Han vågar inte
Och du tror på riktigt, att det en enda gång i världshistorien har hänt, att en älskarinna berättat för frun av omtanke om frun..? För att hon ska "få veta" och "ha möjlighet att välja"? Det händer inte, och jag misstänker att frun även i det läget skulle tycka att det var fruktansvärt obehagligt att oförhappandes få besök av denna - dittills okända - älskarinna.
När en älskarinna skvallrar till frun, gör hon det av ett av två skäl. Ett: hon vill hämnas på mannen, för att han inte lämnar frun för henne. Två: hon hoppas att frun ska slänga ut mannen när hon får veta, och då har han ingen annanstans att ta vägen än till älskarinnan, hur förbannad han är för att hon skvallrade. Skäl två brukar inte funka, i alla fall inte i längden. Mannen förlåter aldrig sveket.
Dessutom anser jag att man inte ska "kiss and tell" i något sammanhang. Det är så lågt. Även om det t.ex. handlar om att gå ut i media och berätta att man legat med en viss kändis (upptagen eller inte). Man berättar inte sådant, det är mellan de två som har sex med varandra, det är privat. Det måste man kunna lita på.
Det slutar oftast med att älskarinnan är den som får skulden ändå.
Och det är ändå inte säkert att han kommer att lämna frun.
Och även om han skulle lämna frun för TS så finns det inget som säger att han kommer att vara trogen mot TS.
Vilket TS också är medveten om.
Men att frun har rätt att veta,det står jag fast vid.
Hade min man haft något fuffens för sig bakom min rygg så hade jag velat veta.
Helst av honom själv.
Men i andra hand av någon som ev vet vad han håller på med.
Annars får jag försöka skaffa fram bevis själv.
Jag vill få rätten att själv bestämma vad jag vill göra med mitt liv.
Det ska ingen annan bestämma åt mig.
Det tycker jag är lågt om något.