• HOStockholm

Har ni träffat nån från nätet?

Som frågan lyder, har ni träffat nån från nätet? Här på familjeliv, chattsida eller renodlad sexsida?

Inte tinder, det räknas inte. 

Puss och kram!

• Svar på tråden Har ni träffat nån från nätet?
  • OlleSQ
    Anonym (Normalsnygg) skrev 2024-02-21 10:05:10 följande:
    Källa på det?

Jag får själv ofta beröm ifrån omgivningen för att vara välformulerad och förtroendeingivande i både tal och skrift (toppbetyg ifrån ansedd högskola för övrigt), men har aldrig fått någon respons när jag svarat på annons på BC, aldrig fått svar på någon egen annons på BC och aldrig fått till en konversation på Tinder. Jag ser mig själv som levande bevis på att normalsnygg men välformulerad och trevlig inte räcker på långa vägar för att lyckas med nätdejting. Blir gärna bevisad fel, men inte av privilegierade10-poängsmän.
    Fast det är ju inte välformulerad och förtroendeingivande som säljer in dig (om du säljer försäkringar är det en annan sak). Humor tar dig längre och toppbetyg från ansedd högskola låter snarare som du är lite torr i ditt språk och samtidigt låter du uppgiven och desperat, det är ju inte första gången du skriver samma sak här på forumet.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Källa på det?

Jag får själv ofta beröm ifrån omgivningen för att vara välformulerad och förtroendeingivande i både tal och skrift (toppbetyg ifrån ansedd högskola för övrigt), men har aldrig fått någon respons när jag svarat på annons på BC, aldrig fått svar på någon egen annons på BC och aldrig fått till en konversation på Tinder. Jag ser mig själv som levande bevis på att normalsnygg men välformulerad och trevlig inte räcker på långa vägar för att lyckas med nätdejting. Blir gärna bevisad fel, men inte av privilegierade10-poängsmän.
    Tror inte att det går att hitta källor på sådant. :) Hon kanske menade att hon själv svarade på sådana meddelanden?

På Tinder blir det åka av om du ser bra ut. Enligt min erfarenhet så krävs det inte så jättebra presentation eller skriftlig konversation. Däremot så är det desto viktigare att man har bra egenskaper som charm och humor när det blir allvar och man pratar med och senare träffar personen. Tinder handlar mest om yta för att få kontakt... återigen... enligt min erfarenhet.

BC är i princip kört för män om du inte har något speciellt som gör att du sticker ut (oftast 20+ cm ;) ).. Det spelar inte någon roll hur attraktiv du är eller hur välformulerat du skriver. Problemet är att det är i princip omöjligt att nå fram i den gigantiska uppmärksamheten tjejer får. Tjejer där får ofta hundratals meddelanden från män varje dag. Sätter hon ut en annons så ser du att det inom ett par timmar är 100+ män som redan har svarat. Det blir liksom hopplöst att nå fram i bruset.
    Män som annonserar desperat får ytterst sällan något svar.
    För kvinnor är det däremot jättebra, t o m gamla feta paddor får garanterat ligga om dem verkligen vill. ;)
  • Anonym (krister69)
    Källa på det?

Källa på det säger skitmycket om hur trist du låter i text. Var vettig och bjud lite på dig själv utan att vifta med könet och prata sex så ska du se att till och med du får till det. Enda kompisar som failar på Tinder är såna som skriver skittrist och stelt eller som bara pratar sex hela tiden. Skylla på utseendet är bara för såna som inte fattar att de måste anstränga sig lite. Bekvämt att skylla på något som ligger utanför en själv, att damerna är utseendefixerade eller sånt dravel. Ja det är 1000 ggr lättare om du är snygg och smart, men det är 100 gånger lättare om du är medioker i utseende men smart, rolig och chill. Är du medioker och dum och tråkig är det 100 gånger svårare.
  • Anonym (Normalsnygg)
    Anonym (krister69) skrev 2024-02-21 13:17:02 följande:
    Var vettig och bjud lite på dig själv utan att vifta med könet och prata sex så ska du se att till och med du får till det. Enda kompisar som failar på Tinder är såna som skriver skittrist och stelt eller som bara pratar sex hela tiden. Skylla på utseendet är bara för såna som inte fattar att de måste anstränga sig lite.
    Svårt att faila pga dickpics och sexprat när man inte ens får någon matchning och kan inleda en dialog. Eller tänkte du att jag körde med sånt i själva Tinder-profilen?

Nej, profilen är väl genomarbetad enligt råden från förståsigpåare (t.ex. Linnea Molander på Happy Dating) och granskad av åtminstone fem väninnor från olika sammanhang. Den enda reservationen som framförts är att den möjligen är överambitiös.

Källa på det säger skitmycket om hur trist du låter i text.
    Vissa av oss har förmågan att variera framtoning beroende på kontext.
  • Smecker
    Källa på det säger skitmycket om hur trist du låter i text. Var vettig och bjud lite på dig själv utan att vifta med könet och prata sex så ska du se att till och med du får till det. Enda kompisar som failar på Tinder är såna som skriver skittrist och stelt eller som bara pratar sex hela tiden. Skylla på utseendet är bara för såna som inte fattar att de måste anstränga sig lite. Bekvämt att skylla på något som ligger utanför en själv, att damerna är utseendefixerade eller sånt dravel. Ja det är 1000 ggr lättare om du är snygg och smart, men det är 100 gånger lättare om du är medioker i utseende men smart, rolig och chill. Är du medioker och dum och tråkig är det 100 gånger svårare.
    Det där är så självklart att jag inte förstår varför det ens blir en diskussion.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Normalsnygg)
    Smecker skrev 2024-02-21 16:58:11 följande:
    Det där är så självklart att jag inte förstår varför det ens blir en diskussion.
    Att man kan diskvalificera sig själv är självklart, ja.

Men att det skulle vara enkelt att som man träffa någon på Tinder bara man undviker tabbarna är långt ifrån självklart. Jag känner ingen som jag vet gjort det med lätthet, men känner flera rimligt normala, vettiga män (som träffat kvinnor IRL; inga incels) med samma erfarenhet som mig av att få 0 matchningar.

Den som vill bevisa att det beror på misstag ifrån vår sida får väl erbjuda sig att bli dejtingcoach. Tungan ute
  • Smecker
    Anonym (Normalsnygg) skrev 2024-02-21 18:30:25 följande:
    Att man kan diskvalificera sig själv är självklart, ja.

Men att det skulle vara enkelt att som man träffa någon på Tinder bara man undviker tabbarna är långt ifrån självklart. Jag känner ingen som jag vet gjort det med lätthet, men känner flera rimligt normala, vettiga män (som träffat kvinnor IRL; inga incels) med samma erfarenhet som mig av att få 0 matchningar.

Den som vill bevisa att det beror på misstag ifrån vår sida får väl erbjuda sig att bli dejtingcoach. Tungan ute
    Klart det inte är självklart, det hänger på massor med saker. Ålder, var man bor, framtoning, språkbruk, vad bilderna signalerar, tur, etc. Att undvika tabbarna är grundnivån för att få några matchningar över huvud taget, men ju fler boxar man kryssar i desto lättare blir det. ALLA mina tjejkompisar (som inte är i en monogam relation) träffar killar från Tinder. Träffar de samma man? Nej. Träffar de en massa olika män med olika utseende? Helt klart. Finns det någon gemensam nämnare bland männen de väljer att svajpa höger på? Efter att ha kollat deras svajpande skulle jag säga att det är humor, självdistans och en laidback inställning till livet - och att de lyckas förmedla detta genom sin profil och sina bilder.

Jag är lite less på den där incel-influerade retoriken, "du måste se ut som Brad Pitt/George Clooney och vara stenrik eller kändis för att få napp på Tinder, för tjejer är utseendefixerade golddiggers". Det skulle innebära att det är exakt samma tjugofem män som får alla högersvajps från kvinnor i hela Sverige, vilket helt enkelt inte är sant. Att just du inte får några matchningar är ett du-problem, och inte ett kvinno-problem. Förutsatt att du inte bor i någon småstad och är i helt fel ålder, lös du-problemet så lär du få matchningar du med. Jag? Dejtingcoach? Not my circus, not my monkeys.
  • Anonym (Normalsnygg)
    Smecker skrev 2024-02-21 20:25:02 följande:
    ... Träffar de samma man? Nej.... 

Jag är lite less på den där incel-influerade retoriken, "du måste se ut som Brad Pitt/George Clooney... 
    Nu är det visserligen inte bara incel-propaganda, utan data ifrån Hinge visar att 10% av männen får 58% av likesen. qz.com/1051462/these-statistics-show-why-its-so-hard-to-be-an-average-man-on-dating-apps
    ...  och inte ett kvinno-problem. 

Jag hävdar snarare att det är ett Tinder-problem. Algoritmerna är inte i första hand designade för att vi ska träffa någon, utan för att vi ska bli benägna att betala för medlemskap. 

Därför avråder jag män från att ge sig in i nätdejting och stödja denna cyniska industri och riskera haverera självkänslan, allt medan de slösar tid som hade kunnat ägnas åt att träffa någon IRL. . 
  • Anonym (Man på 26 år)

Har nog knullat ett 50-tal via tex tinder och badoo, så ja det har jag  

• Smecker
    Anonym (Normalsnygg) skrev 2024-02-22 00:31:41 följande:
    Nu är det visserligen inte bara incel-propaganda, utan data ifrån Hinge visar att 10% av männen får 58% av likesen. qz.com/1051462/these-statistics-show-why-its-so-hard-to-be-an-average-man-on-dating-apps
    ...  och inte ett kvinno-problem. 

Jag hävdar snarare att det är ett Tinder-problem. Algoritmerna är inte i första hand designade för att vi ska träffa någon, utan för att vi ska bli benägna att betala för medlemskap. 

Därför avråder jag män från att ge sig in i nätdejting och stödja denna cyniska industri och riskera haverera självkänslan, allt medan de slösar tid som hade kunnat ägnas åt att träffa någon IRL. . 
    Kan hålla med om att algoritmerna inte direkt är hjälpsamma, men i övrigt ställer jag mig frågande till presumtionen. Med tanke på diversiteten bland de män som mina kvinnliga vänner dejtat från de olika dejtingapparna, och med tanke på diversiteten bland mina manliga vänner som dejtar via dejtingappar, så har jag svårt att se hur den amerikanska undersökningen stämmer. Absolut att en liten klick män får flest likes eller högersvajps eller vad det nu är, men de är inte de ENDA män som får det. Uppenbarligen.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Normalsnygg) skrev 2024-02-22 00:31:41 följande:

Jag förstår inte problemet med att betala. De tillhandahåller en tjänst som du vill ha. Det är inte gratis att utveckla och hosta en tjänst som Tinder. Betalar du för dig så fungerar det utmärkt. Självklart vill de ha fler kunder och gör vad de kan för att uppnå det.

Om du betalar och fortfarande inte hittar rätt i dejtingdjungeln så tror jag att det kan vara något annat som är tokigt. Är du verkligen "normalsnygg"? Testa på photofeeler och se vad du får för poäng... då får du svart på vitt vad som gäller. Kan ju också vara sättet att skriva på och hur du är gentemot kvinnor. Det underlättar betydligt om man är lagom avslappnad, humoristisk, charmant och lyhörd. En kvinna som blir uppvaktad av en hyfsat snygg kille, som får henne att skratta och må bra, och som får henne att känna sig lite som en prinsessa... hon kommer med stor sannolikhet att falla för dig.
  • Anonym (Normalsnygg)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-02-22 09:43:38 följande:
    Jag förstår inte problemet med att betala. De tillhandahåller en tjänst som du vill ha. ... Betalar du för dig så fungerar det utmärkt. ...
    Nej, det fungerar inte utmärkt oavsett om jag betalar. Det som händer när jag betalar är att jag får se att de likes jag fått kommer antingen ifrån fake-konton eller damer som ser ut att vara 15+ år äldre och/eller långt under "min division" (tänk 60+ crazy cat ladies).

Medan man prenumererar är det stendött med likes (möjligen undantaget fake-profiler), men så fort prenumerationen går ut som kommer det inom ett par timmar en eller par likes, för att locka tillbaka en som betalande användare.

Hade betalning gjort att algoritmen visade min profil oftare för kvinnor som jag kan tänkas falla för, och prioriterade min profil över gratisprofilerna tills det uppstått lite matchningar, ja, då hade det kunnat beskrivas som "en tjänst som jag vill ha" och som hade varit värd att betala för. Nu är det riggat för att kräma mig på pengar (och samtidigt göra mig olycklig).
    Om du betalar och fortfarande inte hittar rätt i dejtingdjungeln så tror jag att det kan vara något annat som är tokigt.
    Du är inte ensam om den teorin, men ingen har kunnat svara på vad. Har fått frågan om min profil verkligen är aktiverad. Att jag vore shadowbannad hade ju förklarat saken, om det inte vore för att jag ändå får likes från fake-konton. Riktigt lågt Elo-score en annan, men samma historia upprepar sig oavsett hur många gånger jag skapar om kontot.
    Är du verkligen "normalsnygg"? Testa på photofeeler och se vad du får för poäng...
    Min senaste primärbild har 5.9 i attractiveness på Photofeeler, vilket jag uppfattar faller under "normalsnygg" (rätta mig om jag har fel).
    Kan ju också vara sättet att skriva på och hur du är gentemot kvinnor. Det underlättar betydligt om man är lagom avslappnad, humoristisk, charmant och lyhörd.
    Hur kan jag ens "vara" något gentemot kvinnor när jag får 0 matchningar och därmed 0 konversationer?

IRL tycks jag uppfattas ha de där egenskaperna, för där har jag emellanåt snarare problem med för många samtidiga intressenter. (Inte sällan över vad jag inledningsvis beskrev som "min division", om någon nu tänker att jag tror för mycket om mig själv och borde nöja mig med en gammal crazy cat lady.)
  • Anonym (Yes)
    Anonym (Normalsnygg) skrev 2024-02-22 12:13:36 följande:
    Nej, det fungerar inte utmärkt oavsett om jag betalar. Det som händer när jag betalar är att jag får se att de likes jag fått kommer antingen ifrån fake-konton eller damer som ser ut att vara 15+ år äldre och/eller långt under "min division" (tänk 60+ crazy cat ladies).

Medan man prenumererar är det stendött med likes (möjligen undantaget fake-profiler), men så fort prenumerationen går ut som kommer det inom ett par timmar en eller par likes, för att locka tillbaka en som betalande användare.

Hade betalning gjort att algoritmen visade min profil oftare för kvinnor som jag kan tänkas falla för, och prioriterade min profil över gratisprofilerna tills det uppstått lite matchningar, ja, då hade det kunnat beskrivas som "en tjänst som jag vill ha" och som hade varit värd att betala för. Nu är det riggat för att kräma mig på pengar (och samtidigt göra mig olycklig).
    Om du betalar och fortfarande inte hittar rätt i dejtingdjungeln så tror jag att det kan vara något annat som är tokigt.
    Du är inte ensam om den teorin, men ingen har kunnat svara på vad. Har fått frågan om min profil verkligen är aktiverad. Att jag vore shadowbannad hade ju förklarat saken, om det inte vore för att jag ändå får likes från fake-konton. Riktigt lågt Elo-score en annan, men samma historia upprepar sig oavsett hur många gånger jag skapar om kontot.Min senaste primärbild har 5.9 i attractiveness på Photofeeler, vilket jag uppfattar faller under "normalsnygg" (rätta mig om jag har fel).
    Kan ju också vara sättet att skriva på och hur du är gentemot kvinnor. Det underlättar betydligt om man är lagom avslappnad, humoristisk, charmant och lyhörd.
    Hur kan jag ens "vara" något gentemot kvinnor när jag får 0 matchningar och därmed 0 konversationer?

IRL tycks jag uppfattas ha de där egenskaperna, för där har jag emellanåt snarare problem med för många samtidiga intressenter. (Inte sällan över vad jag inledningsvis beskrev som "min division", om någon nu tänker att jag tror för mycket om mig själv och borde nöja mig med en gammal crazy cat lady.)
    Det är inte så många algoritmer som spelar in faktiskt. Jag ser folk jag känner och samma profiler som återkommer. Men det beror ju kanske på hur pass stor stad du bor i och hur stor dejtingpoolen är. Jag kan svepa igenom 300 män i min stad och större delan av de profilerna är rätt tråkiga. Sveper bara höger på profiler som har någon charm med sig och d handlar det inte om utseende.

det jag uppfattat från att ha varit på tinder mycket (förr) är att många män (framförallt över 40) överskattar sitt utseende och personlighet och tror de är "ungdomligare" än de är. de tror dessutom att alla de bilder och profiler de ser är ett smörgåsbord som de inte får tillgång till och då är det lätt att skylla på att det är
    apparnas fel och inte sättet de anstränger sig på.

sen tycker jag du är fördomsfull om de likes du faktiskt får. Vill du verkligen träffa någon så kanske det är dags att prova att ha en konversation med någon av de kvinnor som faktiskt visar intresse. Kanske detta faktiskt är din liga, annars får du ju testa din attraktionskraft i verkliga livet med olika typer av kvinnor.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Normalsnygg) skrev 2024-02-22 12:13:36 följande:

Du är inte ensam om den teorin, men ingen har kunnat svara på vad. Har fått frågan om min profil verkligen är aktiverad. Att jag vore shadowbannad hade ju förklarat saken, om det inte vore för att jag ändå får likes från fake-konton. Riktigt lågt Elo-score en annan, men samma historia upprepar sig oavsett hur många gånger jag skapar om kontot.Min senaste primärbild har 5.9 i attractiveness på Photofeeler, vilket jag uppfattar faller under "normalsnygg" (rätta mig om jag har fel).

Mmm... så grundproblemet är då att du inte får några dejter.

Jag vet inte vad "normalsnygg" är egentligen. Jag betraktar mig själv som drygt "normalsnygg" och jag får 9,2 på photofeeler... ned mot 8,1 på sämre bilder. Jag är man på 57 år och har testat mot kvinnor 30+. Provade för skoj skull på tjejer 20-30 år, men då får jag bara 4,3... kanske lite förståeligt när man är gammal gubbe för dem (även om det var någon enstaka som kommenterade att hon ville dejta mig Drömmer).

I grund och botten handlar ju Tinder bara om yta och utseende. Om en tjej sitter och swipar, tror jag att chansen är störst att hon swipar höger på typ 7:or och högre. Även om det sker undermedvetet tror jag att man bara siktar in sig på snyggingar oavsett hur man själv ser ut. Människor som kanske inte är så vackra på utsidan kan ju vara dem mest otroligt fina på insidan. Ålder är inte heller allt... är det så fel att dejta någon äldre... 15 år kanske är mycket, men om hon t ex är 5-10 år äldre än dig och råkar vara den finaste människan i världen... skulle det inte vara värt att lära känna henne närmre då? Om du fortfarande använder Tinder, så tycker jag att du i alla fall ska försöka swipa höger på och lära känna dem som du normalt sett inte tycker är intressanta, det värsta som kan hända är att du får en ny vän. Flört

Har du provat att förändra ditt utseende? Om du inte har skägg, så kan ett kort välvårdat 1-2-cm skägg göra underverk. Prova att experimentera! Har du långt skägg redan.... trimma ned det rejält. Testa dig fram. Detsamma med frisyr... går att göra mycket där med. Är du otränad... träna upp rygg, bål och armar lite... du får en helt annan hållning. Är du blek, sola lite lagom. Om det skulle behövas ändra på din vikt... påverkar även ansiktets utformning.
    Vi män har ju tyvärr inte samma möjlighet som tjejer med att fejka utseendet, men en del kan vi i alla fall göra. Det är bara att våga att prova, du har ju ändå inte något att förlora. Glad

Har du testat dem vanliga dejtingsiterna, Happypancake, Mötesplatsen och Match (Ourtime om du är 50+)? HP kostar ju inte något. Jag tror att det kan fungera bättre än Tinder för dig.

En annan ytterlighet är att försöka hitta sin kärlek på annat håll i landet eller t o m utomlands. Du kanske behöver flytta i värsta fall, men hittar man sin stora kärlek på det viset, kanske det kan vara värt det.
  • Anonym (Normalsnygg)
    Anonym (Yes) skrev 2024-02-22 14:23:44 följande:
    sen tycker jag du är fördomsfull om de likes du faktiskt får. Vill du verkligen träffa någon så kanske det är dags att prova att ha en konversation med någon av de kvinnor som faktiskt visar intresse. Kanske detta faktiskt är din liga, ...
    Jag vet ju hur tongångarna hade varit om någon här på FL hade antytt att en kvinna skulle bjuda till och dejta en 15 år äldre, sjukpensionerad, överviktig och allmänt ovårdad man som hon hade noll attraktion för. Även jag är hellre singel än dejtar någon där blotta tanken på att ha någon form av fysisk intimitet väcker obehag.

Och varför skulle jag dejta någon ifrån Tinder som är en 1:a eller 2:a, om jag kan få 7:or och 8:or IRL...?
  • Anonym (tisdag)
    Anonym (Normalsnygg) skrev 2024-02-22 16:43:17 följande:
    Jag vet ju hur tongångarna hade varit om någon här på FL hade antytt att en kvinna skulle bjuda till och dejta en 15 år äldre, sjukpensionerad, överviktig och allmänt ovårdad man som hon hade noll attraktion för. Även jag är hellre singel än dejtar någon där blotta tanken på att ha någon form av fysisk intimitet väcker obehag.

Och varför skulle jag dejta någon ifrån Tinder som är en 1:a eller 2:a, om jag kan få 7:or och 8:or IRL...?
    Bjuda till var väl inte anledningen här. Utan att det är det utbudet personen får.
  • Anonym (Normalsnygg)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-02-22 14:50:53 följande:
    Mmm... så grundproblemet är då att du inte får några dejter.
    Ännu mer grundläggande problem är ju att jag inte får några matchningar på dejting-appar. Svårt att få dejter utan matchningar.
    Jag vet inte vad "normalsnygg" är egentligen. Jag betraktar mig själv som drygt "normalsnygg" och jag får 9,2 på photofeeler...
    På Photofeeler är ju 5,0 "medel", så jag är mao snyggare än medel och du tillhör de där snyggaste 10%:en som får 58% av likesen. (Tekniskt sett ska väl PF bedöma fotot och inte objektet, men i praktiken är det väl objektet som bedöms.)

Dvs, dina erfarenheter säger inte särskilt mycket om erfarenheten för oss andra dödliga.
    Om en tjej sitter och swipar, tror jag att chansen är störst att hon swipar höger på typ 7:or och högre. Även om det sker undermedvetet tror jag att man bara siktar in sig på snyggingar oavsett hur man själv ser ut.

Dvs precis vad jag har sagt - normalsnygga göre sig icke besvär. Medan andra i tråden vill framhärda att "Jodå, alla kan få sig en Tinderdejt bara man skippar dickpics".
    Ålder är inte heller allt... är det så fel att dejta någon äldre... 15 år kanske är mycket, men om hon t ex är 5-10 år äldre än dig och råkar vara den finaste människan i världen...
    Hade det bara handlat om ålder så absolut, men nu är det ju annat som gör det uteslutet.
    Om du inte har skägg, så kan ett kort välvårdat 1-2-cm skägg göra underverk.
    Jag är nyfiken på att testa igen med nya skäggstubben som uppskattats IRL. Men varför riskera få självkänslan mosad ännu mer?
    Har du testat dem vanliga dejtingsiterna, Happypancake, Mötesplatsen och Match 
    Har som sagt testat ca 15 olika inkl ovanstående. Har fått till en promenaddejt via en av dem.
  • Tobben

Alla nätdejtingappar och sidor jag varit medlem på har resulterat i svar, och jag har testat de flesta.

Jag anser inte att jag är snyggare än medel, jag är lågutbildad och har ingen "hög status".
    Likväl får jag svar både på Tinder, BC, DS och vad nu än alla ställen heter.

Jag har fått för mig att det beror på min inställning och mitt sätt att skriva. Till viss del även min intelligens.
    Men ska man tro de som skriver här så är jag mer troligt en tiopoängare. Det var trevligt att konstatera.
    Tungan ute

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Normalsnygg) skrev 2024-02-22 16:56:56 följande:
    Ännu mer grundläggande problem är ju att jag inte får några matchningar på dejting-appar. Svårt att få dejter utan matchningar.
    Jag vet inte vad "normalsnygg" är egentligen. Jag betraktar mig själv som drygt "normalsnygg" och jag får 9,2 på photofeeler...
    På Photofeeler är ju 5,0 "medel", så jag är mao snyggare än medel och du tillhör de där snyggaste 10%:en som får 58% av likesen. (Tekniskt sett ska väl PF bedöma fotot och inte objektet, men i praktiken är det väl objektet som bedöms.)

Dvs, dina erfarenheter säger inte särskilt mycket om erfarenheten för oss andra dödliga.
    Dvs precis vad jag har sagt - normalsnygga göre sig icke besvär. Medan andra i tråden vill framhärda att "Jodå, alla kan få sig en Tinderdejt bara man skippar dickpics".
    Ålder är inte heller allt... är det så fel att dejta någon äldre... 15 år kanske är mycket, men om hon t ex är 5-10 år äldre än dig och råkar vara den finaste människan i världen...
    Hade det bara handlat om ålder så absolut, men nu är det ju annat som gör det uteslutet.Jag är nyfiken på att testa igen med nya skäggstubben som uppskattats IRL. Men varför riskera få självkänslan mosad ännu mer?
    Har du testat dem vanliga dejtingsiterna, Happypancake, Mötesplatsen och Match 
    Har som sagt testat ca 15 olika inkl ovanstående. Har fått till en promenaddejt via en av dem.
    Om man kollar av andras erfarenheter så är det nog som du säger med Tinder... verkar krävas att man typ är en 8a på photofeeler för att få en stadig ström med likes på Tinder. Förvånad
    Jag körde bara med Tinder i ca 2 månader, men fick typ 100 likes i veckan... och då bor jag på en mindre ort i landet. Jag trodde att det var liknande för alla killar, men tydligen är det skillnad.

Du kanske borde prova att anlita en professionell fotograf för att få till lite fina dejtingbilder. Det verkar ju som att det kanske bara är det som är problemet för dig... så kanske kan vara värt en slant.

Sedan tycker jag inte att det är något fel med att sänka sina ambitioner. Jag har dejtat och sexat med riktigt snygga tjejer och även varit tillsammans ett tag med en f d professionell modell. I slutändan blev jag tillsammans med min nuvarande kvinna (som nog inte skulle ranka mer än typ 5 osminkad på photofeeler), men hon ger mig massor med kärlek, intimitet och närhet... hon är intelligent, får mig att skratta och må bra... vi har ett underbart liv tillsammans, även efter ett par år. Hon ger mig lugn, harmoni och ro i själen. Yta är inte allt... det är alltid insidan som är det viktigaste.
    Det kanske kan löna sig att lära känna en del av de kvinnor som ligger lite utanför din bekvämlighetszon... annars blir det kanske svårt att hitta någon online, och du får börja ragga på krogen, börja dansa eller hitta något annat sätt att träffas på det gamla traditionella sättet.
Svar på tråden Har ni träffat nån från nätet?