• HOStockholm

Har ni träffat nån från nätet?

Som frågan lyder, har ni träffat nån från nätet? Här på familjeliv, chattsida eller renodlad sexsida?

Inte tinder, det räknas inte. 

Puss och kram!

• Svar på tråden Har ni träffat nån från nätet?
  • Anonym (Bla)
    Anonym (Lösaktig) skrev 2024-02-20 13:58:37 följande:
    Jag tror att det är det som är problemet för många killar på dejtingsidor. Deras förmåga att uttrycka sig i skrift är så dålig att det enda som kan fånga någons intresse är om de ser väldigt bra ut.
    Skriver man någorlunda vettigt så brukar man få svar.
    Finns det ens män som på allvar tror att det skulle funka att skriva så vulgärt till en kvinna? 
  • Anonym (tisdag)
    Jag tror att det är det som är problemet för många killar på dejtingsidor. Deras förmåga att uttrycka sig i skrift är så dålig att det enda som kan fånga någons intresse är om de ser väldigt bra ut.
    Ok jag ger mig, det måste vara skitsvårt för dem
  • Anonym (tisdag)
    Ok jag ger mig, det måste vara skitsvårt för dem
  • Anonym (Lösaktig)
    Anonym (Bla) skrev 2024-02-20 14:09:21 följande:
    Finns det ens män som på allvar tror att det skulle funka att skriva så vulgärt till en kvinna? 
    Jag funderar på om det finns kvinnor som nappar. Rimligen borde ingen kvinna intressera sig för så usla annonser eller profiler. Men då blir männens retorik än mer ologisk. Om de aldrig får svar så borde agerandet från männen ändras. Alternativt är de så korkade att de inte förstår att de måste byta koncept när de aldrig får någon respons.
    Vad jag förstår så är det oförmågan att ändra sig som skapar incels.
  • Anonym (Bla)
    Anonym (Lösaktig) skrev 2024-02-20 17:01:24 följande:
    Jag funderar på om det finns kvinnor som nappar. Rimligen borde ingen kvinna intressera sig för så usla annonser eller profiler. Men då blir männens retorik än mer ologisk. Om de aldrig får svar så borde agerandet från männen ändras. Alternativt är de så korkade att de inte förstår att de måste byta koncept när de aldrig får någon respons.
    Vad jag förstår så är det oförmågan att ändra sig som skapar incels.

Svårt för förändringar är ett mycket vanligt personlighetsdrag bland autistiska män. Autism innebär också ofta svårigheter inom det sociala. Tror på god grund därför att flertalet incels är män med autism.

Även autistiska män (med normal intelligens) har förmågan att utvecklas och jobba på sin sociala framtoning. Det är mer en fråga om vilja och motivation. Den late och bekväme blir utan och det med rätta anser jag. No pain, no gain.

• Anonym (Lösaktig)
    Anonym (Bla) skrev 2024-02-20 17:33:57 följande:

Svårt för förändringar är ett mycket vanligt personlighetsdrag bland autistiska män. Autism innebär också ofta svårigheter inom det sociala. Tror på god grund därför att flertalet incels är män med autism.

Även autistiska män (med normal intelligens) har förmågan att utvecklas och jobba på sin sociala framtoning. Det är mer en fråga om vilja och motivation. Den late och bekväme blir utan och det med rätta anser jag. No pain, no gain.

Jag tycker också att det är upp till var en och hur mycket man vill ha något.
    Vill man ha ett visst jobb så är det fullt naturligt att kämpa och anpassa sig för att nå sitt mål. Men när det gäller att skaffa en partner verkar en del tro att det inte behövs någon ansträngning.
  • Anonym (K)
    Anonym (Bla) skrev 2024-02-20 17:33:57 följande:

Psykiatrikern Stefan Krakowski, som har intervjuat flera incelmän och skrivit en bok om det, säger precis det - att många incelmän har autism. Så du har nog rätt. Däremot tror jag inte att det beror på lathet att de inte förändrar sig. Jag tror snarare det beror antingen på en bristande förmåga att förstå att problemet ligger hos dem själva, eller på en försvarsmekanism som träder i kraft för att det är för jobbigt att inse att det är "fel" på en.
  • Anonym (krister69)
    Helt riktigt. Ribban är så låg att man snubblar på den. Till och med om man ser ut som en arabisk John Goodman med skägg.
  • 044Quinnan

Ja 6-7 från Tinder för några år sedan, det blev mest enstaka träffar oftast med sex för egentligen var det nog det både jag och de var ute efter. På senare år flera från BC och två från Knullkontakt allt med det uttalade att det var bara för sex även om en äldre man blev jag KK till under en tid.
    det är skönt kunna vara rak ärlig säga att det är för sex inget annat.

• Anonym (Normalsnygg)
    Källa på det?

Jag får själv ofta beröm ifrån omgivningen för att vara välformulerad och förtroendeingivande i både tal och skrift (toppbetyg ifrån ansedd högskola för övrigt), men har aldrig fått någon respons när jag svarat på annons på BC, aldrig fått svar på någon egen annons på BC och aldrig fått till en konversation på Tinder. Jag ser mig själv som levande bevis på att normalsnygg men välformulerad och trevlig inte räcker på långa vägar för att lyckas med nätdejting. Blir gärna bevisad fel, men inte av privilegierade10-poängsmän.
Svar på tråden Har ni träffat nån från nätet?