• molly50

Han vågar inte

Anonym (...) skrev 2024-07-10 06:29:50 följande:

Och du tror på riktigt, att det en enda gång i världshistorien har hänt, att en älskarinna berättat för frun av omtanke om frun..? För att hon ska "få veta" och "ha möjlighet att välja"? Det händer inte, och jag misstänker att frun även i det läget skulle tycka att det var fruktansvärt obehagligt att oförhappandes få besök av denna - dittills okända - älskarinna. 

När en älskarinna skvallrar till frun, gör hon det av ett av två skäl. Ett: hon vill hämnas på mannen, för att han inte lämnar frun för henne. Två: hon hoppas att frun ska slänga ut mannen när hon får veta, och då har han ingen annanstans att ta vägen än till älskarinnan, hur förbannad han är för att hon skvallrade. Skäl två brukar inte funka, i alla fall inte i längden. Mannen förlåter aldrig sveket. 

Dessutom anser jag att man inte ska "kiss and tell" i något sammanhang. Det är så lågt. Även om det t.ex. handlar om att gå ut i media och berätta att man legat med en viss kändis (upptagen eller inte). Man berättar inte sådant, det är mellan de två som har sex med varandra, det är privat. Det måste man kunna lita på. 

Om du läser mina andra inlägg så ser du att jag ingenstans har skrivit att TS ska berätta för frun.
    Det slutar oftast med att älskarinnan är den som får skulden ändå.
    Och det är ändå inte säkert att han kommer att lämna frun.
    Och även om han skulle lämna frun för TS så finns det inget som säger att han kommer att vara trogen mot TS.
    Vilket TS också är medveten om.
    Men att frun har rätt att veta,det står jag fast vid.
    Hade min man haft något fuffens för sig bakom min rygg så hade jag velat veta.
    Helst av honom själv.
    Men i andra hand av någon som ev vet vad han håller på med.
    Annars får jag försöka skaffa fram bevis själv.
    Jag vill få rätten att själv bestämma vad jag vill göra med mitt liv.
    Det ska ingen annan bestämma åt mig.
    Det tycker jag är lågt om något.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2024-07-10 14:04:23 följande:
    Vad frun "vill" är ointressant i TS' tråd. Förresten kanske hon vill SLIPPA veta. 
    Ja,det är förstås också en möjlighet.
    Men det är väl,i så fall,upp till frun att berätta.
    Men vill hon veta så är det ju fel att tvinga henne att leva i en lögn.
    Men det bästa är förstås att hennes egen man berättar.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-10 15:45:05 följande:
    Jag är faktiskt helt enig med dig. Jag tycker alltid att du skriver klokt. 
    Anonym (...) skrev 2024-07-10 14:04:23 följande:
    Vad frun "vill" är ointressant i TS' tråd. Förresten kanske hon vill SLIPPA veta. 
    Jag vet att han misstänkte iaf förut att hon också hade någon. Eller så var det bara något han sa. Hur som helst verkar de leva rätt så skilda liv med tanke på hur mycket han jobbar borta. Och vad jag förstår inte delar speciellt mycket när han är hemma heller. 
    Tack! Glad

I så fall kan man undra varför de överhuvudtaget fortsätter vara ihop.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-10 18:17:48 följande:
    Jadu. Jag undrar med. Inte pga mig utan pga deras situation. 

Jag tror att det är rätt mycket så, som någon här uppe skrev, det ska mycket till innan en långvarit gift medelålders man vänder upp och ned på sitt invanda liv. Det är bekvämt. De har hus, visserligen vuxna barn, och gemensamma vänner. De har ett helt liv ihop och det kräver mycket kraft och mod att börja om på nytt. 
    Ja,det var så jag tänkte också.

Ja,fast är han sällan eller aldrig hemma och om de lever mer eller mindre skilda liv när han är hemma så har de ju inget gemensamt förutom barnen.
    Jag hade i alla fall inte velat leva i en sådan relation.
    Då hade jag lika gärna kunnat vara singel.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-10 18:43:11 följande:

Exakt. Därav jag bröt med min föredetta partner och sen oplanerat gick och kärade ner mig i den här snubben. Inte vad jag hade tänkt mig. 

Att man blir kär är inget man kan hjälpa.
    Bara vad man gör av känslorna.
  • molly50
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-07-10 18:55:10 följande:
    Herregud,  ts har verkligen NOLL och ingen aning alls om hur de har det med varandra!

Eller tycker du snubben verkar vara en ärlig och pålitlig gubbe? 

Det troliga är att de lever ihop pga att de ÄLSKAR varandra.  Kanske att någon av dem nån dag vill skiljas om nån av dem skulle träffa nån ny och bli kär. Men det har ju inte hänt än.
    Klart det kan vara så att han ljuger för att få ligga. 
    Och det vet nog även TS om.
    Han verkar ju vara ett praktarsle rakt igenom.
    Men om det är som han säger,tycker du då att han verkar ha en relation värd att satsa vidare på?
  • molly50
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-07-10 20:54:22 följande:
    Den enda som tycker det är ju ts. Obegripligt för alla andra dock!

Troligen även frun ifs eftersom de väljer att leva med varandra oochatt hon med största sannolikhet inte ser vilket as han är - det gör bara ts. Kanske att de skulle förtjäna varandra så frun kan träffa en fin man, förutsatt att hon ÄR den enda schyssta och fina människan i den här tragiska soppan.
    Att han ljuger för att få ligga?
    Det är vi flera som har skrivit.
    Och TS verkar också böja inse det. Det är väl bra?

Jag tycker att både frun och TS förtjänar bättre än en skitstövel som bara leker med deras känslor.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-09 19:30:34 följande:

Jag förstår inte varför han gör så här. Det är INTE jag som tar kontakt, jag gör allt jag kan för att gå vidare. 
    Och så hör han av sig, lite då och då. Jag kommer aldrig med inviter, svarar bara på det han skriver. Varför föreslår han att vi ska ses om han inte vill?
    Jag förstår inte varför han leker med mig. Det borde ju vara enklare för honom också att bara låta det rinna ut I sanden, jag förstår inte vad han vinner på att behålla kontakten. Och om han vill det, så kan han väl nöja sig med hej hur mår du. Varför ska han prompt ses när han egentligen inte vill?

Snälla du. Det enda raka är att blockera honom.
    Annars lär du få svårt att komma vidare.
    Du måste vara snäll mot dig själv.
    Har du pratat något mer med psykologen?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-10 07:47:34 följande:
    Jo, jag har pratat med min psykolog i veckan men det var innan han ställde in. Det var därför jag skrev här, behövde häva ur mig det här och jag var så ledsen.
    Vi diskuterade att han hade tagit kontakt och hade för avsikt att ses men att jag bara väntade på att planen skulle ändras. 
    Jag har nästa samtal nästa vecka, hade behövt det idag eller ännu hellre redan igår. 
    Du kanske kan ringa och be att få ett samtal tidigare?
    Du behöver verkligen få prata med någon och kanske få verktyg för att kunna hantera det här.
    Du klarar det uppenbarligen inte på egen hand så länge du fortsätter ha kontakt med honom och träffas.
    Därför tycker jag du ska antingen säga att ni inte ska ha mer kontakt eller blockera honom om du inte kan sätta stopp för det här på annat sätt.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-10 11:47:29 följande:
    Jo, jag ska blocka honom. Är ett steg närmare nu, för jag orkar verkligen inte må så här mer. Varje gång det känns som att man har fått upp huvudet över ytan så är han där och trycker ner mig igen. Jag är helt slut och jag skäms så förskräckligt över hur jag beter mig. 
    Men jag vet också att jag skulle vilja blocka med möjligheten att kunna läsa om han skriver, i efterhand. Som att öppna upp en dold mapp sådär om ett halvår eller något. Dumt, jag vet. Men hade den möjligheten funnits hade jag alla gånger gjort det för länge sen. 
    Ja,du måste göra det för att kunna komma vidare.
    Han leker ju bara med dig.

Jag vet inte hur det funkar om man kan se skickade meddelanden om man låser upp blockeringen efter ett tag.
    Men jag förstår inte varför du vill läsa vad han skrivit.
    Då är ju risken att du faller tillbaka igen.
    Sluta plåga dig själv. För din egen skull.
    Du förtjänar bättre.
Svar på tråden Han vågar inte