    Och hur många gånger har det hänt tidigare? Tråden började till och med så. De skulle ses för ett avslut. Och sedan har det varit avslut på avslut. Nu blev det ytterligare ett avslut, men har sedan dess ändå pratat igen. Det kommer aldrig att ta slut så länge TS inte står på sig. Och det gör hon ju tyvärr inte.
    Ja,jag håller med dig. Men jag hoppas verkligen att han inte hör av sig mer. 
    För TS skull,då hon inte verkar klara av att avsluta det själv.
    Hon förtjänar så mycket bätre,men behöver kanske professionell hjälp för att ta sig ur det här.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-05-14 14:54:59 följande:

Så TS välmående ska ligga i hans händer och på att han inte hör av sig igen.

Det borde inte spela någon roll om han hör av sig eller ej, TS borde lämna honom bakom sig för gott oberoende av vad han tar sig för.

Det har jag inte påstått. Men det kanske blir lättare för TS att gå vidare om han slutar höra av sig.
    Så länge han fortsätter höra av sig så bygger TS upp nya luftslott och så fortsätter det så.
    Och eftersom hon själv inte verkar klara av att avsluta det så är det kanske bättre att han gör det.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-15 10:50:21 följande:
    Jag vet inte, förmodligen är det dumt, men det kändes som att jag redan hade tagit mig så långt. Det kändes bra att ha en liten, liten kontakt. Jag hade inga förhoppningar att ta det vidare, jag var nöjd att bara hålla det till artighetsfraser. Och så tog han det vidare och det var så onödigt. För han visste vad jag ville och att jag inte skulle säga nej. 
    Det känns verkligen som att det för mig skulle vara lättare att ta mig vidare om vi kunnat ha en liten kontakt. Om vi skulle kunna springa på varandra någon gång. 
    För jag tyckte ju om honom, som person. Inte bara pga att jag var kär i honom utan också som en vän. 
    Och nu gör det bara ont och det känns som att jag hellre är ensam resten av livet än lever ett mediokert liv med någon annan. För jag kommer inte känna så här för någon igen,det känns verkligen så. 

Det hade varit så skönt om han kunde säga förlåt, det är jobbigt för mig med. Men det måste bli så ändå. 
    Det skulle inte förändra något, men jag skulle veta att jnte är ensam i smärtan. 
    Till att börja med så tror jag att du måste förstå att det inte gör lika ont för honom.
    Hur hårt det än må kännas.
    Men hade han brytt sig om dig och om det hade gjort ont för honom med så hade han visat det.

Jag vet hur det kan kännas. När det tog slut med mitt ex så gjorde det fruktansvärt ont.
    Men han fortsatte trots detta att höra av sig till mig och ville fortsätta träffas.
    Och jag byggde upp nya luftslott för varje gång han hörde av sig.
    Men det visade sig att han bara vile ha en sak.
    Och jag fick dessutom veta att han hade ett förhållande med en annan kvinna på sidan av.
    En kvinna som dessutom var en av mina bästa vänner.
    Det var som att få en kniv i ryggen och det gjorde fruktansvärt ont.
    Men jag avslutade med honom dör och då och sen tog jag hjälp av vänner och familj för att få stöd.
    Jag gick dessutom till en samtalsterapeut för att få prata av mig och för att få verktyg hur jag skulle hantera mina känslor.
    Och det hjälpte mig. Även om det tog tid.
    Men idag är jag lyckligt gift och har två barn.
    De yngsta barnet kom när jag var 39 år. Och jag blev gravid snabbt med båda mina barn.
    Så det är inte försent för dig heller. Det vågar jag lova.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-15 12:17:04 följande:
    Jag beklagar verkligen vad du har varit med om, jag vet att min historia inte är något i jämförelse med många andras, inklusive din. Jag visste ju hela tiden vad jag gav mig in på, och det har alltid funnits i bakhuvudet att han lika gärna skulle kunna säga "nej, jag vill inte mer. Jag vill försöka med min fru igen", vilket ju var precis vad som hände. Han kanske inte håller med mig men i mina ögon var jag den som tog den större risken, han hade ju hela tiden något att falla tillbaka på om det inte skulle fungera med mig medan jag spelade allt på ett kort. 

Jag förstår mycket väl att det inte gör lika ont för honom, men jag hoppas verkligen att han känner nånting i alla fall. Att han åtminstone kommer ihåg mig som någon som faktiskt ville, som hade gjort allt för honom. Och att han tänker på mig med ett glatt hjärta. Vad som kunnat hända under en annan tid och en annan plats.

Och det hade varit så mycket lättare om jag kunde vända mig till någon med det här. Det är därför jag skriver så här flitigt i den här tråden - jag får lätta mig för någon i alla fall. Hade jag vetat att min familj hade stöttat mig så hade jag kanske pratat med dem, men jag har tidigare erfarenheter av att allt man sägs kan vändas mot en och bli riktigt riktigt elakt. Jag orkar inte ta det. Jag orkar inte bli sviken av de som står mig nära något mer. 
    Jag menade absolut inte att mitt fall skulle vara värre än ditt.
    Ber om ursäkt om du uppfattade det så.
    Men kärlek kan göra lika ont oavsett på vilket sätt man blir sviken.

Jag förstår det. Men hade han brytt sig om dig på ett genuint sätt så hade han inte hållit dig på halster och sen bara avslutat allt rakt av.
    Försök tänka så.

Sorgligt om du inte kan anförtro dig åt din familj. Men dina vänner då?
    Och det är inte heller fel att söka professionell hjälp.
    Det kan faktiskt vara skönt att prata med en utomstående också.
    Precis som att skriva här.
    Det är jättebra att du kan skriva av dig här med.
    Men en professionell kan ge dig verktyg för hur du ska hantera allt det här.
    På ett sätt som vi här kanske inte kan hjälpa dig med.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-15 13:03:37 följande:
    Nej jag menade inte att du hade framhävt dig själv, utan det var en reflektion av mig. Jag begriper ju att jag har tagit mitt fall för långt och jag förstår att i en annan tid i livet när jag varit lite mer stabil hade det heller inte blivit så här. Som jag har varit inne på, det var skönt att få känna sig omtyckt av någon. Och därför försöker jag hålla kvar den känslan med allt jag kan, trots att jag förstår jag förmodligen framstår som helt galen (framför allt inför honom). 
    Ja... mina vänner.. det är ett par som vet. Men jag vågar inte riktigt ta upp det, dels har min bästa vän själv mycket nu (glada saker visserligen men det här är hens tid - vill inte stjäla fokus med mitt). En till vet men den personen är lika trasig som jag och kan hålla fokus i ungefär två sekunder. Försökte ringa hen när jag hade sett den här mannen, det som jag trodde var det bra avslutet, och var på väg hem. Två veckor senare hör min vän av sig, oj jag har missat att du ringt. Trots att hen visste att jag skulle dit och att jag skulle behöva stöd på vägen hem.
    De är jättefina men har fullt upp med sitt. 
    Nej min familj kommer jag inte öppna mig för någon mer gång, jag kan förlåta mycket men jag glömmer det inte. Och jag orkar inte bli ännu mer nedtryckt och skuldbelagd. 

Jag har kollat in Mindler som jag blev tipsad om, det passar mig väldigt bra med att träffa någon över länk. Men jag hitta liksom ingen som ger mig förtroende där, ingen som jag vill prata med. Och mitt oflexibla jobb.. Ja, jag behöver vara flexibel men jobbet kan tyvärr inte vara det tillbaka. 
    Jag förstår dig. Men jag lovar dig att det kommer en tid när du kommer att se att det finna andra,fina,män där ute som aldrig skulle göra dig illa.
    Om jag lyckades träffa en så gör du. 

Så synd att du inte kan prata med någon av dem- Men jag förstår hur du menar.
    Men ge Mindler en chans,tycker jag.
    Jag tror att du verkligen behöver prata med någon så du inte fastnar i det här.
    Och kanske kan du hitta på något kul med dina vänner och få tankarna på lite annat ett tag,
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-05-15 15:30:57 följande:
    ok, det har du inte påstått, sen skriver du ett helt inlägg som går ut på just det att TS välmående kommer att hänga på honom och ligga i hans händer...
    Nej,jag menar att det bästa är om TS kan ta tag i det själv,
    Men om hon inte klarar det så måste det kanske bli så att han får vara den som avslutar det.
    Vilket han nu har gjort.
    Så nu måste TS ta tag i sitt mående.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-15 19:01:26 följande:
    Hade jättejätte roligt med vänner (den som inte svarar i telefon) i helgen,  jag var ledig och vi hade fantastiskt väder och deltog i en speciell sak som händer här varje år. 
    Var glad och så avslutas kvällen med att han först skickade ett par meddelande, första på ett par veckor, , bara vänskaplig som jag svarade på, kortfattat, inget speciellt till att han tog upp en sak som vi har velat göra tillsammans och sen direkt per vändande sms meddelar att vi kommer inte att träffas mer. Jag hade räknat med att vi inte skulle det men hjälpte så klart inte. Sov inte mycket den natten,  grät och grät. 
    Förstod ingenting, var kom det ens ifrån? Hur kan han prata om en gemensam aktivitet till att säga det blir inget mer. Hade jag kunnat svara annorlunda, vad gjorde jag för fel? Jag vet verkligen inte.
    Bra att ni hade trevligt. Det kan ni kanske göra om.

Du gjorde inget fel. Det måste du inse.
    Det var bara han.
    Han mår säkert inte så bra,men det är ju ingen ursäkt för att dra ner andra i skiten och behandla dem illa.
    Så försök sluta leta fel hos dig själv.
    Du blev grundlurad av ett rövhål som lovade dig guld och gröna skogar och som sen la benen på ryggen när det började hetta till.
    Du förtjänar bättre än så.
  • molly50
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-05-15 20:10:03 följande:
    Men vänta lite nu. Blev hon grundlurad av ett rövhål? Han har så vitt jag kan se aldrig ljugit om att han är gift. Hon gick in i en sexuell relation med den information tillgänglig. Det går knappast att säga att hon blev grundlurad.
    Så när han lovade TS guld och gröna skogar och lovade att lämna sin fru,och att det skulle bli de, så lurade han inte henne,menar du?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-15 21:36:20 följande:
    Lovade att lämna sin fru vet jag inte, men var övertygande. Han sa nog aldrig jag lovar att lämna henne. Men han sa jag ska prata med henne när det är rätt tillfälle. Och det kom ju så klart inte. 
    Han lovade däremot att det inte var någon fara. Det skulle inte vara farligt att ge efter för känslorna. 
    Ok. Men han lovade att det skulle bli ni. Det hade jag tolkat som att han hade för avsikt att lämna sin fru.
    Så lurat dig har han ju gjort,i och med att han aldrig infriade löftena han gav dig.
  • molly50
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-05-15 21:40:10 följande:
    Nej, TS blev inte grundlurad. Hon visste att mannen var gift. Du får det att låta som att TS är helt oskyldig och inte hade någon ANING om att mannen var gift.
    Det har jag aldrig påstått. Jag vet att hon var medveten om det.
    Så helt oskyldig är inte hon heller,men det vet hon redan om.
    Så jag tänker inte trycka ner henne ännu mer. Hon mår redan tillräckligt dåligt.

Ja,grundlurad var kanske fel ordval.
    Men du svarade inte på frågan.
    Menar du att hon inte blev lurad alls när han lovade att det inte skulle vara någon fara att ge efter för sina känslor och att han skulle prata med sin fru?
    Menar du att allt är TS fel för att hon trodde på det han sa?
Svar på tråden Han vågar inte